راهنمای خرید تبلت تا ۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۱)

فهرست مطالب

در مقاله‌ای که پیش رو دارید به شما در انتخاب تبلت از ۳ میلیون تا سقف ۶ میلیون تومان کمک خواهیم کرد و سعی می‌کنیم بهترین تبلت تا ۶ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. مقاله‌ی راهنمای خرید تبلت تکنولایف را از دست ندهید.

در حالی که طی سال‌های اخیر تفاوت میان تبلت و گوشی‌های هوشمند به حداقل رسیده است؛ اما بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه‌ی فناوری همچنان به دنبال خرید تبلتی با ویژگی‌های دلخواهشان هستند. درواقع اگر نگاهی به محصولات چند سال گذشته داشته باشیم با گوشی‌های هوشمندی مواجه می‌شویم که صفحه‌نمایشی کمتر از ۵.۵ اینچ داشتند و گوشی‌های هوشمندی با ابعاد صفحه‌نمایش بزرگ‌تر تحت نام فبلت به بازار عرضه می‌شدند.

با این حال، گوشی‌های هوشمند عرضه شده طی سال‌های اخیر به صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر (بین ۶ تا ۷ اینچ) مجهز شده‌اند تا عملا فبلت‌ها جای گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش کوچک را بگیرند. تبلت‌ها نیز با افزایش ابعاد صفحه‌نمایش همراه شده و به لطف برخورداری از ویژگی‌های متعدد مانند پشتیبانی از قلم به ابزاری ایده‌آل برای طراحان تبدیل شده‌اند.

البته برخی از کاربران از تبلت‌ها برای وب‌گردی، تماشای محتوا، تجربه‌ی بازی‌ها یا حضور در کلاس‌های آنلاین (دانش‌آموزان و دانشجویان) استفاده می‌کنند. در این مقاله، تمرکز ما معرفی تبلت‌هایی خواهد بود که کاربران با بودجه‌ی محدود بتوانند نسبت به خریدشان اقدام کنند؛ تبلت‌هایی که توان پردازشی نسبتا مناسبی برای انجام کارهای سبک دارند و ایده‌آل برای وب‌گردی یا تجربه‌ی بازی‌های سبک موبایل هستند.

پیش از آنکه به سراغ معرفی تبلت‌هایی با قیمتی کمتر از ۶ میلیون تومان برویم، ابتدا نگاهی خواهیم داشت که محصولاتی در این محدوده‌ی قیمتی برای چه فعالیت‌هایی مناسب هستند:

  • وب‌گردی: باید گفت که اگر تبلتی برای انجام کارهای ساده مانند وب‌گردی نیاز دارید، تبلت‌هایی که برایتان معرفی خواهیم کرد از بهترین گزینه‌ها برایتان خواهد بود و نیازی به خرید تبلتی با قیمت بالاتر ندارید. اصولا مدل‌های قرار گرفته در فهرست، دارای باتری با ظرفیت بالا برای وب‌گردی هستند و کاربر به اتصال پیاپی تبلت به شارژر طی روز نیاز نخواهد داشت. توان پردازشی مناسب برای کارهای سبک و صفحه‌نمایشی با ابعاد بزرگ نیز تجربه‌ی ایده‌الی را از وب‌گردی برایتان فراهم خواهد کرد.
  • گیمینگ: اگر علاقه به تجربه‌ی بازی‌های موبایل در تبلتتان دارید باید در نظر داشته باشید که تبلت‌های موجود در فهرست بیشتر برای تجربه‌ی بازی‌های سبک مناسب هستند و تبلت‌ها ممکن است بازی‌های سنگین را نتوانند در بهترین شرایط اجرا کنند یا حتی قادر به اجرایشان نباشند.
  • عکاسی: اصولا تبلت‌ها از دوربین‌های توانمندی برای عکاسی برخوردار نیستند. درواقع حتی در تبلت‌های گران‌قیمت نیز کمتر می‌توان مدلی با دوربین سلفی یا دوربین اصلی توانمند یافت.
  • طراحی: در حال حاضر هر فرد فعال در زمینه‌ی طراحی در کنار محصولات مختلف، تبلتی نیز دارد که از امکانات مختلف آن برای طراحی استفاده کند. با این حال، تبلت‌های ارزان‌قیمت چندان برای طراحی مناسب نیستند و باید گزینه‌های گران‌تر را انتخاب کنید.

