عرضه APU های جدید AMD Dragon Range با پشتیبانی احتمالی از RDNA 3

به تازگی یک مهندس AMD اخیرا پچ را برای کرنل لینوکس منتشر کرده که پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه مبتنی بر Zen 4 APU با نام رمز Dragon Range و Phoenix را امکان پذیر می‌کند. همانطور که به نظر می‌رسد هر دو پردازنده گرافیکی ممکن است دارای iGPU بر اساس آخرین معماری RDNA 3 این شرکت باشند، با این حال هیچکدام هنوز وارد بازار نشده‌اند اگرچه در ماه آینده قرار است در دسترس قرار گیرند.

محصولات جدید Dragon Range تیم قرمز مبتنی بر معماری Zen 4 و به نوعی نسل بعد سری APU های Ryzen 7045 لقب خواهند گرفت که قرار است پرفورمنس رده بالا را برای لپ تاپ‌های گیمینگ به ارمغان بیاورند و پچ جدید نیز به همین دلیل عرضه شده است. این پچ به طور خاص به APU های جدید اشاره می‌کند و در آن نشان داده شده که پشتیبانی از طرح زیرساختی AMD SoC21 و APU GFX1103 را به ارمغان می‌آورد.

پچ لینوکسی هیچ مشخصات اضافی در خصوص تعداد واحد محاسباتی RDNA 3 و پردازنده‌های stream که AMD قرار است در سری APU های Ryzen 7045 Dragon Range عرضه کند نشان نداده، اما از آن‌جایی که ما در مورد پردازنده‌های گرافیکی با TDP 55 وات صحبت می‌کنیم، فرض بر این است که در مقایسه با APU های موجود RDNA 2 عملکرد بسیار بهتری را ارائه دهند.

پچ لینوکس APU Dragon Range

در حالی که می‌دانیم APU های سری Phoenix بیشتر لپ تاپ‌های اصلی و رایج را هدف قرار داده (TDP بین ۳۵ تا ۴۵ وات برای سری Phoenix) و این محصولات قرار است مبتنی بر معماری Zen 4 عرضه شوند، اما مشخص نیست که آیا این تراشه‌ها با پشتیبانی از RDNA 3 عرضه می‌شوند یا خیر. می‌توان امید داشت که AMD این APU ها را با پشتیبانی از این طراحی chiplet های جدید عرضه کند.

بار دیگر مثل همیشه AMD در مورد محصولات منتشر نشده اظهار نظر نکرد، بنابراین باید منتظر ماند تا در اوایل سال ۲۰۲۳ احتمالا در CES اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.