سامسونگ معتقد است اپل تا سال ۲۰۲۴، وارد بازار محصولات تاشو خواهد شد

سامسونگ در جلسه‌ای که با تأمین‌کنندگان خود برگزار کرد از افزایش محموله‌های گوشی‌های تاشو خبر داد و اعلام کرد که تصمیم دارد خود را برای هجوم سفارشات این محصولات آماده کند. غول فناوری کره‌ی جنوبی درحال‌حاضر بر بازار محصولات تاشو تسلط دارد و همچنین پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۴ شاهد ورود اپل به این حوزه باشیم. به‌هرحال، احتمال دارد بزرگ‌ترین رقیب سامسونگ یعنی اپل، ورود خود را به بازار دستگاه‌های تاشو با معرفی آیفون آغاز نکند، بلکه محصولاتی که از نمایشگر بزرگ‌تر بهره می‌برند را زودتر عرضه کند.

با توجه به این‌که به‌آرامی شاهد گسترش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو به بازار هستیم، مشخص نیست چرا سامسونگ اعتقاد دارد که اپل از این فرصت برای معرفی یک آیفون تاشو استفاده نخواهد کرد و درعوض اولین محصول تاشو غول فناوری کوپرتینویی در سال ۲۰۲۴، یک مک‌بوک یا آیپد تاشو خواهد بود. به گفته‌ی بن وود، رئیس تحقیقات CCS Insight، اولین آیفون تاشو احتمالاً در سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد شد. وود پیش‌بینی کرده است گوشی تاشو اپل بسیار گران‌قیمت خواهد بود و اپل از طراحی خاص در این محصول بهره خواهد گرفت تا بدون تأثیر منفی روی فروش آیفون‌های معمولی، عملکرد خوبی داشته باشد.

مک بوک تاشو اپل

مقاله‌ی مرتبط:

پیش‌بینی قیمت ۲۵۰۰ دلاری برای آیفون تاشو اپل، به‌میزان درخورتوجهی بیشتر از برچسب قیمتی گلکسی زدفولد ۴ سامسونگ است. به‌نوشته‌ی WccfTech، مک‌بوک یا آیپد تاشو احتمالاً کاربرد بیشتری خواهد داشت زیرا کاربران می‌توانند این دستگاه‌ها را درصورت نیاز تا کنند تا فضای کم‌تری را اشغال کرده و استفاده از آن‌ها هنگام حرکت آسان‌تر شود. علاوه‌براین، استفاده از تراشه‌های کارامد سری M اپل می‌تواند به باریک‌تر شدن محصولات این شرکت کمک کند؛‌ قابلیتی که به‌نوبه‌ی خود به افزایش قابل‌حمل بودن این دستگاه‌ها کمک می‌کند.

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنا، معتقد است که اولین آیفون تاشو، به‌سرعت به محصولی موفق تبدیل خواهد شد و طبق پیش‌بینی او، اپل در سال اول عرضه‌ی این مدل، حدود ۲۰ میلیون دستگاه از آن عرضه خواهد کرد که این موضوع باعث کاهش سهم سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو خواهد شد. کو اعتقاد دارد که ادغام نرم‌افزار یک‌پارچه‌ی اپل به افزایش محبوبیت آیفون تاشو این برند کمک خواهد کرد؛ اگرچه مشتریان باید چندسال دیگر برای عرضه‌ی این محصول صبر کنند. این احتمال نیز وجود دارد آیپد ۱۶ اینچی اپل که شاید در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار شود، مقدمات ورود شرکت کوپرتینویی را به حوزه‌ی محصولات تاشو ایجاد کند.

ازطرف دیگر، ابعاد صفحه‌نمایش آیپد پرو تاشو به‌میزان درخورتوجهی بزرگ‌تر از آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی خواهد بود و تقریباً با مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی مطابقت خواهد داشت. وقتی این آیپد ۱۶ اینچی تا شود، ابعاد آن به‌اندازه‌ی یک آیپد مینی خواهد شد که قابلیت حمل آن را افزایش می‌دهد. طبق پیش‌بینی‌های سامسونگ، عملکرد اپل به انگیزه‌ی این شرکت برای حضور در بازار محصولات تاشو بستگی دارد و اگر سازنده‌ی آیفون تشخیص دهد این مسیر سوددهی ندارد، شاید در سال ۲۰۲۴ نیز شاهد عرضه‌ی مک‌بوک یا آیپد تاشو نباشیم.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link