تبلت تا ۶ میلیون تومان ؛ بهترین تبلت‌ها کدامند؟

در ادامه به راهنمای خرید تبلت تا ۶ میلیون می‌پردازیم و باید در نظر داشته باشید که ترتیب قیمت از زیاد به کم است و بهترین مدل‌های موجود برای تبلت بین ۵ تا ۶ میلیون در ابتدای مطلب قرار گرفته است.

گلکسی Tab A7 10.4 نسخه ۳۲ رم ۳

گلکسی Tab A7 10.4

گلکسی A7 10.4 بهترین تبلت ۶ میلیونی است که می‌توانید در این بازه قیمتی خریداری کنید؛ چرا که سامسونگ به خوبی توانسته بین بخش‌های مختلف از جمله نمایشگر و سخت افزار تعادل برقرار کند. این تبلت یک پنل TFT با رزولوشن FHD+ دارد و تراکم پیکسلی ۲۲۴ را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. کیفیت این نمایشگر برای انجام هر کاری به نسبت قیمت ایده‌ال ارزیابی می‌شود. این کهکشانی از تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۲ قدرت می‌گیرد. این چیپست توان کافی برای کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سنگین در حالت متوسط و پایین را داراست.

گلکسی Tab A7 10.4 از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین سلفی نیز سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد تا شما بتوانید در مواقع لازم عکاسی کرده و در جلسات آنلاین شرکت کنید. کره‌ای‌ها برای این مدل یک باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته‌اند و به همین جهت شارژ دهی قابل قبول و مناسبی را شاهد هستیم و این محصول می‌تواند در صورت داشتن استفاده نرمال ۱ روز کامل دوام بیاورد. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ (نسخه کنونی)، اسپیکرهای استریو و چندگانه و دو نسخه وای فای و LTE جزو دیگر مشخصات مهم این کهکشانی هستند.

مشخصات گلکسی تب A7 مدل ۱۰.۴ اینچی سامسونگ
تراشه اسنپدراگون ۶۶۲‍
پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای (۴ هسته‌ی کریو ۲۶۰ گلد با فرکانس ۲ گیگاهرتز + ۴ هسته‌ی کریو ۲۶۰ سیلور با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز)
پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۰
پشتیبانی از سیم کارت دارد با قابلیت مکالمه
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۱۰ – قابل ارتقا به اندروید ۱۱ (One UI 3.1)
حافظه داخلی ۳۲ / ۶۴ گیگابایت
رم ۳ / ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد. microSDXC

خرید گلکسی تب A7 مدل ۱۰.۴ اینچی سامسونگ

هواوی میت پد T10s نسخه ۶۴ رم ۴

Huawei MatePad T 10s

اگر با نبود سرویس‌های گوگل مشکلی ندارید و به این سرویس‌ها وابسته نیستید این تبلت تا ۶ میلیون می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای خرید باشد. این دستگاه از یک پنل IPS با اندازه ۱۰.۱ اینچ که تقریبا ۷۸ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده میزبانی می‌کند و با داشتن رزولوشن FHD+ تراکم خوب ۲۲۴ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. کیفیت این صفحه نمایش خوب است و محتوا با کنتراست خوب و شارپی مناسب به نمایش درمی‌آید. ناگفته نماند که این تبلت از قلم هم پشتیبانی می‌کند که یک مزیت بزرگ است.

هواوی میت پد T10s از تراشه ۱۴ نانومتری کایرین ۷۱۰A قدرت می‌گیرد. این تراشه که تا حدی شبیه به اسنپدراگون ۶۶۲ است، به خوبی از پس کارهای روزمره برمی‌آید و شما حتی می‌توانید بازی‌ها را نیز در حالت متوسط و پایین به اجرا دربیاورید. این چیپست با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در مدل مورد نظر ما همراه می‌شود تا عملکرد بسیار خوب داشته باشد. انرژی مورد نیاز نمایشگر و همچنین این تراشه توسط یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که می‌تواند این تبلت را برای مدت ۱ روز سرپا نگه دارد. در نهایت نیز در بخش دوربین یک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی برای میت پد T10s در نظر گرفته شده است.

