راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون

فهرست مطالب

بسته به نوع برند، مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حتی طراحی قیمت گوشی‌های موبایل متفاوت است. شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی با ایجاد تنوعی گسترده در مدل‌ها و قیمت‌ها توانسته‌اند کاربران زیادی را جذب کنند و در حال حاضر در کشور ما این برندها پرفروش‌ترند. با راهنمای خرید گوشی تا ۱۵ میلیون تومان همراه ما باشید تا شما را با فهرستی از مدل‌های گوشی با مشخصات خوب آشنا کنیم.

شیائومی ۱۲X نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت

شیائومی 12x

در این مقاله عنوان بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان به شیائومی ۱۲X تعلق دارد. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش ۶.۲۸ اینچ خمیده امولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است. همچنین نمایشگر این گوشی پرچمدار شیائومی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. به لطف حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت می‌توان نمایشگر دستگاه را در نور آفتاب هم به وضوح مشاهده کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹.۲ درصدی است که نشان می‌دهد بیشتر بخش جلوی دستگاه از نمایشگر تشکیل شده است.

شیائومی ۱۲ ایکس قدرت خود را از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ که یک تراشه ۷ نانومتر است، دریافت می‌کند. همچنین به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 650 در زمینه پردازش شرایط خوبی دارد. از ویژگی‌های مهم سخت‌افزاری این دستگاه می‌توان به نوع حافظه داخلی UFS 3.1 اشاره کرد. این اسمارت‌فون مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل، سنسور ۱۳ مگاپیکسل اولترا واید و ۵ مگاپیکسل تله فوتو ماکرو است. در بخش جلوی گوشی سنسور ۳۲ مگاپیکسل قرار دارد که برای ثبت تصاویر سلفی ایده‌آل است. انرژی شیائومی ۱۲X توسط باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت تامین می‌شود و شاهد پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات هستیم. قیمت گوشی تا ۱۵ میلیون شاید زیاد به نظر برسد، اما یک گوشی حرفه‌ای با چنین مشخصات جذابی ارزشش را دارد.

خرید گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

شیائومی ۱۱T Pro نسخه ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت

Xiaomi 11T Pro

۱۱ تی پرو را هم به مدل‌های بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون اضافه کنید. این گوشی در بخش روبه‌رویی مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچ امولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است. از دیگر قابلیت‌های صفحه نمایش این گوشی پرچمدار شیائومی باید به پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، Dolby Vision، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، HDR10+ و محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس Victus اشاره کرد.

شیائومی ۱۱ تی پرو قدرت خود را از پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G دریافت می‌کند. در کنار پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی Adreno 660 قرار گرفته که می‌تواند مشخصات این گوشی را برای‌تان جذاب‌تر کند، شما می‌توانید این دستگاه را با حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت در بازه قیمتی ۱۵ میلیون تومان خریداری کنید.

این دستگاه در بخش عقب مجهز به سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. در کنار سنسور اصلی، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید و سنسور ۵ مگاپیکسل تله فوتو ماکرو قرار دارد. اگر از سنسور سلفی استفاده زیادی می‌کنید، بهتر است بدانید این دستگاه در بخش جلو دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسل است. اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کلی داشته باشیم، بهترین دوربین گوشی تا ۱۵ میلیون را در ۱۱ تی پرو خواهید دید. گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو انرژی خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر دریافت می‌کند، اما پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات سبب شده کاربران با سرعت شارژ مجدد ۱۶ دقیقه‌ای مواجه شوند؛ این مدت زمان برای شارژ شدن گوشی واقعا خیره‌کننده است.

خرید گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۱۲

قیمت گوشی شیائومی ۱۱t pro نسخه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸

گلکسی A73 نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت

گلکسی A73

گوشی سامسونگ گلکسی A73 ارزش خرید بالایی دارد و این دستگاه یکی از گزینه‌های خوب در لیست بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون سامسونگ دیده می‌شود. این گوشی دارای تاییدیه IP67 بوده که نشان‌دهنده مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. در بخش جلوی نمایشگر ۶.۷ اینچ سوپر امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز قرار دارد. نسبت نمایشگر به بدنه گلکسی A73 معادل ۸۷ درصد است و از محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۵ پشتیبانی می‌کند.

