ذوب شدن کابل ۱۶ پین ATX 3.0 حین اتصال به RTX 4090

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 به عنوان جدیدترین کارت گرافیک تیم سبز، قدرتمندترین و پرمصرف‌ترین و عظیم‌ترین کارت گرافیک این شرکت نیز هست. اما از زمان عرضه، مصرف انرژی بسیار بالای این کارت گرافیک مشکلات متعددی برای آن ایجاد کرده و گزارش‌هایی مبنی بر ذوب شدن ورودی برق این کارت و کابل متصل به آن، به خاطر عبور جریان زیاد منتشر شده‌اند. به تازگی روی سایت Reddit یک پست جدید منتشر شده که طبق آن، کابل نیتیو ATX 3.0 که درگاه آن از نوع ۱۲VHPWR است نیز هنگام اتصال به کارت گرافیک RTX 4090 ذوب می‌شود.

کابل ATX 3.0 هم تحمل کارت گرافیک RTX 4090 را ندارد

تا به حال چندین گزارش مبنی بر ذوب شدن درگاه ۱۶ پین و آسیب دیدن دائمی آن – چه روی کابل و چه روی کارت – منتشر شده‌اند. شرکت انویدیا مشغول پیگیری این مسئله بوده و به شرکای برد خود اعلام کرده که کارت‌های آسیب دیده را به این شرکت برگردانند. در واقع شرکت انویدیا می‌خواهد علاوه بر طراحی مرجع خود، طراحی‌های سفارشی شرکت‌های دیگر را هم بررسی کند تا بتوان این مشکل را هرچه سریع‌تر برطرف نمود.

چندی پیش روی سایت فیسبوک، یک کاربر تصویری از کارت گرافیک MSI RTX 4090 GamingX Trio 24G خودش منتشر کرد که به منبع تغذیه MSI MEG AI1300P متصل شده بود. این کاربر با آگاهی از مشکلات مربوط به درگاه ۱۶ پین و ذوب شدن احتمالی آن، تصمیم می‌گیرد از کابل ATX 3.0 پاور برای اتصال به درگاه ۱۲VHPWR استفاده کند تا مشکلات استفاده از آداپتور ایجاد نشود، اما حتی کابل ۱۶ پین ATX 3.0 نیز هنگام تأمین برق کارت گرافیک RTX 4090 ذوب شد.

NVIDIA 16 Pin Connector Melts Native ATX 3.0 Cable GeForce RTX 4090 1 1092x1456.jpg

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که نه تنها درگاه و پین‌های آن ذوب شده‌اند، بلکه خود کابل نیز آسیب زیادی دیده و در شرف اتصالی قرار داشته است. شرکت MSI تحت خدمات گارانتی، کارت گرافیک و منبع تغذیه این کاربر را دریافت کرده تا بتواند علت این اتفاق را بررسی کند – آیا علت از کارت گرافیک است، یا کابل و یا پاور؟

مسائل مربوط به درگاه ۱۶ پین، نگرانی‌های متعددی را درباره کارت گرافیک RTX 4090 ایجاد کرده‌اند و تعداد کیس‌های ذوب این درگاه، روز به روز و بدون ارائه هیچ گونه راه حل همچنان بیشتر می‌شوند. این مسئله، بیش از هر چیزی خریداران این کارت گرافیک را نگران می‌کند – کارت گرافیک ۱۶۰۰ دلاری این کاربران هر آن ممکن است به طور کامل نابود شود.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.