راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (بروزسانی آبان ۱۴۰۱)

موس و کیبورد، ابزاری هستند که شما از طریق آن‌ها با کامپیوتر کار می‌کنید و تأثیر مستقیم روی تجربه کاربری شما دارند. در نتیجه اگر روزانه چندین ساعت از کامپیوتر یا لپ تاپ خود استفاده می‌کنید، داشتن موس و کیبورد خوب برای شما حیاتی است. اما ویژگی‌های موس و کیبورد خوب چیست؟ هنگام خرید موس و کیبورد خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در بازار پرتنوع سخت افزار، چه مدل‌هایی خوب هستند؟ در این راهنمای خرید سعی کرده‌ایم علاوه بر تعریف معیارهای موس و کیبورد مناسب، مدل‌های مناسب در هر رده قیمتی را نیز معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای خرید موس

در بخش اول مطلب، به راهنمای خرید موس می‌پردازیم. بگذارید ابتدا معیارهای مهم در خرید موس را معرفی کنیم:

ابعاد و ارگونومی: موسی بخرید که برای اندازه دست شما مناسب باشد. اگر دستان کوچکی دارید، موس‌ بزرگ برای شما آزاردهنده است و اگر دستان بزرگی دارید، موس کوچک بین دست شما گم می‌شود و قابل استفاده نیست. علاوه بر آن، ارگونومی موس بسیار حائز اهمیت است. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که روزانه چندین ساعت از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده می‌کنند، مهم است که یک موس ارگونومیک خریداری کنید. موس‌های ارگونومیک شاید قیمت بالاتری داشته باشند، اما طوری طراحی شده‌اند که به عضلات و مفاصل دست شما فشار کمتری بیاورند.

باسیم یا بیسیم: این مورد، بستگی به نوع کاربری شما دارد. اگر می‌خواهید برای سیستم دسکتاپ خود موس خریداری کنید، موس باسیم برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر می‌خواهید برای لپ تاپ، تبلت یا تلویزیون هوشمند خود موس خریداری کنید، توصیه ما این است که حتماً به سراغ موس‌های بیسیم بروید. شما قرار است موس را همه جا با خود حمل کنید. به همین خاطر، سیم موس در معرض آسیب قرار می‌گیرد. فقط باید مد نظر داشته باشید که موس‌های بیسیم، یا باتری داخلی دارند و یا شارژی هستند؛ به همین خاطر وزن آن‌ها به طور متوسط بیشتر از وزن موس‌های سیمی است.

موس گیمینگ یا معمولی: اگر گیمر هستید، بهتر است در هر رده قیمتی به سراغ موس‌های گیمینگ بروید. موس‌های گیمینگ ویژگی‌هایی دارند که به طور خاص برای بازی کردن بهبود داده شده؛ ویژگی‌هایی نظیر ارگونومی و همچنین کیفیت سنسور. به همین خاطر اگر گیمر هستید و قصد خرید موس دارید، بهتر است به سراغ موس‌های گیمینگ بروید.

موس بلوتوثی: در صورتی که قصد خرید موس برای لپ تاپ یا تبلت خود دارید، از موس‌های بلوتوثی غافل نشوید. موس‌های عادی یا با یک سیم USB به سیستم میزبان وصل می‌شوند، یا با یک دانگل USB. اما موس بلوتوثی، هیچ درگاهی از سیستم شما اشغال نمی‌کند. فقط کافیست آن را روشن کنید و با دستگاه میزبان جفت کنید و به راحتی از آن استفاده نمایید. بزرگ‌ترین ایراد موس‌های بیسیم عادی، مسئله «گم شدن دانگل USB» است که در موس‌های بلوتوثی اصلاً وجود ندارد.

دکمه‌های جانبی: وجود دکمه‌های قابل برنامه ریزی، یکی از ویژگی‌هایی است که شاید در موس‌های ارزانقیمت یافت نشود، اما در موس‌های میان رده و بالارده معمولاً دیده می‌شود. وجود این دکمه‌ها به شما اجازه می‌دهد که برخی وظایف پرکاربرد – مثل کنترل صدای سیستم یا pause/play کردن موسیقی را برای آن‌ها تعریف کنید و به راحتی آن‌ها را انجام دهید.