مشخصات هواوی میت پد T10s
تراشه Kirin 710A
پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای (۴×۲.۰ GHz Cortex-A73 & 4×۱.۷ GHz Cortex-A53)
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51 MP4
پشتیبانی از سیم کارت دارد با قابلیت مکالمه
دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۲ مگاپیکسل
سیستم‌عامل Android 10, EMUI 10.1 بدون سرویس‌های گوگل
حافظه داخلی ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۲، ۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC

گلکسی Tab A7 lite 8.7 نسخه ۳۲ رم ۳

گلکسی Tab A7 lite 8.7

در راهنمای خرید تبلت تا ۶ میلیون به گلکسی Tab A7 lite 8.7 می‌رسیم، محصولی که نسخه ارزان‌تر تب A7 10.4 به حساب می آید ولی همچنان ارزش خرید بالایی دارد. این کهکشانی از جنس آلومینیوم ساخته شده و تنها پایین و بالای قاب پشتی از جنس پلاستیک است. نمایشگر این تبلت کهکشانی IPS LCD بوده و اندازه ۸.۷ اینچی دارد و رزولوشن ۱۳۴۰×۸۰۰ و تراکم پیکسلی ۱۷۹ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. سامسونگ برای تأمین قدرت این کهکشانی به سراغ تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو P22T رفته است. قدرت سخت افزاری این محصول قابل قبول و به نسبت قیمت مناسب است.

دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی سنسور ۲ مگاپیکسلی دارد و در نهایت برای تب A7 lite یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که می‌تواند یک روز کامل را به خوبی دوام بیاورد و از طرفی نیز به لطف فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی در مدت زمان منطقی شارژ شود. از دیگر مشخصات کلیدی این محصول می‌توان به اسپیکرهای استریو، One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ و دو نسخه وای فای و LTE اشاره کرد. گلکسی Tab A7 lite 8.7 اینچی را می‌توان بهترین تبلت ۴ میلیونی سامسونگ به حساب آورد.

نام تبلت گلکسی Tab A7 lite
تراشه مدیاتک Helio P22T
پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای ۴×۲.۳ GHz Cortex-A53 & 4×۱.۸ GHz Cortex-A53
پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320
پشتیبانی از سیم کارت بله
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۲ مگاپیکسل
سیستم‌عامل Android 11, One UI 3.1
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
رم ۳ گیگابایتی
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه بله

خرید تبلت گلکسی تب A7 Lite 8.7

لنوو Tab M10 HD X505X نسخه ۳۲ رم ۲

لنوو Tab M10 HD X505X

درست است که خرید تبلت تا ۶ میلیون انتخاب بهتری است اما اگر بودجه کمتری دارید با کمتر از ۴ میلیون می‌توانید یک محصول جذاب و قابل قبول خریداری کنید. این محصول نمایشگری ۱۰.۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ دارد و کیفیت قابل قبولی را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. به دلیل استفاده از همین نمایشگر بزرگ وزن تبلت به ۴۸۰ گرم و ضخامت آن به ۸.۴ میلی متر رسیده است. این تبلت لنوو از تراشه اسنپدراگون ۴۲۹ قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که عملکرد قابل قبولی برای انجام کارهای روزمره دارد ولی خیلی نمی‌توان به روی آن برای بازی کردن و انجام کارهای سنگین حساب باز کرد.

این تراشه را در نسخه مورد نظر ما ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند و شما می‌تواند به کمک کارت حافظه جانبی میزان حافظه داخلی را افزایش دهید. لنوو Tab M10 از دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و لنوو وعده داده که باتری این محصول بتواند تا ۸ ساعت پخش مداوم ویدئو HD را دوام بیاورد که عملکرد قابل قبول و مناسبی برای بخش باتری ارزیابی می‌شود. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به اندروید ۹ و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

مشخصات لنوو Tab M10 HD X505X
تراشه اسنپدراگون ۴۲۹
پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته ای ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex A53
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 504
پشتیبانی از سیم کارت دارد با قابلیت مکالمه
دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۲ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۹
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
رم ۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC

خرید تبلت m10 لنوو مدل tab m10 x505x

تبلت نارتب N28 نسخه ۳۲ رم ۳

تبلت نارتب N28

نارتب یک سازنده ایرانی است که در زمینه تبلت‌ها فعالیت می‌کند و با تولید محصولاتی خوش قیمت توانسته تا حد زیادی موفق عمل کند. تبلت نارتب N28 بدنه‌ای پلاستیکی دارد و شما می‌توانید از بین رنگ‌بندی متنوع محصول یکی را گزینش کنید. این مدل از یک پنل ۸ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی ۲۱۳ را در اختیار قرار می‌دهد. این دستگاه برای انجام کارهای مختلف از تراشه SC9863A کمک می‌گیرد و می‌تواند از پس برنامه‌های روزمره بربیاید ولی برای بازی خیلی نمی‌توانید به روی آن حساب باز کنید.

