رتبه‌بندی درآمد فرانچایزهای رسانه‌ای از زمان به وجود آمدنشان تا به امروز + اینفوگرافیک

از پیکاچو (Pikachu) تا هلو کیتی (Hello Kitty)، برخی از فرانچایزهای رسانه ای آنقدر بزرگ می شوند که شخصیت های نمادین آنها را تقریباً همه مردم جهان می شناسند. اما این فرانچایزهای بزرگ رسانه ای دقیقاً چگونه درآمد خود را به دست می آورند و چگونه می توان درآمد آنها را با هم مقایسه کرد؟ اینفوگرافیک زیر بزرگترین حق امتیازهای رسانه‌ای جهان را بر اساس درآمد تمام مدت به وجود آمدنشان به تصویر می‌کشد و رتبه‌بندی می‌کند، و منابع درآمد اصلی آنها را با استفاده از داده‌های Fandom نشان می‌دهد.

درآمد فرانچایزهای رسانه‌ای
درآمد فرانچایزهای رسانه‌ای

حق امتیاز رسانه ای ژاپن در اوج

بیش از نیمی از حق امتیاز رسانه ای که در اینفوگرافیک بالا دیدید، به ژاپن تعلق دارد. این کشور آسیایی بر فرانچایزهای رسانه ای محبوب مدرن حکمرانی می کند.

این کشور برخی از بزرگترین فرنچایزهای رسانه ای را تولید کرده است که در رسانه ها پخش می شوند، خواه بازی های ویدیویی با پوکمون (Pokémon) و ماریو (Mario)، یا کمیک ها، سریال های انیمه و اسباب بازی هایی با فرنچایزهایی مانند دراگون بال (Dragon Ball) و تبدیل‌شوندگان (Transformers).

درآمد فرانچایزهای رسانه‌ای
درآمد فرانچایزهای رسانه‌ای

*درآمد باربی شامل درآمد فیلم باربی ۲۰۲۳ نمی شود.

حتی فرنچایزهای رسانه ای ژاپنی که درآمد کمتری داشته اند، مانند انپانمن (Anpanman) و کمیک های جامپ (Jump Comics)، ده ها میلیارد درآمد عمدتاً از محبوبیت داخلی خود به دست آورده اند.

وقتی صحبت از فرنچایزهای رسانه ای جهانی به میان می آید، علاوه بر ژاپن، دیزنی نیز جایگاه قدرتمندی دارد.

خریدهای عمده رسانه ای دیزنی

40 4

در طول دو دهه گذشته، دیزنی سود قابل توجهی از امتیازات رسانه ای بزرگ به واسطه دو خرید کلیدی چند میلیارد دلاری داشته است.

دیزنی با خرید مارول اینترتینمنت به مبلغ ۴.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ و لوکاس فیلم به مبلغ ۴.۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲، امتیازهای رسانه ای عظیمی مانند جنگ ستارگان، دنیای سینمایی مارول و مرد عنکبوتی را به مجموعه خود اضافه کرد.

در حالی که سونی در سال ۱۹۹۹ حقوق فیلم مرد عنکبوتی را تنها به قیمت ۷ میلیون دلار از مارول خریداری کرد، دیزنی مالک حقوق مرد عنکبوتی در همه اشکال دیگر از جمله تجارت، تلویزیون و کمیک است.

امتیازات رسانه ای فیلم ها

43 3

در دهه گذشته شاهد بودیم که فرنچایزهای مختلف رسانه‌ای محبوب در گسترش فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، موفقیت چشمگیری پیدا کردند.

چه فیلم‌های انیمیشنی مانند فیلم برادران سوپر ماریو یا لایو اکشن های اقتباسی مانند باربی یا مجموعه‌ای از جامپ کمیک مانند وان پیس نتفلیکس، در گسترش پایگاه‌های طرفداران فرنچایز خود موفق بوده‌اند.

44 1

علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند نینتندو از امتیازات خود استفاده می‌کنند تا فراتر از فیلم‌ها گسترش پیدا کنند، و ماریو اکنون سردمدار پارک موضوعی Super Nintendo World است که مکان‌هایی در استودیو یونیورسال ژاپن و هالیوود دارد.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.