سونی و تویوتا صنعت نیمه هادی ژاپن را سرپا می‌کنند

برخی از شرکت‌های فناوری پیشرو ژاپن به‌عنوان بخشی از تلاش ۵۰۰ میلیون دلاری دولت ژاپن برای تثبیت جایگاه این کشور به‌عنوان رهبر صنعت نیمه‌رسانای پیشرفته در جهان، از همه شرکت‌های مستقر در ژاپن کمک می‌گیرند. در این میان سونی و تویوتا صنعت نیمه هادی ژاپن را سرپا می‌کنند و با اجماع نیروهای خود، به‌رسیدن کشور ژاپن برای هدف از پیش‌ تعیین شده آن کمک می‌کنند.

سونی و تویوتا صنعت نیمه هادی ژاپن را شکل می‌دهند

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، سونی، سافت بانک و تویوتا از جمله شرکت‌هایی هستند که با سازندگان تراشه ژاپن بر روی نقشه جدیدی به نام “راپیدوس” کار می‌کنند. این نقشه برای آن توسعه یافته است که طراحی و توسعه تراشه‌های جدید ژاپن را تا پایان دهه محقق کنند.

تنوع شرکت‌های درگیر در این ماجرا نشان‌دهنده طیف گسترده‌ای از تراشه‌های مورد نیاز برای تامین نیاز کامپیوترهای پیشرفته، سیستم‌های هوش مصنوعی و خودروهای خودران ژاپنی است که ممکن است در آینده نزدیک به بلوغ رسیده و به‌فروش برسند. این تلاش نشان‌دهنده یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌های ژاپن برای حفظ خود در مسابقه جهانی صنعت نیمه‌هادی‌ها است که عمدتاً در سال‌های اخیر تحت سلطه ایالات متحده، چین و تایوان بوده است.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن، با استناد به سرمایه‌گذاری مستمر این کشور در صنعت نیمه‌هادی‌های سایر کشورها (به‌جای سرمایه‌گذاری در صنعت ژاپن)، به عنوان یک نگرانی نیروهای امنیت ملی این کشور مطرح کرد.

سونی و تویوتا صنعت نیمه هادی ژاپن را سرپا می‌کنند

نیشیمورا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال گفت:

با تشدید مبارزه برای کنترل فناوری بین ایالات متحده و چین، اهمیت صنعت نیمه هادی‌ها از منظر امنیت اقتصادی افزایش می‌یابد.

برای شرکت‌هایی مانند تویوتا و سونی، این ابتکار ژاپنی‌ها فرصتی را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا نقش فعال‌تری در زنجیره تامین خود ایفا کنند. البته یادآوری این نکته نیز جالب توجه است که حداقل این شرکت‌ها می‌توانند به طور بالقوه خود را در برابر شوک‌های زنجیره تامین جهانی که می‌تواند خروجی تولید آن‌ها را تهدید کند، محافظت کنند.

کمبود صنعت نیمه‌هادی ژاپن برای تویوتا (که برنامه تولید خود را در سال جاری به میزان نیم میلیون دستگاه کاهش داد)، بسیار ملموس‌تر است. این کمبودهای عرضه تراشه‌های نیمه‌هادی نیز بخشی از پاسخ برای چرایی این موضوع است که چرا خرید یک سونی پلی استیشن ۵ جدید دو سال پس از عرضه آن هنوز دردسرساز است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link