این تراشه با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و خوشبختانه ۳ گیگابایت حافظه رم در این نسخه همراهی می‌شود تا امکان باز کردن چند برنامه به صورت همزمان امکان پذیر باشد. نارتب برای این تبلت دوربین اصلی با سنسور ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است و در نهایت باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی موجود در دل محصول وظیفه دارد انرژی لازم را فرآهم آورد. از دیگر مشخصات تبلت نارتب N28 می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از سیم کارت و اندروید ۱۰ اشاره کرد.

مشخصات تبلت نارتب N28
تراشه SC9863A
پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته ای ۱.۶ گیگاهرتز
پردازنده‌ی گرافیکی IMG 8322
پشتیبانی از سیم کارت دارد با قابلیت مکالمه
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۱۰
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
رم ۳ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC

لنوو TAB M8 8505X نسخه ۳۲ رم ۲

لنوو TAB M8 8505X

در مطلب راهنمای خرید تبلت تا ۶ میلیون اندروید به تبلتی کمتر از ۳ میلیون می‌رسیم که می‌تواند برای بودجه‌های کم انتخاب بسیار خوب و جذابی باشد. تبلت لنوو M8 را می‌توان به نوعی مدل ۸ اینچی تبلت لنوو M10 معرفی شده در بالا به حساب آورد. این تبلت نمایشگری ۸ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ دارد و در نتیجه در هر اینچ از ۱۸۹ پیکسل میزبانی می‌کند. ناگفته نماند که صفحه نمایش این تبلت توانسته حدود ۷۷ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد. این محصول در بخش سخت افزاری از چیپست مدیاتک هلیو A22 استفاده می‌کند که عملکرد بسیار نزدیک به اسنپدراگون ۴۲۹ دارد.

این یعنی لنوو تب M8 برای انجام کارهای روزمره مانند باز کردن برنامه‌های معمول و وب گردی و مطالعه مناسب است اما نباید انتظار داشته باشید که بتواند بازی‌های سنگین را نیز اجرا کند. این بخش را ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌کند. باتری در نظر گرفته شده برای این تبلت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که ظرفیت خیلی زیادی برای یک تبلت نیست ولی با توجه به رزولوشن HD و همچنین قدرت سخت افزاری نه چندان زیاد این محصول احتمالا می‌تواند ۱ روز کامل شما را همراهی کند. این تبلت هم یک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی دارد.

مشخصات لنوو TAB M8 8505X
تراشه مدیاتک Helio A22
پردازنده‌ی مرکزی ۴ هسته‌ای (۲.۰ GHz Cortex-A53)
پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320
پشتیبانی از سیم کارت دارد با قابلیت مکالمه
دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل با فوکوس خودکار
دوربین سلفی ۲ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۹
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
رم ۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت های دانش آموزی

سوالات متداول

بهترین تبلت تا ۶ میلیون از نظر نمایشگر کدام است؟ دو تبلت گلکسی تب A7 10.4 و همچنین هواوی میت پد T10s با بهره گیری از نمایشگرهای FHD نمایشگرهای بهتری به نسبت دیگر محصولات موجود در لیست دارند.

بهترین تبلت ها تا ۶ میلیون از نظر سخت افزار کدام است؟ سامسونگ در بخش سخت افزاری برای گلکسی تب A7 10.4 اینچی از کوالکام کمک گرفته و از تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۲ استفاده کرده است. این تراشه همان تراشه‌ای است که به روی گوشی پر فروشی مثل پوکو M3 شاهد عملکرد مناسب آن بوده‌ایم. این تراشه در نسخه مورد نظر ما با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود و به خوبی از پس کارهای روزمره بر می‌آید و هیچ کندی در استفاده دیده نمی‌شود. با این محصول حتی می‌توانید بازی‌های سنگین را نیز در حالت گرافیکی متوسط یا پایین بدون مشکل اجرا کنید.

بهترین تبلت بین ۵ تا ۶ میلیون کدام است؟ دو تبلت گلکسی Tab A7 10.4 از سامسونگ و میت پد T10s از هواوی بهترین گزینه‌های موجود در این بازه قیمتی هستند که هر دو از نمایشگرهای FHD با کیفیت خوب استفاده می‌کنند و سخت افزار آن‌ها نیز توانایی لازم برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را داراست.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link