فروش تبلت‌ها همچنان در سراشیبی قرار دارد

ezgif 2 086df49785

تبلت‌ها در حال حاضر در وضعیت سختی قرار دارند چرا که فروش آن‌ها در بازار خیلی خوب نیست و چندین دوره است که در سراشیبی قرار دارد.

زمانی از تبلت‌ها به عنوان جانشین لپ‌تاپ‌ها یاد می‌شد اما آن‌ها نتوانسته‌اند نیازهای مردم را آنگونه که باید برطرف کنند. به گونه‌ای که جز در دوران شیوع ویروس کرونا، فروش تبلت‌ها وضعیت خیلی خوبی نداشته و هنوز هم این وضعیت نه چندان خوب ادامه دارد.

به گزارش موسسه‌ی تحقیقاتی Canalys، کاهش میزان فروش تبلت‌ها به مدت ۴ دوره سه‌ماهه متوالی ادامه داشته و در مقایسه با سال قبل هم حدودا ۱۱٪ افت داشته است. نکته‌ی جالب اینجاست که وضعیت فروش لپ‌تاپ و کروم‌بوک‌ها هم خیلی جالب نیست. موسسه‌ی یادشده احتمال می‌دهد این مشکل به خاطر تورم جهانی باشد. موضوعی که قدرت خرید بسیاری از مردم را کمتر کرده است.

تبلت‌ها به خاطر اندازه‌ی مناسبی که دارند، در دوران شیوع ویروس کرونا توانستند نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. اما چون کاربران تبلت‌های خود را غالبا دیر به دیر تعویض می‌کنند، این موضوع هم مزید بر علت شده تا فروش آن‌ها الان که دوره‌ی پساکرونا هم محسوب می‌شود، به مراتب کمتر شود. از طرفی دانش‌آموزان این روزها خیلی کمتر به صورت آنلاین به انجام کارهای تحصیلی می‌پردازند و اکثرا حضوری در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند. در این شرایط هم طبیعتا نیاز کمتری به خرید یک تبلت وجود خواهد داشت.

البته وضعیت شرکت‌ها در فروش تبلت همچنان به همان شکل بوده است. یعنی اپل با ۳۵٪ از سهم بازار در صدر قرار دارد. این در حالی است که این شرکت در مقایسه با سه ماه قبل حدودا ۱۵٪ از این حیث افت داشته است ولی با این حال رتبه‌اش تغییر خاصی نداشته و با اختلاف بالاتر از شرکت‌های دیگر قرار دارد.

سامسونگ اما با در اختیار داشتن ۲۰٪ از سهم بازار در رده‌ی دوم قرار گرفته و تقریبا مشابه اپل، ۱۳٪ از لحاظ فروش افت داشته است. لنوو آخرین شرکتی است که سهم آن از بازار دو رقمی است. این شرکت با در اختیار داشتن ۱۰٫۱٪ از سهم بازار، پایین‌تر از سامسونگ قرار دارد. آمازون هم تنها شرکتی است که توانسته از این لحاظ رشد داشته باشد. این شرکت در حالی در رده‌ی چهارم قرار دارد که سهم آن از بازار در مقایسه با قبل ۶٫۳٪ رشد داشته است.

البته این آمار خیلی هم غافلگیرکننده نیست چرا که پیش‌بینی می‌شد وضعیت فروش تبلت‌ها خیلی خوب نباشد. حتی پیش‌بینی می‌شود با ورود آیپدهای جدید اپل به بازار در پاییز امسال، باز هم فروش تبلت‌ها بیشتر نخواهد شد. حال باید منتظر ماند و دید آیا این پیش‌بینی درست از آب در می‌آید یا خیر.

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.