صندل قدیمی و رنگ‌پریده استیو جابز با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلار فروخته شد

صندل استیو جابز، بنیان‌گذار فقید اپل که در روزهای آغاز به کار شرکت کوپرتینویی از آن استفاده می‌کرد، با برگزاری مزایده‌ای با قیمت باورنکردنی ۲۱۸٬۷۵۰ دلار فروخته شد. پرداخت این مبلغ باعث می‌شود خریدار صندل استیو جابز به نسخه‌ی مجازی ۳۶۰ درجه‌ی آن نیز در قالب NFT دسترسی پیدا کند.

به‌نوشته‌ی ورج، صندل استیو جابز را بیرکن‌استاک آریزونا تولید کرده بود و وی در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ از آن استفاده می‌کرد؛ یعنی همان دورانی که اپل آغاز به‌ کار کرد. گفته می‌شود مدیر املاک استیو جابز این صندل‌ را از سطل زباله درآورده است.

صندل استیو جابز Steve Jobs از نمای بالا

مقاله‌های مرتبط:

پیش‌بینی شده بود صندل استیو جابز با قیمت ۶۰٬۰۰۰ تا ۸۰٬۰۰۰ دلار فروخته شود؛ اما درنهایت قیمت خرید بسیار بیشتر بود. در صفحه‌ی مزایده‌ی صندل استیو جابز، نوشته شده است:‌

این صندل‌ها به دفعات استفاده شده‌اند؛ اما همچنان دست‌نخورده به‌نظر می‌رسند.

هویت فردی که ۲۱۸٬۷۵۰ دلار برای صندل استیو جابز پرداخت کرده، مشخص نیست؛ اما گفته می‌شود او پیشنهاد خود را در کافه‌ی هارد راک در میدان تایمز نیویورک ثبت کرده است. صندل استیو جابز قبل از فروخته‌شدن در مزایده، در چند نمایشگاه ازجمله نمایشگاه مبلمان میلان در ایتالیا به‌نمایش درآمده بود.

در سال ۲۰۱۲، یادداشت دست‌نویس استیو جابز و یک مادربرد کامپیوتر اپل وان با قیمت ۴۰۰٬۰۰۰ دلار در حراجی فروخته شدند. سال گذشته نیز، نمونه‌ی پیش‌تولید دستگاهی به نام ویدئوپد که استیو جابز ساخت آن را لغو کرد، با قیمت ۱۴٬۰۰۰ دلار فروخته شد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link