DPI یا دقت سنسور: DPI مخفف Dot per Inch و به معنای «نقطه بر اینچ» است. دقت سنسورهای موس، با این واحد تعریف می‌شود. اصولاً هرچه بیشینه DPI سنسور موس بیشتر باشد، حساسیت آن نیز بیشتر می‌شود. اما توجه داشته باشید که DPI، یکی از آخرین معیارهایی است که در خرید موس باید به آن توجه کنید. یک کاربر عادی به موس با دقت ۱۲۰۰۰DPI نیازی ندارد! بسیاری از معیارهایی که در بالا مطرح کرده‌ایم، به DPI ارجحیت دارند.

راهنمای خرید موس زیر ۵۰۰ هزار تومان

ابتدا به سراغ رده قیمتی زیر ۵۰۰ هزار تومان می‌رویم. موس‌های حاضر در این رده قیمتی، ساده‌ترین موس‌های بازار هستند و کیفیت ساخت معمولی دارند. به طور کلی، موس‌های زیر ۵۰۰ هزار تومان برای استفاده خانگی، استفاده در کنار تلویزیون هوشمند، استفاده در کنار لپ تاپ و… مناسب هستند. اگر شما یک کاربر حرفه‌ای یا گیمر حرفه‌ای هستید و قرار است چندین ساعت در روز از موس خود استفاده کنید، بهتر است به سراغ رده‌های قیمتی بالاتر بروید. البته در سوی انتهایی این رده قیمتی – ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان – موس‌های گیمینگ اقتصادی نیز قابل خرید هستند که از معرفی آن‌ها غافل نخواهیم شد.

موس تسکو TM 304: ارزان و کار راه انداز

قیمت: حدود ۱۱۰,۰۰۰ تومان

1634463336 Ueea4m6dUa0B6f6p
1634463337 4I8agPuwMVUH7CmD

موس TM 304 شرکت تسکو یکی از ارزان‌ترین موس‌های قابل خرید در بازار است. اما گول قیمت پائین این موس را نخورید؛ این موس به درستی کار خود را انجام می‌دهد. این موس یک حسگر نوری دارد که دقت آن بین ۸۰۰ تا ۲۴۰۰ نقطه بر اینچ قابل تنظیم است. از دیگر امکانات این موس می‌توان به وجود دو کلید جانبی در کناره آن و قابلیت استفاده با دستِ چپ اشاره کرد. اگر قصد دارید یک موس اقتصادی خانگی خریداری کنید که کار خود را انجام بدهد، این موس گزینه مناسبی است.

موس Rapoo M100 Silent: یک موس بلوتوثی خوش قیمت

قیمت: حدود ۲۵۰,۰۰۰ تومان

اگر قصد خرید یک موس برای لپ تاپ، تبلت یا تلویزیون هوشمند خود دارید، موس M100 Silent رپو گزینه‌ای است که در رده قیمتی زیر ۵۰۰ هزار تومان باید به آن توجه کنید. مهم‌ترین نکته در مورد این موس، بلوتوثی بودنِ آن است. البته این موس یک دانگل USB هم دارد و می‌توانید آن را از دو راه مختلف به سیستم میزبان متصل کنید. به علاوه، سوئیچ‌های این موس از نوع بیصدا هستند و حین استفاده از آن‌ها در کتابخانه یا دیگر محیط‍‌های عمومی، صدای کلیک‌های شما دیگران را آزار نخواهد داد. این موس نیز قابلیت استفاده با هر دو دست چپ و راست را دارد.

موس گیمینگ گرین GM602 RGB: یک موس گیمینگ اقتصادی

قیمت: حدود ۳۷۰,۰۰۰ تومان

در رده قیمتی زیر ۵۰۰ هزار تومان، به سختی می‌توان یک موس گیمینگِ درخور پیدا کرد؛ اما موس گیمینگ GM602 RGB گرین، موسی است که نمی‌توان از کنار آن گذشت. دقت حسگر نوری این موس از ۸۰۰ تا ۶۴۰۰ پیکسل بر اینچ قابل تنظیم و برای گیمرهای ۱۰۸۰p کاملاً کافی است. رویه مشکی رنگ این موس به صورت مشبک بوده و دست کاربر حین استفاده از آن، عرق نمی‌کند. وزن این موس نیز بسیار سبک (۶۸ گرم) است. از دو عدد کلید جانبی کنار این موس نیز نباید غافل شد. اما شاید جذاب‌ترین ویژگی موس GM602 گرین، نورپردازی RGB آن باشد که جلوه خاصی به آن بخشیده است.

