سازمان جهانی بهداشت مرگبارترین پاتوژن‌ها از جمله بیماری مرموز X را رتبه‌بندی کرد

WHOWorkerInPPE

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که فهرست جدیدی از عوامل بیماری‌زای اولویت‌دار را تهیه می‌کند که خطر ایجاد بیماری‌های همه‌گیر یا شیوع را دارند و باید تحت نظارت دقیق قرار گیرند.

WHO گفت که هدف به روز رسانی فهرستی است که برای هدایت تحقیق و توسعه جهانی (R&D) و سرمایه گذاری، به ویژه از نظر واکسن ها، آزمایش‌ها و درمان استفاده می‌شود.

به عنوان بخشی از این فرآیند که از روز جمعه آغاز شد، آژانس سلامت سازمان ملل بیش از ۳۰۰ دانشمند را برای بررسی شواهدی در مورد بیش از ۲۵ خانواده ویروس و باکتری دعوت کرده است.

آنها همچنین به اصطلاح “بیماری X” را در نظر خواهند گرفت. یک پاتوژن ناشناخته فرضی که می تواند باعث یک اپیدمی جدی بین‌المللی شود.

این لیست برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد

این فهرست در حال حاضر شامل COVID-19، بیماری ویروس ابولا و بیماری ویروسی ماربورگ، تب لاسا ، سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندرم تنفسی حاد شدید (SARS)، نیپا، زیکا و بیماری X است.

جلسات تهدید پاتوژن زمانی برگزار می‌شود که سازمان جهانی بهداشت برای دور بعدی مذاکرات در راستای یک معاهده همه‌گیر آماده می‌شود.

آنها قرار است از ۵ تا ۷ دسامبر در ژنو برای نشست سوم برای پیش نویس و مذاکره درباره کنوانسیون WHO یا دیگر انواع توافقنامه بین المللی در مورد آمادگی و واکنش به بیماری همه گیر ملاقات کنند.

گزارش پیشرفت سال آینده به کشورهای عضو WHO ارائه خواهد شد و نتیجه نهایی برای بررسی آنها در سال ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد.

این هیئت روز دوشنبه گفت که باید برای ایجاد پاسخگویی و زما‌ن‌بندی مشخص برای هشدار و واکنش برای جلوگیری از عواقب مخرب در هنگام شیوع بیماری، اقدامات بیشتری باید انجام شود. زمانی که شیوع یک بیماری تشخیص داده می شود، اغلب چند ساعت حیاتی برای گزارش، ارزیابی و اقدام برای جلوگیری از گسترش یک بیماری قبل از اینکه عملاً غیرقابل توقف شود وجود دارد.

دسامبر ۲۰۱۹ رویکرد «صبر کن و ببین» در مورد کرونا عواقب مخرب عدم اقدام زودهنگام را مشخص کرد.

© خبرگزاری فرانسه

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.