علوم کامپیوتر در صدر جدول ده رشته برتر دانشگاهی

انتخاب مسیر شغلی مسلماً بزرگترین تصمیمی است که یک جوان تا آن مرحله از زندگی خود با آن روبرو خواهد شد و متاسفانه اکثر جوانان هم در این انتخاب دچار اشتباهاتی می‌شوند. در میان افرادی که دانشگاه را انتخاب می‌کنند، طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز ملی آمار آموزش ایالات متحده آمریکا، تقریباً از هر پنج نفر، چهار نفر حداقل یک بار رشته خود را تغییر می‌دهند. حتی دانش‌آموزانی که در همان رشته‌ ادامه تحصیل می‌دهند و آن را به پایان می‌رسانند، ممکن است در آینده از انتخاب خود پشیمان شوند. در ادامه به بررسی ده رشته برتر دانشگاهی و چرایی آن خواهیم پرداخت.

پشیمانی نیمی از فارغ التحصیلان از رشته انتخابی خود

به گزارش TechSpot بر اساس نظرسنجی اخیر ZipRecruiter که برای تعیین ده رشته برتر دانشگاهی از نگاه فارغ التحصیلان انجام شده است، از بین بیش از ۱۵۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی که به دنبال شغل هستند، تقریباً نیمی از آنها – ۴۴ درصد – گفته‌اند که از انتخاب رشته دانشگاهی خود پشیمان هستند.

Top 10 most regretted and most loved college degrees

در این میان روزنامه نگاری بالاترین رتبه را در میان دیگر رشته‌های دانشگاهی به دست آورده است. جامعه شناسی و هنرهای آزاد / مطالعات عمومی در رتبه دوم و پس از آن رشته‌های ارتباطات و آموزش قرار دارند. علوم سیاسی، زیست شناسی و زبان/ادبیات انگلیسی نیز در بین ۱۰ رشته‌ی برتر از نظر پشیمانی قرار گرفتند.

افراد راضی از انتخاب خود، چه رشته‌هایی را انتخاب کرده بودند؟

اما مطمئنا همه از انتخاب رشته‌ی اصلی خود پشیمان نبودند. در میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، راضی‌ترین فارغ التحصیلان آنهایی بودند که دارای مدرک در رشته‌های علوم کامپیوتر و اطلاعات، جرم شناسی، مهندسی و پرستاری بودند. اکثر افرادی که دارای مدرک در رشته‌های مدیریت/مدیریت بازرگانی، مالی، روانشناسی و منابع انسانی بودند، گفتند که اگر مجبور به انتخاب رشته مجدد شوند، باز هم همان رشته را انتخاب می‌کنند.

most loved college degrees

عنصر درآمد مهم‌ترین عامل در میزان رضایت نهایی

این کاملا طبیعی است که بین احساس افراد نسبت به مدرک تحصیلی خود و آینده شغلی و همچنین میزان دستمزد یک رابطه مستقیم وجود داشته باشد. برای مثال، فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر، در صنایع مختلف با میانگین حقوق سالانه ۱۰۰،۰۰۰ دلار بیشترین میزان تقاضا را دارند. ZipRecruiter از طریق این نظرسنجی، دریافت که در میان فارغ التحصیلان رشته ارتباطات، کسانی از رشته خود راضی هستند که ۱.۶ برابر بیشتر از افرادی با مدارک تحصیلی دیگر، درآمد دارند. به طور مشابه، فارغ التحصیلان راضی از مدارک مدیریت بازاریابی، سه برابر بیشتر از کسانی که پشیمان هستند درآمد دارند.

همه چیز در تحصیلات دانشگاهی خلاصه نمی‌شود

البته، تحصیلات دانشگاهی برای همه نیست. بسیاری از افراد مستقیماً از دبیرستان وارد بازار کار می‌شوند و بخش زیادی از آنها در این راه کاملا موفق می‌شوند. صرف نظر کردن از تحصیلات دانشگاهی احتمال گرفتار شدن با بدهی وام دانشجویی را از بین می‌برد. ورود مستقیم به بازار کار، یادگیری مهارت‌های کاربردی از طریق تجربه، مطالعه شخصی علوم مختلف و تجربه‌ی حضور در بازار می‌تواند اثری به مراتب بهتر در آینده شغلی جوانان داشته باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا ادامه دادن تحصیلات به هر قیمتی می‌تواند تاثیر مثبتی بر آینده‌ی شغلی افراد داشته باشد، یا اینکه به طور کلی مخالف ادامه تحصیلات در سطح آموزش عالی هستید؟

سایر مطالب:

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link