راهنمای خرید موس زیر یک میلیون تومان

در رده قیمتی ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان، انتخاب‌های گسترده‌تری پیشِ روی ما قرار می‌گیرند. کیفیت ساخت موس‌های این رده قیمتی بهتر از رده قیمتی قبل ولی کماکان برای صرفه جویی در هزینه‌ها، در حد معمولی است. نکته‌های مثبت این رده قیمتی نسبت به رده قبل، وجود امکاناتی نظیر دکمه‌های قابل برنامه ریزی پرتعداد و پرتنوع و همچنین ارگونومی بهتر موس‌هاست. دقت سنسور موس‌های این رده قیمتی معمولاً زیر ۱۰۰۰۰DPI است و استفاده از آن‌ها بیشتر کنار مانیتورهای FHD توصیه می‌شود و نه ۲K و ۴K. به طور کلی اگر دوست دارید با کمترین هزینه معقول و مناسب یک موس خوب برای سیستم FHD خود خریداری کنید، در این رده قیمتی می‌توانید به دنبال موس مطلوب خود بگردید. حال چند مدل موس در این رده قیمتی پیشنهاد می‌کنیم:

موس بیسیم A4Tech FB35C: بیشترین امکانات با بهترین قیمت

قیمت: حدود ۶۰۰,۰۰۰ تومان

موس بیسیم FB35 ای فورتک به نسبت قیمتی که دارد، امکانات بسیار زیادی ارائه می‌دهد. نکته قوت اصلی این موس، قابلیت اتصال آن از طریق بلوتوث و یا استفاده از دانگل USB است و می‌توانید آن را به هر دستگاهی متصل کنید. علاوه بر آن، این موس باتری داخلی دارد که از طریق درگاه USB-C جلوی آن شارژ می‌شود. وجود باتری داخلی هم نکته مثبت است و هم نکته منفی: از سویی شما دیگر دغدغه تعویض باتری ندارید و فقط باید موس را شارژ کنید؛ ولی از سوی دیگر باتری داخلی موس عمر محدودی دارد و بعد از چند سال، نیاز به تعویض پیدا می‌کند و تعویض آن قطعاً به راحتی تعویض باتری قلمی نیست! از دیگر ویژگی‌های این موس می‌توان به سنسور اپتیکال با دقت بیشینه ۳۲۰۰DPI و وجود ۲ کلید قابل برنامه ریزی اشاره کرد.

موس گیمینگ لاجیتک G300s: یک موس گیمینگ پرامکانات

قیمت: حدود ۵۴۰,۰۰۰ تومان

موس G300s یک موس گیمینگ باکیفیت، پرامکانات و خوش قیمت از شرکت لاجیتک است. این موس یک سنسور نوری با بیشینه دقت ۲۵۰۰DPI دارد که شاید بیشترین دقت در این رده قیمتی نباشد، اما برای نمایشگر FHD کافی است. بدنه این موس گیمینگ ۸۲ گرمی با استفاده از مواد باکیفیت و مقاوم ساخته شده و طراحی آن نیز ارگونومیک است تا دستان شما را خسته نکند. شرکت لاجینگ شش کلید قابل برنامه ریزی برای این موس تعبیه کرده که عملکرد آن‌ها از طریق نرم افزار G Hub قابل شخصی سازی است. با این نرم افزار می‌توانید نورپردازی ۷ رنگ موس G300s را نیز شخصی سازی کنید. شایان ذکر است که طراحی این موس به صورت متقارن انجام شده و هم با دست چپ و هم با دست راست قابل استفاده است.

موس گیمینگ ADATA XPG Primer

قیمت: حدود ۷۰۰,۰۰۰ تومان

موس XPG Primer یک موس گیمینگ از شرکت ADATA است که امکانات پرتنوعی در کنار طراحی ارگونومیک دارد. از امکانات این موس می‌توان به سنسور حرفه‌ای PixArt PMW3360 با دقت بیشینه ۱۲۰۰۰DPI، سوییچ‌های مکانیکال Omron با طول عمر ۲۰ میلیون کلیک، پشتیبانی از نرم افزار XPG Prime و نورپردازی RGB اشاره کرد. اگر به دنبال یک موس ارگونومیک برای انجام کارهای روزمره و بازی هستید، موس گیمینگ XPG Primer شرکت ADATA برای شما گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

