عرضه پردازنده های غیر K نسل سیزدهم و مادربرد های B670 در ژانویه ۲۰۲۳

اینطور که گزارش‌ها می‌گویند، شرکت اینتل قصد دارد الباقی پردازنده های نسل سیزدهم Raptor Lake – پردازنده‌های غیر K – و همچنین مادربرد های میان‌رده B670 را اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۳ و طی نمایشگاه CES 2023 معرفی و عرضه کند. طبق چیزی که انتظار داریم، شرکت اینتل ۱۶ پردازنده جدید عرضه خواهد کرد که نسبت به پردازنده‌های سری K که در فاز اول عرضه شده‌اند، توان حرارتی و مصرف انرژی کمتری دارند.

عرضه مادربرد های B670 و بقیه پردازنده‌های جدید اینتل در CES

عرضه پردازنده های غیر K خانواده Raptor Lake قرار است در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۳ و طی رویداد خبری شرکت اینتل در نمایشگاه CES 2023 انجام بشود. همان طور که پیش‌تر گفتیم، مادربرد های میان‌رده B670 نیز قرار است در همین تاریخ عرضه بشوند. علاوه بر آن، گزارش‌هایی نیز داریم که از عرضه پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ نسل سیزدهمی Raptor Lake در همین تاریخ و همزمان با پردازنده‌های غیر K دسکتاپ خبر می‌دهند.

تا به این لحظه، در خصوص پردازنده Core i9 13900KS به عنوان پردازنده پرچمدار Raptor Lake و اولین پردازنده ۶ گیگاهرتزی اینتل هیچ اطلاعات تازه‌ای در دست نیست. آخرین اطلاعاتی که داریم، از عرضه این پردازنده در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی خبر می‌دهند.

طی رویداد CES 2023، هر سه شرکت اینتل، انویدیا و AMD قرار است یک سری محصولات جدید معرفی یا عرضه کنند، محصولاتی که بخش اصلی آن‌ها به نسل جدید سخت افزار مخصوص لپ تاپ مربوط می‌شود. شرکت انویدیا برای عرضه کارت گرافیک‌های مخصوص لپ تاپ RTX 40 و کارت گرافیک دسکتاپ RTX 4070 Ti برنامه‌ریزی می‌کند و شرکت AMD نیز به احتمال زیاد، پردازنده‌های لپ تاپ Ryzen 7000 و کارت گرافیک‌های مخصوص لپ تاپ Radeon RX 7000 را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.