گوشی سامسونگ گلکسی a73 دارای پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸ جی است و در کنار آن پردازنده گرافیکی Adreno 642L قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های مهم دستگاه باید به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل اشاره کرد که در کنار سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل و دو سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق و ماکرو، مجموعه‌ای جذاب را برای تصویربرداری و فیلمبرداری ارائه می‌کند. در بخش جلوی دستگاه سنسور ۳۲ مگاپیکسل قرار دارد. این مدل از گوشی سامسونگ که امکان خرید آن در بازه ۱۵ میلیون تومان وجود دارد، مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. همچنین این دستگاه از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند، اما درون جعبه خبری از شارژر نیست. اگر قصد خرید بهترین گوشی سامسونگ بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون را دارید، گلکسی A73 می‌تواند از انتخاب‌های خوب شما باشد.

قیمت گوشی a73 سامسونگ

شیائومی POCO F4 GT نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت

شیائومی پوکو F4 gt

اگر علاقه‌مند به دنیای گیم هستید، نمی‌توانید چشم خود را روی گوشی پوکو F4 GT ببندید. این گوشی هوشمند مجهز به پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بوده و به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 730 می‌تواند قدرت بالایی را در زمینه پردازش ارائه کند. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچ با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است. همچنین صفحه نمایش POCO F4 GT از یک میلیارد رنگ در کنار نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید این دستگاه را با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و حافظه رم ۸ گیگابایت تا ۱۵ میلیون تومان خریداری کنید. همچنین نوع حافظه ذخیره‌سازی دستگاه UFS 3.1 است.

توجه داشته باشید که در این دستگاه خبری از سنسورهای قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسل نیست و شیائومی به سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل بسنده کرده است. در کنار سنسور اصلی، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید و ۲ مگاپیکسل ماکرو قرار گرفته و در بخش جلو هم یک سنسور ۲۰ مگاپیکسل وظیفه ثبت و ضبط تصاویر سلفی را برعهده دارد. گوشی شیائومی پوکو F4 GT انرژی موردنیاز خود را از باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت و فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات دریافت می‌کند.

قیمت گوشی Poco F4 Gt نسخه ۱۲۸ گیگ با رم ۸

شیائومی POCO F4 نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت

پوکو F4

یکی دیگر از گوشی‌های هوشمندی که می‌توان در بازه ۱۵ میلیون تومان خریداری کرد، شیائومی پوکو F4 نام دارد. این گوشی جدید شیائومی مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچ امولد بوده و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، Dolby Vision، HDR10+ در کنار حداکثر نرخ روشنایی ۱۳۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم نمایشگر این دستگاه می‌توان به محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

گوشی شیائومی پوکو F4 قدرت خود را از پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ دریافت می‌کند و وجود پردازنده گرافیکی Adreno 650 در کنار پردازنده اصلی توانسته شرایط ایده‌آل و خوبی را به ویژه برای علاقه‌مندان به دنیای گیم رقم بزند. این گوشی هوشمند مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل است. همچنین در پنل نمایشگر یک سنسور ۲۰ مگاپیکسل قرار دارد. اگر باتری برای شما اهمیت دارد، باید بدانید شیائومی پوکو اف ۴ دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی، یکی از گزینه‌های موجود به عنوان بهترین گوشی ۱۲ تا ۱۵ میلیون شناخته می‌‎شود.

قیمت پوکو F4 شیائومی نسخه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸

جمع‌بندی

اگر به دنبال خرید گوشی رنج قیمت ۱۲ تا ۱۵ میلیون هستید، قطعا حساسیت زیادی از خود نشان خواهید داد. در این مقاله بهترین گوشی ۱۲ تا ۱۵ میلیون را به شما معرفی کرده‌ایم، از لیست بالا می‌توانید مشخصات هرکدام از این گوشی‌ها را بررسی کنید و مطابق با نیازتان خرید کنید.

سوالات متداول

آیا گوشی‌های شیائومی ارزش خرید بیشتری در مقایسه با سامسونگ دارند؟ کمپانی شیائومی در زمینه تولید گوشی‌های قدرتمند با قیمت ارزان مهارت زیادی دارد و به همین علت شما می‌توانید انتخاب‌های بیشتری در مقایسه با سامسونگ داشته باشید.

آیا گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو از گلکسی A73 قدرتمندتر است؟ بله؛ این گوشی پرچمدار شیائومی دارای مشخصات قابل توجهی بوده و از طرف دیگر، امکان خرید آن در بازه ۱۵ میلیون تومان وجود دارد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link