موس گیمینگ Razer Deathadder Essential: فقط آنچه لازم است

قیمت: حدود ۸۰۰,۰۰۰ تومان

بسیار خوب؛ به اولین محصول برند نامدار «ریزر» در این لیست می‌رسیم. موس Deathadder یکی از بهترین و محبوب‌ترین موس‌های گیمینگ این شرکت است که نسخه Essential آن، با تمرکز بر قیمت نهایی تولید شده و فقط امکاناتی را دارد که واقعاً نیاز هستند. این موس به یک سنسور اپتیکال با بیشینه دقت ۶۴۰۰DPI مجهز شده که با توجه به رده قیمتی، عدد مطلوبی است. شرکت ریزر برای صرفه جویی در هزینه‌ها، نورپردازی RGB را از این موس حذف کرده و آن را به نورپردازی تک‌رنگ سبز مجهز نموده است. از دو کلید قابل برنامه ریزی موجود در کناره این موس نیز نباید غافل بشویم. شما می‌توانید این موس ۹۲ گرمی را در دو رنگ سفید و مشکی خریداری کنید.

راهنمای خرید موس زیر دو میلیون تومان

رده قیمتی یک تا دو میلیون تومان، پرتنوع‌ترین رده قیمتی موس در بازار است. در این رده قیمتی، کیفیت ساخت موس‌ها بهتر شده و در حد «خوب» قرار می‌گیرد؛ به طوری که وقتی موس‌های این رده قیمتی را در دست می‌گیرید، به هیچ وجه حس نمی‌کنید که یک محصول ارزانقیمت را در دست گرفته‌اید. دقت سنسور موس‌های این سری به بالای ۱۰۰۰۰DPI هم می‌رسد و به همین خاطر، موس‌های این رده قیمتی برای استفاده در کنار مانیتورهای رزولوشن بالا نیز مناسب هستند. در صورتی که به دنبال یک موس باکیفیت و قابل اعتماد هستید که بتوانید تا چند سال بدون نگرانی خاصی از آن استفاده کنید، در این رده قیمتی می‌توانید گزینه‌های خوبی پیدا کنید. به سراغ چند مدل در این رده قیمتی می‌رویم:

موس گیمینگ بیسیم ADATA XPG Alpha

قیمت: حدود ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان

موس XPG Alpha یک موس گیمینگ بیسیم از شرکت ای دیتا است که طراحی ارگونومیک دارد و مخصوص دست راست طراحی شده است. طراحی این موس به گونه‌ای است که توانسته جایزه reddot2022 را برای بهترین طراحی ارگونومیک، دریافت کند. این موس به سنسور قدرتمند PIXART PAW 3335 با بیشینه دقت ۱۶۰۰۰ نقطه بر اینچ مجهز شده و ۶ کلید قابل برنامه ریزی دارد. در جلوی این موس یک درگاه USB-C تعبیه شده و می‌توان از طریق آن، موس را با سیم نیز استفاده کرد. این موس به نورپردازی RGB نیز مجهز بوده و تمام امکانات آن با استفاده از نرم افزار XPG Prime قابل شخصی سازی است.

موس گیمینگ بیسیم Razer Basilisk X HyperSpeed Wireless

قیمت: حدود ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان

موس گیمینگ Basilisk X HyperSpeed یکی از بهترین موس‌هایی است که می‌توانید در این رنج قیمتی پیدا کنید. در واقع این موس یک موس گیمینگ بیسیم است که امکان اتصال آن به سیستم میزبان هم از طریق بلوتوث وجود دارد و هم از طریق دانگل USB. به همین خاطر، دایره کاربری وسیعی دارد. در این موس از یک سنسور نوری با دقت بیشینه ۱۶۰۰۰DPI استفاده شده که برای رزولوشن‌های بالا نیز مناسب است. امکان برنامه ریزی شش دکمه این موس نیز از طریق نرم افزار Razer Synapse وجود دارد. متأسفانه به منظور کاهش هزینه‌ها، خبری از نورپردازی RGB در این موس نیست.

