رشد سامسونگ در فروش ساعت هوشمند در سه ماه دوم امسال بسیار بیشتر از اپل بوده است

عملکرد خوب سامسونگ در فروش ساعت هوشمند در بازار جهانی باعث شده اپل به آن اندازه‌ای که انتظار می‌رفت نتواند در مقایسه با سال قبل رشد داشته باشد.

در طول سه ماه دوم امسال، اپل طبق معمول هر سال توانسته از سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید ساعت هوشمند، عملکرد بهتری از لحاظ فروش از خود به نمایش بگذارد. این شرکت آمریکایی در حال حاضر با در اختیار داشتن ۲۶٫۴٪ از سهم بازار، از این حیث صدرنشین است و رقیب سنتی خود یعنی سامسونگ را با ۸٫۹٪ سهم، با اختلاف زیادی پشت سر خود می‌بیند.

اگرچه اختلاف بین دو شرکت به صورت کلی زیاد است اما با نگاهی به عملکرد آن‌ها در فروش ساعت هوشمند در سه ماه دوم امسال، می‌بینیم که سامسونگ رشد قابل توجهی داشته و حتی توانسته باعث عدم رشد قابل توجه اپل در بازار شود. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مؤسسه‌ی Canalys، این شرکت کره‌ای در مقایسه با سه ماه دوم سال گذشته، رشدی ۵۸ درصدی در فروش ساعت هوشمند داشته در حالی که رشد اپل در این بخش فقط ۶٪ بوده است.

کاهش سهم اپل از بازار ساعت هوشمند علی‌رغم فروش بهتر در مقایسه با سامسونگ

اپل در سه ماه دوم امسال توانسته ۸٫۴ میلیون ساعت هوشمند بفروشد که در مقایسه با ۷٫۹ میلیون دستگاه در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته پیشرفت خوبی را نشان می‌دهد. اما در همین مدت، سامسونگ توانسته ۲٫۸ میلیون ساعت هوشمند را به سراسر جهان عرضه کند در حالی که در سه ماه دوم سال گذشته این میزان فقط به ۱٫۸ میلیون رسیده بود. رشد چشمگیر سامسونگ در این زمینه باعث شده برتری اپل نسبت به این شرکت از ۲۴٫۱٪ به ۱۷٫۵٪ برسد.

ساعت هوشمند سامسونگ اپل

سامسونگ در حالی توانسته رتبه‌ی دوم را با ۸٫۹٪ سهم به خود اختصاص دهد که سال گذشته، هواوی با ۲٪ سهم بیشتر (۹ در مقابل ۷) در جایگاه دوم قرار داشت. این شرکت چینی اکنون با ۸٫۳٪ سهم، با فاصله‌ی بسیار کمی از سامسونگ در رتبه‌ی سوم قرار دارد و شرکت‌هایی نظیر نویز و گارمین را پشت سر خود می‌بیند. بیشترین رشد را هم در این زمینه، نویز داشته که توانسته در مقایسه با سال قبل، ۳۸۲٪ رشد داشته باشد و از ۱٫۸٪ در سال گذشته، سهم خود را به ۵٫۸٪ در سه ماه دوم امسال افزایش دهد.

گارمین هم تنها شرکتی بوده که سهم آن از بازار، افتی ۱۱ درصدی در مقایسه با سال قبل داشته است. این شرکت نام‌آشنا سال گذشته ۱٫۹ میلیون ساعت هوشمند فروخته بود اما در سه ماه دوم امسال این میزان به ۱٫۷٪ کاهش پیدا کرده تا گارمین با ۵٫۵٪ سهم، رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص دهد.

فروش ساعت‌های هوشمند به لطف اضافه شدن قابلیت‌های کاربردی و خوب به این محصولات و همچنین نرم‌افزارهای جذاب برای پایش سلامتی و انواع و اقسام فعالیت‌های روزانه، طی چند سال اخیر به شکل محسوسی افزایش پیدا کرده است. به صورت کلی، ۳۱٫۷ میلیون ساعت هوشمند در سه ماه دوم امسال فروخته شده که در مقایسه با ۲۵٫۴ میلیون تعداد فروخته شده در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، رشد قابل توجه ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تمام این‌ها در حالی است که ساعت‌های هوشمند اپل که شامل سه مدل سری ۸، واچ SE و اولترا می‌شوند، به‌تازگی رونمایی شده‌اند و هنوز در دسترس قرار نگرفته‌اند که یکی از دلایل عدم رشد چشمگیر اپل در مقایسه با سال قبل را هم می‌توان دقیقا همین موضوع دانست. علاوه بر این‌ها، گوگل هم به‌زودی ساعت هوشمند خود را راهی بازار خواهد کرد تا بدین ترتیب، اوج رقابت بین این شرکت‌ها را احتمالا در سه ماه آخر امسال شاهد باشیم.

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.