عکس زیر آبی از اسب آبی برنده بهترین عکس حیات وحش اروپا شد

مایک کوروستلف، عکاس روسی، برنده مسابقه عکاس سال حیات وحش اروپا در سال ۲۰۲۲ شد.  این مسابقه که توسط انجمن عکاسی طبیعت آلمان (GDT) برگزار می‌شود.او عکسی زیر آبی از اسب‌های آبی گرفته بود.

کوروستلو علاقه زیادی به عکاسی زیر آبی دارد، که معمولاً با لنزهای عریض یا چشم ماهی، پهپادها یا تله‌های دوربین عکاسی کار می‌کند. تصویر برنده او با استفاده از یک پهپاد زیر آبی در دریاچه نمک در آفریقای جنوبی گرفته شده است.

«در عکاسی از طبیعت، او می‌خواهد نشان دهد که طبیعت چقدر شکننده است و بنابراین محافظت از حیوانان و نگهداری نکردن‌شان در اسارت، به ویژه در مورد پستانداران دریایی، اهمیت دارد.»

علاوه بر انتخاب کلی، برندگان در ۱۰ رشته شامل پرندگان، پستانداران، حیوانات دیگر، گیاهان و قارچ ها، مناظر، دنیای زیر آب، انسان و طبیعت، استودیوی طبیعت و … هم انتخاب شدند.

در این مسابقه تقریباً ۱۸۰۰۰ عکس از عکاسان آماتور و حرفه ای از ۳۵ کشور شرکت کردند. کوروستلف ۳۰۰۰ یورو به عنوان برنده کلی دریافت کرد، در حالی که سایر نفرات اول و دوم هر کدام به ترتیب ۸۰۰ و ۵۰۰ یورو دریافت کردند.

به گفته GDT، در مجموع ۳۴،۰۰۰،۰۰۰ یورو از طریق این مسابقه به عکاسان اهدا شد. در مجموع ۱۰۴ تصویر برنده از دسته بندی های اصلی انتخاب شد.

لیست کامل آثار برتر موجود برای مطالعه در وب سایت مسابقه

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.