موس گیمینگ MSI CLUTCH GM50 ELITE: زیبا و ارگونومیک

قیمت: حدود ۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان

موس CLUTCH GM50 ELITE یک موس گیمینگ میان رده از شرکت MSI است که به نسبت قیمت، امکانات جذابی ارائه می‌دهد. این موس به یک سنسور نوری ساخت شرکت PixArt با بیشینه دقت ۷۲۰۰DPI مجهز شده و دقت آن از طریق یکی از دکمه‌های موس قابل تغییر است. سوییچ‌های استفاده در این موس، سوییچ‌های مکانیکی OMRON هستند و عمر ۲۰ میلیون کلیکی دارند. همچنین، این موس طراحی ارگونومیک دارد و دستان کاربر را خسته نمی‌کند. نورپردازی RGB این موس را نباید از قلم بیندازیم که از طریق نرم افزار Dragon Center قابل شخصی سازی است.

موس بیسیم Logitech ERGO M575: یک موس ارگونومیک متفاوت!

قیمت: حدود ۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان

موس ERGO M575 یک موس متفاوت است و نوع کار کردن با آن، شبیه هیچ یک از موس‌های دیگر لیست ما نیست. در کنار این موس، یک گوی وجود دارد که نقش سنسور آن را ایفا می‌کند و دقت بیشینه آن ۲۰۰۰DPI است. در واقع در زیر این موس هیچ سنسوری وجود ندارد و نشانگر صفحه، با حرکت دادن گوی کنار این موس حرکت می‌کند. این موس طراحی ارگونومیک دارد و کمترین فشار را به دستان کاربر می‌آورد. همچنین به خاطر اینکه نیازی به حرکت دادن موس روی میز نیست، موس ERGO M575 برای میزهای کوچک با فضای محدود بسیار مناسب است. اتصال این موس بیسیم از طریق دانگل USB و یا اتصال بلوتوث انجام می‌شود.

راهنمای خرید موس بالای دو میلیون تومان

در صورتی که بیش از دو میلیون تومان بودجه برای خرید موس کنار گذاشته‌اید، بهترین موس‌های بازار در دسترس شما هستند. موس‌های این رده قیمتی بهترین کیفیت ساخت، بهترین کیفیت سنسور و بیشترین امکانات را دارند. پیشنهادهای ما در این رده قیمتی، این مدل‌ها هستند:

موس گیمینگ Logitech G502 Hero: یکی از سریع‌ترین موس‌های دنیا

قیمت: حدود ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان

موس گیمینگ G502 Hero یکی از بهترین موس‌های گیمینگ بازار است. سنسور Hero استفاده شده در این موس با بیشینه دقت ۲۵۶۰۰DPI، یکی از سریع‌ترین سنسورهای نوری دنیا محسوب می‌شود. این موس پنج وزنه ۳.۶ گرمی دارد و این امکان برای شما وجود دارد که وزن موس را به دلخواه خود شخصی سازی کنید و به میزان مورد نظر خود برسانید. از دیگر امکانات این موس می‌توان به نورپردازی RGB و وجود ۱۱ کلید قابل برنامه ریزی اشاره کرد که همگی از طریق نرم افزار Logitech G-Hub قابل کنترل هستند.

موس گیمینگ بیسیم Razer Naga Pro: یک موس حرفه‌ای واقعی

قیمت: حدود ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان

بسیار خوب؛ با یکی از حرفه‌ای‌ترین موس‌های گیمینگ ساخت شرکت ریزر سر و کار داریم. موس گیمینگ Naga Pro یک سنسور نوری با بیشینه دقت ۲۰۰۰۰DPI دارد. این موس قابل شخصی سازی است و می‌توان یکی از این سه پنل ماژولار را در کنار آن نصب کرد: یک پنل ساده با دو کلید جانبی، یک پنل با ۶ کلید قابل برنامه ریزی (مناسب برای بازی‌های سبک بتل رویال) و یک پنل با ۱۲ کلید قابل برنامه ریزی (مناسب برای بازی‌های سبک MMO RPG). این موس به سه صورت قابل اتصال به سیستم میزبان است: دانگل USB، بلوتوث و کابل USB. در واقع هیچ محدودیتی برای اتصال این موس به سیستم میزبان وجود ندارد.

