ربات مسلح در پلیس سانفرانسیسکو عملیاتی خواهد شد

طبق گزارش‌های منتشر شده، اداره پلیس سانفرانسیسکو سیاست جدیدی را به مقامات بالاتر پیشنهاد کرده که به روبات‌های پلیس مجوز کشتن می‌دهد. پیش‌نویس خط‌مشی که نحوه استفاده اداره پلیس سانفرانسیسکو از سلاح‌های سبک نظامی را مشخص می‌کند، عنوان کرده که ربات‌ها می‌توانند به عنوان یک گزینه نیروی کشنده در مواقعی که خطر جان باختن اعضای عمومی یا افسران قریب‌الوقوع است و بر هر گزینه نیروی دیگری برتری دارد، استفاده شوند. برای فهمیدن جزئیات بیشتر درباره استفاده از ربات مسلح در پلیس سانفرانسیسکو با ما همراه باشید.

ربات مسلح در پلیس سانفرانسیسکو

همانطور که خبرگزاری Mission Local گزارش داده است، اعضای کمیته قوانین شورای نظارت شهر سان فرانسیسکو چندین هفته است که سیاست استفاده از تجهیزات جدید را بررسی کرده‌اند. نسخه اصلی پیش‌نویس هیچ اشاره‌ای در مورد استفاده ربات‌ها از نیروی مرگبار نداشت تا اینکه آرون پسکین، رئیس هیئت نظارت شهر، در ابتدا اضافه کرد که «ربات‌ها نباید به عنوان استفاده از زور علیه هیچ شخصی استفاده شوند.”

با این حال، اداره پلیس سان فرانسیسکو پیش‌نویس را با خط قرمزی برگرداند و آن را با خطی که به روبات‌ها اختیار می‌دهد تا مظنونان را بکشند، جایگزین کرد. به گفته خبرگزاری Mission Local، پسکین در نهایت تصمیم گرفت این تغییر را بپذیرد زیرا “ممکن است سناریوهایی وجود داشته باشد که در آن استقرار نیروی کشنده تنها گزینه باشد.” کمیته قوانین سانفرانسیسکو هفته گذشته به اتفاق آراء نسخه‌ای از پیش نویس را تصویب کرد که در تاریخ ۲۹ نوامبر با بررسی هیئت ناظران روبرو خواهد شد.

همانطور که در خط مشی استفاده از تجهیزات ذکر شده است، اداره پلیس سانفرانسیسکو در حال حاضر دارای ۱۷ ربات کنترل از راه دور است، اما تنها ۱۲ ربات از آن تعداد کار می‌کنند. این پیشنهاد پلیس سانفرانسیسکو علاوه بر اعطای توانایی استفاده از نیروی مرگبار به روبات‌ها، اجازه استفاده در «آموزش و شبیه‌سازی، دستگیری جنایی، حوادث بحرانی، شرایط ضروری، اجرای حکم یا در حین ارزیابی دستگاه‌های مشکوک» را نیز می‌دهد.

ربات مسلح در پلیس سانفرانسیسکو عملیاتی خواهد شد

در حالی که بیشتر ربات‌های فهرست‌شده در فهرست اداره پلیس سانفرانسیسکو عمدتاً برای خنثی کردن بمب‌ها یا برخورد با مواد خطرناک استفاده می‌شوند، اما مدل‌های جدیدتر Remotec دارای یک سیستم سلاح اختیاری هستند و F5A موجود این بخش دارای ابزاری به نام مختل کننده PAN است که می‌تواند تفنگ ساچمه‌ای ۱۲ گلوله‌ای را بارگیری کند. این وزارتخانه می‌تواند برای نگهداری سلاح‌های مختلف تغییر یابد. یک نسخه تسلیحاتی از این ربات توسط ارتش ایالات متحده استفاده می‌شود و می‌تواند نارنجک‌انداز، مسلسل یا حتی یک تفنگ ضد کالیبر ۵۰ را مجهز کند.

ایو لائوکوانساتیتایا، افسر اداره پلیس سانفرانسیسکو، در بیانیه‌ای که این اداره به خبرگزاری The Verge اعلام کرده ذکر شده که:

«SFPD همیشه توانایی استفاده از نیروی کشنده را داشته است. مخصوصا در زمانی که خطر تلفات جانی برای اعضای عمومی یا افسران قریب الوقوع است و همچنین این ربات در دسترس است. اداره پلیس سانفرانسیسکو هیچ نوع برنامه خاصی برای این موضوع در اختیار ندارد زیرا عملیات غیرمعمول خطرناک یا خود به خودی که در آن اداره پلیس سانفرانسیسکو نیاز به ارسال نیروی مرگبار همچون ربات را داشته باشد، یک شرایط نادر و استثنایی است.

اداره پلیس دالاس برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ از یک ربات برای اعمال نیروی مرگبار استفاده کرد. این ربات از یک ربات خنثی کننده بمب (همان مدل Remotec F5A متعلق به اداره پلیس سانفرانسیسکو) مجهز به یک وسیله انفجاری برای کشتن مظنونی استفاده کرد که به ضرب گلوله کشته شد. در این حادقه پنج افسر پلیس زخمی شدند و چند نفر دیگر نیز به بیمارستان فرستاده شدند. در آن زمان، دیوید براون، رئیس پلیس دالاس گفت که این وزارتخانه «راه‌حل دیگری جز استفاده از ربات بمب‌گذار ما و قرار دادن دستگاهی در قسمت داخلی آن برای منفجر کردن آن در جایی که مظنون بود، ندید.

ماه گذشته، گزارشی از The Intercept نشان داد که اداره پلیس اوکلند کالیفرنیا در حال بررسی اجازه دادن به ربات‌های مجهز به تفنگ ساچمه‌ای Remotec F5A است. اندکی پس از انتشار این گزارش، اداره اوکلند در فیس بوک اعلام کرد که تصمیم گرفته است «وسایل نقلیه از راه دور مسلح» را به این بخش اضافه نکند. در همین حال، گروهی از سازندگان ربات، از جمله شرکت Boston Dynamics، اوایل سال جاری تعهدی را امضا کردند که ربات‌های خود را به سلاح تبدیل نکنند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link