لوتوس التره R برقی با برد ۳۰۹ مایلی معرفی شد

پس از سال‌ها انتظار، لوتوس از شاسی‌بلند جدید خود یعنی الترا اوایل فرودین ماه امسال رونمایی کرد. در زمان رونمایی این خودروی جدید اطلاعات زیادی از آن ارائه شد و این شرکت اعلام کرد که قصد دارد شاسی‌بلند جدید خود را در سه تریم التره، التره S و التره R روانه‌ی بازار کند. تریم‌های التره و التره S این خودرو همان زمان معرفی شد، اما اکنون این گروه خودروساز از لوتوس التره R برقی نیز رونمایی کرده تا خانواده‌ی این کراس اوور الکتریکی را تکمیل کند.

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، لوتوس التره در تریم استاندارد دارای پیشرانه برقی با ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور است که این قدرت توسط گیربکس تک سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. اما لوتوس التره R که قدرت بیشتری از این مدل به کاربران ارائه می‌دهد، از دو پیشرانه قدرتمند با مجموع قدرت ۹۰۵ اسب بخار و ۹۸۵ نیوتن‌متر گشتاور برخوردار بوده و در ۲,۹۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این در حالی است که تریم‌های ضعیف‌تر التره و التره S طی ۴.۵ ثانیه می‌توانند از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

لوتوس التره R برقی

این شرکت خودروساز انگلیسی ادعا کرده که لوتوس التره در تریم‌های التره و التره S تنها با یک بار شارژ کامل قادر به پیمودن مسافتی در حدود ۶۰۰ کیلومتر است. اما تریم قدرتمندتر التره R به لطف مصرف انرژی بیشتر با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۴۹۰ کیلومتر را طی کند. همچنین هر دوی این خودروها دارای پک باتری ۱۱۲ کیلووات ساعتی هستند که با استفاده از شارژ سریع می‌توانند در عرض ۲۰ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شوند. لوتوس اما هنوز اطلاعاتی را در مورد وزن این شاسی بلند را فاش نکرده است.

خودروی جدید لوتوس ابتدا ظاهراً روانه‌ی بازار چین، انگلیس و اروپا خواهد شد. لوتوس برای این خودرو شش رنگ مختلف از جمله قرمز ناترون، سبز گالووی، مشکی ستاره‌ای، خاکستری کایمو، زرد خورشیدی و خاکستری شکوفه‌ای را در نظر گرفته و در آینده نیز ترکیب رنگ‌های بیشتری برای مشتریان این خودرو در دسترس خواهد بود. لوتوس التره با رینگ‌های با طراحی منحصر‌به‌فرد و جذاب با قطر ۲۰، ۲۲ و ۲۳ اینچی قابل سفارش است. همچنین مشتریان می‌توانند کالیپرهای ترمز این کراس اوور قدرتمند را نیز در شش رنگ مختلف به دلخواه خود خریداری کنند.

لوتوس دست کاربران را برای شخصی‌سازی کابین این خودرو باز گذاشته و شش تزئین جذاب را می‌توان برای این بخش سفارش داد. این شرکت خودروساز انگلیسی برای طراحی کابین تماما از مواد اولیه سازگار با محیط زیست استفاده کرده و به جای بهره‌گیری از چرم برای روکش صندلی‌ها از فیبر مصنوعی درجه یک برای پوشاندن صندلی‌ها، کف پایی‌ها و کفی صندوق بهره برده است. مواد استفاده شده‌ی این خودرو ۱۰۰ درصد قابل بازیافت هستند.

در مورد امکانات  این خودرو باید اشاره کنیم که به چهار سنسور لیدار باز شونده مجهز است که شامل دوتا روی سقف، یکی بالای شیشهٔ جلو و یکی بالای شیشهٔ عقب می‌شود. همچنین در طرفین خودرو به جای آینه‌های بغل از دو دوربین بهره برده شده که دیدی گسترده‌تر را به رانندگان ارائه می‌دهند. درون کابین این خودرو نمایشگر بزرگ ۱۵.۱ اینچی خودنمایی می‌کند. همچنین هدآپ دیسپلی با پشتیبانی از قابلیت واقعیت افزوده تعبیه شده است.

لوتوس التره R برقی

به گفته‌ی برخی رسانه‌ها، لوتوس در حال آزمایش خودروی جدیدش در پیست مسابقه نوربرگ رینگ بوده و انتظار می‌رود این خودرو به اهداف عملکردی خود دست یابد. این خودروساز فاش کرده که در حال کار بر روی فناوری است که به التره این امکان را می‌دهد در جاده‌های معروف و شناخته شده بدون نیاز به راننده، به مسیر خود ادامه دهد و رانندگی کند.

تحویل این خودرو به مشتریان چینی و انگلیسی از سال آینده آغاز خواهد شد. آن طور که به نظر می‌رسد، این شرکت برنامه‌های پیشرفته‌ای برای عرضه این خودرو در آمریکای شمالی، خاورمیانه و منطقه آسیا و اقیانوسیه در نظر دارد. لوتوس التره R برقی سال ۲۰۲۴ به صورت جهانی عرضه می‌شود و با قیمت ۱۰۲,۷۴۷ دلار در انگلیس به فروش می‌رسد.

منبع: Motor 1

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.