راهنمای خرید کیبورد

در قسمت بعدی راهنمای خرید موس و کیبورد، به چگونگی خرید کیبورد در رده‌های قیمتی متفاوت می‌پردازیم. بگذارید ابتدا به معیارهایی اشاره کنیم که در خرید کیبورد باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

نوع کاربری: کاربری کیبورد به سه دسته تقسیم می‌شود: خانگی، گیمینگ، تایپ/کدنویسی. در صورتی که یک کاربر خانگی هستید، کیبوردهای ساده و اقتصادی به خوبی کار شما را راه می‌اندازند. اگر یک گیمر هستید، مشخصاً باید به سراغ کیبوردهای گیمینگ بروید. اگر هم یک تایپیست و یا یک برنامه نویس هستید و قرار است برای ساعات طولانی از کیبورد خود استفاده کنید، بهتر است به سراغ کیبوردهای ارگونومیک بروید تا فشار کمتری به مفاصل دستان شما بیاید.

نحوه اتصال: کیبوردها همانند موس‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: باسیم و بیسیم. کیبوردهای باسیم از طریق یک کابل USB به سیستم میزبان متصل می‌شوند و به همین خاطر، مشکلات تأخیر و تداخل فرکانس بیسیم و شارژ و باتری برای آن‌ها وجود ندارد؛ اما در سوی دیگر، ممکن است سیم دست و پای شما را بگیرد. کیبوردهای بیسیم خود به دو طریق به سیستم میزبان وصل می‌شوند: دانگل USB و بلوتوث. اصلی‌ترین مسئله درباره کیبوردهای بیسیم، مسئله شارژ و تداخل امواج است.

نوع سوییچ: در کیبوردهای دسکتاپ معمولاً سه مدل سوییچ استفاده می‌شود: ممبرین، مکانیکال و هیبریدی. سوییچ‌های ممبرین، ساده و ارزان و کم‌صدا هستند و ساختار آن‌ها از یک غشای پلاستیکی تشکیل شده است. سوییچ‌های مکانیکال ساختار مکانیکی دارند و هر دکمه روی کیبورد مکانیکال، به یک سوییچ مکانیکی متصل است. این سوییچ‌ها طول عمر بیشتری نسبت به سوییچ‌های ممبرین دارند ولی قیمت و صدای تولیدی آن‌ها بیشتر است. سوییچ‌های هیبریدی، در واقع سوییچ‌های ممبرین هستند که بازخورد آن‌ها به دست کاربر، مانند سوییچ‌های مکانیکال است. این سوییچ‌ها در کیبوردهای گیمینگ اقتصادی به وفور استفاده می‌شوند.

اندازه و چیدمان کلیدهای کیبورد: کیبوردهای دسکتاپ از نظر سایز و چیدمان کلید به سه دسته عمده تقسیم می‌شوند:

  • فول سایز: کیبوردهای فول سایز یا ۱۰۰% کامل‌ترین چیدمان را دارند و تمام کلیدها در آن‌ها تعبیه شده‌اند.
  • TKL: کیبوردهای TKL در واقع همان کیبوردهای فول سایز هستند که بخش Numpad از کنار آن‌ها حذف شده است.
  • ۶۰-۷۵%: کیبوردهای ۷۵% جزو جمع و جورترین کیبوردها هستند و در آن‌ها بخش کلیدهای Home و همچنین چهار کلید جهت نما، داخل چیدمان اصلی ادغام شده‌اند.
image 5

راهنمای خرید کیبورد زیر ۵۰۰ هزار تومان

در رنج قیمتی زیر ۵۰۰ هزار تومان، کیبوردهای ساده خانگی در دسترس هستند. این کیبوردها امکانات حداقلی و کیفیت ساخت معمولی دارند.

کیبورد گرین GK403: ارزان و پرامکانات

قیمت: حدود ۴۰۰,۰۰۰ تومان

کیبورد GK403 یک کیبورد فول سایز ساده و خانگی از شرکت گرین است و ۱۰۴ کلید دارد. از امکانات این کیبورد می‌توان به نورپردازی تک رنگ سفید با امکان کنترل نور، کنترل‌های مولتی مدیا با کلیدهای FN، سوییچ‌های هیبریدی با طول عمر ۱۰ میلیون کلیک و قابلیت آنتی گوستینگ – فشردن همزمان ۱۹ کلید – اشاره کرد.

راهنمای خرید کیبورد زیر ۱ میلیون تومان

با صعود به رده قیمتی زیر ۱ میلیون تومان، گزینه‌های متنوع‌تر با امکانات بیشتر و کیفیت ساخت بهتر در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین، کیبوردهای گیمینگ اقتصادی نیز در این رده قیمتی حضور دارند.

