فوجی فیلم X-T5 رونمایی شد؛ دوربین کامپکت پرچمدار با سنسور ۴۰ مگاپیکسلی

فوجی فیلم مدل جدید دوربین کامپکت بدون آینه‌ی X-T4 را رونمایی کرد. X-T5 دوربین رده‌بالای مجهز به حسگر APS-C است که درمقایسه‌با نسل قبل تغییرات قابل توجهی به خود دیده تا افراد بیشتری را به سمت دوربین‌های ساخت فوجی فیلم جذب کند. X-T5 با وجود پای‌بندی به فرمول اصلی دوربین‌های قبلی، بزرگ‌ترین تغییر پنج سال اخیر را در دوربین‌های سری X-T اعمال می‌کند.

براساس نوشته‌ی انگجت، دوربین Fujifilm X-T5 به حسگر ۴۰ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری ۶.۲K@30fps مجهز است،‌ درحالی‌که مدل قبلی حسگر ۲۶ مگاپیکسلی داشت. به‌لطف دوربین جدید، برای دستیابی به فیلم‌برداری با وضوح بالاتر از ۴K مجبور نیستید لزوما X-H2S را تهیه کنید.

باتری و نمایشگر و بخش داخلی دوربین فوجی فیلم X-T5

فوجی فیلم می‌گوید دوربین جدیدش به‌لطف بهره‌مندی از پردازنده‌ی X-Processor 5 محاسبات را سریع‌تر انجام می‌دهد. این پردازنده، فوکوس خودکار مبتنی‌بر هوش مصنوعی و خروجی ۱۰ بیت ۴:۲:۲ و F-Log2 و پشتیبانی از فرمت HEIF را در دوربین X-T5 امکان‌پذیر می‌کند.

دوربین X-T5 به بدنه‌ی کوچک‌تر، سبک‌تر و نسبتاً ساده‌تری مجهز است و فوجی فیلم برای تسهیلِ نگه‌داشتن دوربین در دست، جایگاه دکمه‌ی شاتر و دکمه‌ی چرخان جلویی را تغییر داده است.

نمایشگر و منظره یاب دوربین فوجی فیلم X-T5

X-T5 در داخل بدنه نیز یک‌سری تغییرات به خود دیده. این دوربین از سیستم لرزش‌گیر درون‌بدنه‌ای (IBIS) بهتری استفاده می‌کند. این سیستم تا هفت استاپ لرزش‌گیری انجام می‌دهد، اما لرزش‌گیری دوربین X-T4 به ۶٫۵ استاپ می‌رسید.

صفحه‌نمایش چرخان LCD در دوربین جدید کمی وضوح بیشتری دارد و X-T5 به منظره‌یاب الکترونیکی با بزرگ‌نمایی ۰٫۸ برابری مجهز است. بدنه‌ی X-T5 تا حد زیادی مشابه نسل قبل است، اما همچنان تغییرات را احساس خواهید کرد.

دوربین فوجی فیلم X-T5 از نمای بالا

در حوزه‌های دیگر شاهد تغییرات عمده‌ای در دوربین فوجی فیلم X-T5 نیستیم. این دوربین همچنان دو اسلات کارت حافظه‌ی UHS-II SD، یک درگاه USB-C و یک درگاه HDMI دارد. X-T5 از همان باتری مدل قبل استفاده می‌کند، اما به گفته‌ی فوجی فیلم، پردازنده‌ی دوربین جدید مصرف انرژی کمتری دارد.

فوجی فیلم می‌گوید که دوربین X-T5 در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲‌ (۲۶ آبان ۱۴۰۱) با قیمت ۱٬۶۹۹ دلار (صرفاً برای بدنه) دردسترس قرار می‌گیرد. کیت شامل بدنه و لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری ۲٬۰۹۹ دلار قیمت دارد و کیت دیگری با بدنه و لنز ۸۰-۱۶ میلی‌متری با قیمت ۲٬۱۹۹ دلار عرضه می‌شود.

نیم رخ دوربین فوجی فیلم X-T5

فوجی فیلم افزون‌بر دوربین X-T5 از لنز ۵۹۹ دلاری ماکروی ۱۱ المانه‌ی XF30mm f/2.8 نیز پرده‌برداری کرده است. این لنز می‌تواند روی سوژه‌هایی در فاصله‌ی تنها ۹۹ میلی‌متر از حسگر (و ۱۲٫۷ میلی‌متر از لنز) فوکوس کند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link