سامانه همتا خبر رجیستر شدن آیفون مدل ۱۴ را تکذیب می‌کند

سامانه «همتا» با انتشار اطلاعیه‌ای، خبر ریجستری آیفون ۱۴ را تکذیب کرد.

سامانه «همتا» در آستانه شروع سال جدید شمسی، اخبار مربوط به ریجستری آیفون ۱۴ را اشتباه قلمداد کرد. این مجموعه بار دیگر به کاربران هشدار داد تا از خریدوفروش آیفون مدل ۱۴ خودداری کنند. سامانه «همتا» اعلام کرد خرید آیفون مدل ۱۴ بدون ریجستری مصداق خرید یک جنس قاچاقی است.

این سامانه همچنین اعلام کرد بیانیه پیرامون ثبت رسمی رجیستری آیفون مدل ۱۴ دروغ است و باید جلوی انتشار این خبر کذب در فضای مجازی گرفته شود. مسئولان سامانه «همتا» خاطرنشان کردند دولت سیزدهم هنوز تصمیم قاطعی پیرامون دستور رجیستری گوشی مزبور اعلام نکرده است و این بیانیه جعلی از سوی سودجویان در فضای مجازی منتشر شده است.

رجیستری آیفون 14 توسط همتا

اخیراً نامه‌ای در فضای مجازی بارگذاری‌شده که خبر رجیستر شدن آیفون مدل ۱۴ تا پیش از یک اسفند به‌صورت مسافری یا پستی را تصدیق می‌کند. اما این سامانه فوراً در متنی تازه اعلام کرد این نامه به طور کامل جعلی بوده و به هدف کلاهبرداری از مردم ایران منتشر شده است:

در پی انتشار اخبار جعلی مربوط به رجیستر آیفون ۱۴ به اطلاع می‌رساند آخرین تصمیم در این زمینه، ممنوعیت واردات مسافری و پستی آن از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ است و هیچ تصمیم دیگری گرفته نشده است. همچنین با توجه به آنکه تاکنون هیچ گوشی آیفون ۱۴ از طریق واردات تجاری وارد کشور نشده، به تمامی واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود از خریدوفروش آن دوری کنند، چون که مصداق کالای قاچاق است.

تکذیب خبر رجیستری آیفون ۱۴ توسط «همتا»؛ راهکار مورد نیاز برای اطمینان کاربر از عدم خرید گوشی غیرقانونی

«همتا» تاکید می‌کند واردات مسافری که برخی به استناد می‌کنند، تنها برای استفاده شخصی مسافر بوده و در صورت سوءاستفاده تجاری از آن براساس بند چ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصداق قاچاق محسوب می‌شود. سامانه رجیستری به کاربران اعلام کرد در صورت خرید موبایل، بهتر است پیش از خرید، استعلام اصالت بگیرند و از نوع واردات گوشی، شرکت گارانتی و تاریخ آغاز گارانتی آن مطلع می‌شوند.

رجیستری آیفون 14 توسط همتا

همچنین کاربر باید حتماً برند و مدل اعلامی در پاسخ استعلام اصالت «همتا» را با فیزیک کالا انطباق دهد و درصورت مغایرت، از خرید صرف‌نظر کند. استعلام اصالت از طریق ارسال شناسه ۱۵ رقمی IMEI به درگاه‌های سامانه همتا اعم از کد دستوری #۷۷۷۷*، سایت و اپلیکیشن همتا قابل انجام است. شناسه IMEI نیز با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶# روی دستگاه یا از روی جعبه قابل مشاهده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.