کیبورد گیمینگ گرین GK601 RGB: نورپردازی زیبا و قابل شخصی سازی

قیمت: حدود ۶۰۰,۰۰۰ تومان

کیبورد GK601 RGB یک کیبورد اقتصادی از شرکت گرین است. این کیبورد، یک کیبورد فول سایز با ۱۰۴ کلید بوده و اصلی‌ترین قابلیت آن، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی سازی از طریق کلیدهای FN است. نورپردازی زیبای این کیبورد، افکت‌های متنوعی دارد و با توجه قیمت آن، ویژگی جذابی به حساب می‌آید. از دیگر امکانات این کیبورد می‌توان به کنترل‌های مولتی مدیا از طریق کلیدهای FN، سوئیچ‌های هیبریدی شبه مکانیکال با طول عمر ۱۰ میلیون کلیک و قابلیت آنتی گوستینگ تا ۱۹ کلید همزمان اشاره کرد.

راهنمای خرید کیبورد زیر ۲ میلیون تومان

به طور کلی رده قیمتی ۱ تا ۲ میلیون تومان، یکی از رده‌های قیمتی پرتنوع بازار کیبورد است. در این رده قیمتی کیبوردهای مکانیکال در دسترس قرار می‌گیرند و حتی می‌توان کیبوردهای TKL یا ۷۵% را هم در این رده قیمتی دید. بهترین کیبوردهای این رده قیمتی، کیبوردهایی هستند که توسط شرکت‌های بزرگ و معروف تولید نشده‌اند ولی همچنان کیفیت و امکانات بسیار خوب و در نتیجه، ارزش خرید بسیار بالا دارند.

کیبورد مکانیکال Redragon K208 RGB: یک کیبورد مکانیکال اقتصادی

قیمت: حدود ۱,۱۵۰,۰۰۰ تومان

کیبورد K208 RGB، یک کیبورد گیمینگ فول سایز از شرکت ردراگون با سوئیچ‌های مکانیکال و نورپردازی RGB است. سوئیچ‌های این کیبورد، از نوع مکانیکال بوده و عمر آن‌ها ۶۰ میلیون کلیک است. علاوه بر آن، این کیبورد در برابر نفوذ مایعات نیز مقاوم است. از دیگر امکانات این کیبورد می‌توان به نورپردازی RGB اشاره کرد که متأسفانه قابل شخصی سازی نیست اما با در نظر گرفتن رده قیمتی این کیبورد و «مکانیکال» بودن آن، قابل قبول است و می‌توان آن را توجیه کرد.

کیبورد بیسیم مکانیکال Redragon DRACONIC K530 PRO: یک کیبورد ۶۰ درصد

قیمت: حدود ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

برخی کاربران، به دنبال کیبوردهای کوچک و جمع و جور برای استفاده در کنار لپ تاپ و یا تبلت خود هستند، و یا میز کوچکی دارند و فقط می‌خواهند یک کیبورد خوب برای تایپ داشته باشند. کیبوردهای ۶۰ درصد، به طور ویژه برای این کاربران طراحی می‌شوند و کیبورد بیسیم مکانیکال DRACONIC K530 PRO از شرکت ردراگون، یکی از بهترین کیبوردهای ۶۰ درصد بازار است. این کیبورد به سوییچ‌های مکانیکال Outemu Red/Blue/Brown مجهز شده و چه سوییچ‌ها و چه کلیدهای آن، قابل شخصی سازی هستند. علاوه بر آن، این کیبورد یک کیبورد بیسیم است و به سه شیوه به دستگاه میزبان متصل می‌شود: دانگل USB، بلوتوث و یا کابل microUSB. این کیبورد به نورپردازی زیبای RGB نیز مجهز شده و در بین کیبوردهای ۶۰ درصد بازار، ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

راهنمای خرید کیبورد بالای ۲ میلیون تومان

کیبوردهای این رده قیمتی – بالای ۲ میلیون تومان – بهترین کیبوردهای بازار هستند و اکثر آن‌ها به سوئیچ‌های مکانیکال باکیفیت مجهز شده‌اند. در این رده قیمتی، کیبوردها کیفیت ساخت بالا و امکانات پرتنوع دارند. اگر به دنبال یک کیبورد همه چیز تمام می‌گردید، در این رده قیمتی به دنبال آن بگردید.

