سامسونگ شاید گلکسی S23 را در برخی از بازارها به اگزینوس ۲۳۰۰ مجهز کند

اینطور که به نظر می‌رسد، شاید سامسونگ در نهایت تصمیم بگیرد در برخی از بازارها همچنان از پردازنده‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ برای سری گلکسی S23 استفاده کند.

پیش‌تر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد برای گوشی‌های پرچم‌دار سال بعد خود از تراشه‌ی ساخت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کند. گفته می‌شد این تراشه قرار است در تمام بازارهایی که سری گلکسی S23 به آن عرضه می‌شوند به عنوان قلب تپنده ایفای نقش کند اما طبق خبری که به‌تازگی منتشر شده، ظاهرا این شرکت کره‌ای همچنان قصد ندارد استفاده از تراشه‌های اگزینوس را کنار بگذارد.

چند ماه قبل بود که کریستیانو آمون، مدیر کوالکام گفته بود این شرکت با سامسونگ وارد یک همکاری بلندمدت شده و قرار است پردازنده‌ی تمام مدل‌های سری گلکسی S23 را هم خودش تولید کند. اما حالا گفته می‌شود سامسونگ در حال کار روی تولید تراشه‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ است و از آن‌جایی هم که پرچم‌داران نسل گذشته به اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز شده بودند، می‌توان نتیجه گرفت این تراشه قرار است در سری گلکسی S23 مورد استفاده قرار بگیرد. حتی پیش‌تر وب‌سایت گلکسی کلابز هم مدعی شده بود سامسونگ در حال کار روی اگزینوس ۲۳۰۰ برای سری گلکسی S23 است.

اطلاعاتی در رابطه با اگزینوس ۲۳۰۰ وجود ندارد؛ شایعه یا سکوت سامسونگ؟

گلکسی S23 اگزینوس 2300

از آن‌جایی که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی راجع به تراشه‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ وجود ندارد، این احتمال هم وجود دارد که خبر مربوط به آن کاملا شایعه و اساسا دروغ باشد. این در حالی است که بسیاری از اطلاعات مربوط به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در اختیار داریم و اگر قرار بود اگزینوس ۲۳۰۰ وجود داشته باشد حداقل باید چند خبر در رابطه با آن منتشر می‌شد. اما این احتمال هم هست که سامسونگ شاید تصمیم گرفته باشد در این رابطه سکوت کند و اطلاعات زیادی را در اختیار کاربران قرار ندهد.

از طرفی یک موضوع دیگر را هم باید در نظر گرفت. امسال تقریبا ۷۰٪ از گوشی‌های سری گلکسی S22 به خاطر مشکل در ساخت اگزینوس ۲۲۰۰ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار شده‌اند. اگر فرض را بر این بگیریم که سری S23 در برخی از بازارها قرار است به اگزینوس ۲۳۰۰ مجهز شوند، تعداد آن‌ها بسیار کمتر از ۳۰٪ امسال خواهد بود. اگرچه ظاهرا هر دو پردازنده با فناوری ساخت ۴ نانومتری تولید خواهند شد اما فناوری ساخت ۴ نانومتری TSMC به مراتب بهتر از فناوری ساخت ۴ نانومتری سامسونگ است.

شواهد برتری فناوری ساخت ۴ نانومتری TSMC را می‌توان در مقایسه بین اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و A15 دید. جایی که تراشه‌ی کوالکام توانست در تست بازی، تراشه‌ی بسیار قدرتمند اپل را از پیش رو بردارد اما اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با مشکل داغی بیش از حد و افت شدید عملکرد بعد از گذشت چند دقیقه مواجه می‌شد. لازم به ذکر است مدل استاندارد تراشه‌ی کوالکام توسط سامسونگ و مدل پلاس هم توسط TSMC تولید شده‌اند.

همانطور که در بالا هم اشاره شده، یا این تراشه وجود دارد ولی سامسونگ توانسته خیلی خوب رازداری کند و اطلاعاتی را از آن در اختیار کاربرانش قرار ندهد، یا اینکه اصلا تراشه‌ای با نام اگزینوس ۲۳۰۰ وجود ندارد. باید دید طی روزهای آتی چه خبرهای موثق‌تری در این رابطه منتشر می‌شود. تا آن زمان، باید این خبر را هم در حد یک شایعه در نظر گرفت چون قراردادی که کوالکام و سامسونگ امضا کرده‌اند، احتمال وجود چنین چیزی را رد می‌کند.

منبع: Wccftech

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.