کیبورد مکانیکال ADATA XPG Summoner: همه چیز تمام

قیمت: حدود ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

اگر به دنبال یک کیبورد گیمینگ مکانیکال همه چیز تمام می‌گردید که قیمت مناسبی هم داشته باشد، پیشنهاد ما کیبورد XPG Summoner از شرکت ADATA است. این کیبورد مکانیکال با سه نوع سوییچ عرضه می‌شود: سوییچ Silver، Red و Blue از سری Cherry MX. سوییچ Cherry MX Red یک سوییچ خطی است و فیدبک کلیکی ندارد و برای گیمینگ مناسب است. سوییچ Cherry MX Silver نیز یک سوییچ خطی و مناسب گیمینگ است ولی سرعت عمل آن از سوییچ Red بیشتر بوده و به نیروی کمتری برای فشرده شدن نیاز دارد و با نام Cherry MX Speed هم شناخته می‌شود. در نهایت، سوییچ Cherry MX Blue یک سوییچ کلیکی است و هنگام فشرده شدن، یک صدای «کلیک» از خود منتشر می‌کند و تایپ با آن، بسیار لذت بخش است.

از دیگر امکانات این کیبورد می‌توان به استراحتگاه چرمی مچ دست (قابل جداسازی)، یک پورت USB با قابلیت شارژ در پشت، ۹ کلید یدکی قرمز (WASD، جهت نما و ویندوز)، قابلیت Anti Ghosting صد درصدی و مهم‌تر از همه چیز، نورپردازی ARGB اشاره کرد. نورپردازی زیبای این کیبورد از طریق نرم افزار XPG Prime قابل شخصی سازی است.

کیبورد مکانیکال Redragon K567 RGB: کیفیت ساخت بالا و امکانات متنوع

قیمت: حدود ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان

در صورتی که کیبورد XPG Summoner با سوئیچ‌های Cherry MX نتوانسته نظر شما را جلب کند، ما کیبورد گیمینگ K567 ردراگون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کیبورد، یک کیبورد فول سایز مکانیکال بوده و به سوئیچ‌های Outemu مجهز شده و در برابر پاشش آب هم مقاوم است. جنس بدنه این کیبورد از آلومینیوم استفاده شده در بدنه هواپیماست و از کیفیت و مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. این کیبورد یک استراحتگاه دست دارد که قابل جداسازی هم هست. از دیگر امکانات این کیبورد، می‌توان به کنترل‌های مولتی مدیا از طریق کلیدهای F1-F12 و نورپردازی RGB با قابلیت شخصی سازی کامل اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه: ست موس و کیبورد گیمینگ کولر مستر DEVASTATOR 3 PLUS

قیمت: حدود ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان

اگر به دنبال یک ست موس و کیبورد گیمینگ اقتصادی و باکیفیت می‌گردید، پیشنهاد ما به شما ست موس و کیبورد DEVASTATOR 3 PLUS شرکت کولر مستر است. موس استفاده شده در این ست، موس گیمینگ MM110 کولر مستر بوده که یک سنسور اپتیکال ساخت شرکت Pixart با بیشینه دقت ۲۴۰۰ پیکسل بر اینچ دارد و دقت آن از ۸۰۰ تا ۲۴۰۰ پیکسل بر اینچ قابل تنظیم است. دو کلید جانبی این موس را نیز نباید از قلم بیندازیم.

کیبورد استفاده شده در این ست، یک کیبورد فول سایز با سوییچ‌های هیبریدی شبه مکانیکال است که ساختار ممبرین ولی بازخورد مکانیکال دارد. در بالای این کیبورد، چهار کلید اختصاصی برای کنترل مولتی مدیا وجود دارد. هم موس و هم کیبورد این ست، نورپردازی کامل قابل شخصی سازی با ۷ رنگ و چندین سطح کنترل روشنایی و افکت نوری دارند. اگر به دنبال یک ست موس و کیبورد گیمینگ می‌گردید، ست کولر مستر DEVASTATOR 3 PLUS پیشنهاد ما به شماست.

نظر شما درباره این راهنمای خرید موس و کیبورد چیست؟ به نظر شما جای چه مدل‌هایی در لیست ما خالی هستند؟ در بخش نظرات حتماً با ما در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.