دث استرندینگ ۲ رسما برای پلی‌استیشن ۵ معرفی شد؛ تریلر آن را ببینید

طی رویداد «گیم اواردز ۲۰۲۲» که امروز صبح برگزار شد، بیشتر از اهدای جوایز، شاهد رونمایی تعدادی بازی بودیم و ساخته‌ی جدید «هیدئو کوجیما» هم یکی از بازی‌های جدید معرفی شده بود. «دث استرندینگ ۲» (Death Stranding 2) با نامی موفت رسما برای کنسول پلی‌استیشن ۵ معرفی شد و تریلری از آن را مشاهده کردیم؛ تریلری که سوالات متعددی در ذهن‌مان به‌وجود آورده است.

کم و بیش از وجود دث استرندینگ ۲ خبر داشتیم. بازی‌ها ماه‌ها پیش از سوی شخص «نورمن ریدس» (Norman Reedus)، نقش اصلی داستان، تایید شده بود و بارها هم از وجود آن در قالب گزارش‌های مختلف شنیده بودیم. با این حال، کوجیما امروز صبح شخصا به گیم اواردز آمد تا ضمن تایید وجود بازی، تریلری از آن را هم نشان دهد. بازی با نام DS2 معرفی شده است و کوجیما و جف کیلی هم تمام و کمال آن را DS2 خطاب کردند و نامی از دث استرندینگ نبردند. با این حال، شبکه‌های رسمی سونی و کوجیما پروداکشنز از آن به نام «دث استرندینگ ۲ (نام موقت)» یاد کرده‌اند، در نتیجه احتمالا یک جمله‌ای به ابتدا یا انتهای نام بازی اضافه شود و تصور نمی‌کنیم بازی را DS2 نام‌گذاری کنند.

بازی Death Stranding 2 / بازی DS2

کوجیما تنها به گیم اواردز نیامده بود و تعدادی از ستاره‌های اصلی دث استرندینگ ۲ هم با او همراه شده بودند. تریلر رونمایی دث استرندینگ ۲ (یا بهتر است بگوییم تیزر، چون نه چیزی معلوم است و نه جزییاتی را نشان می‌دهد)، روی شخصیت «فراجایل» (Fragile) با بازی «لیا سیدو» (Lea Seydoux) تمرکز دارد. این بازیگر معروف فرانسوی به همراه «شیوری کوتسونا» (Shiori Kutsuna)، یکی دیگر از بازیگران دث استرندینگ، به گیم اواردز آمده بود. بازی هم‌چنین در انتهای تریلر حضور نورمن ریدس را به عنوان نقش اصلی تایید می‌کند و از «لیا سیدو»، «نورمن ریدس»، «ال فنینگ» (Elle Fanning)، «شیوری کوتسونا»، «تروی بیکر« (Troy Baker) به عنوان بازیگرهای اصلی بازی نام می‌ببرد.

کمی دیگر وارد داستان و برداشت‌های مختلفی که می‌توان از تریلر داشت هم می‌شویم، ولی به غیر از داستان، اطلاعات دیگری که تریلر به ما می‌دهد، استفاده از موتور پایه‌ی «دسیما» (Decima) و همکاری دوباره با گوریلا گیمز در ساخت بازی است. دث استرندینگ ۲ هم‌چنین قرار است از تکنولوژی متاهیومن (MetaHuman) اپیک گیمز برای رندر و پردازش باکیفیت شخصیت‌های بازی بهره بگیرد.

داستان از چه قرار است؟

خب، تریلر مشخصا روی شخیصت فراجایل تمرکز دارد، شخصیتی که در قسمت اول دث استرندینگ به عنوان مالک شرکت حمل و نقلی به همین نام معرفی می‌شود و به «سم پورتر بریجز» در ماجراجویی بلند و بالایش کمک می‌کند. در در دث استرندینگ می‌بینیم که پوست فراجایل کاملا از گردن به پایین نابود شده است، در نتیجه آنچه در تریلر می‌بینیم، برخلاف تلاشی که تریلر می‌خواهد انجام دهد و آن بچه را هم به عنوان «لوییس» یا همان «بی‌بی» معرفی کند، به احتمال زیاد قدیم را نشان می‌دهد و نمایانگر وقایع قبل از قسمت اول دث استرندینگ است. شخصیت دیگری در تریلر وجود دارد، که به وضوح همان «هیگز» (Higgs) با بازی تروی بیکر است، که اتفاقا آهنگ روی تریلر را هم با صدای او ضبط شده. هیگز در قسمت‌هایی که فراجایل را می‌بینیم با لباس قدیم خود ظاهر می‌شود و باز هم این تئوری را تایید می‌کند که این میان‌پرده‌ها به احتمال زیاد فلش‌بک هستند.

بازی Death Stranding 2 / بازی DS2

شخصیت دیگری در انتهای تریلر سر و کله‌اش پیدا می‌شود، که یک سینث‌سایزر گیتار-طور به‌دست دارد و صدای هیگز از پشت ماسکش شنیده می‌شود؛ در نتیجه دور از ذهن نیست که تصور کنیم همان هیگز است. بند گیتار او، نمادی دارد که شبیه به نماد افرادی است که در ابتدای تیزر، یک تابوت را حمل می‌کنند. این نماد هم خود شبیه به شخصیت «آملی» (Amelie) از قسمت اول دث استرندینگ است که روی هیگز تاثیر گذاشته بود. ممکن است هیگز به همراه گروهی که ابتدای بازی نشان داده می‌شود، یک فرقه حول آملی راه انداخته باشند. صد البته که این شخصیت مدل موی آملی را دارد، طوری که مدل سه‌بعدی موی آملی کاملا روی سر این کاراکتر است، ولی تصور نمی‌کنیم آملی دیگر وجود داشته باشد.

بازی Death Stranding 2 / بازی DS2

ابتدا که تریلر را می‌بینید، این تصویر به ذهن‌تان می‌آید که ظاهرا فراجایل نقش اصلی بازی است، اما در انتهای آن سم پورتر بریجز پیر را می‌بینیم، که فراجایل سراغش آمده (در حالی که لباس کامل خود را به تن دارد تا باز هم مطمئن شویم که آن صحنه‌های ابتدایی فلش‌بک هستند)، و از او می‌خواهد تا سفر جدیدی را آغاز کند. به احتمال زیاد، سم پورتر بریجز نقش اصلی دث استرندینگ ۲ هم هست. فراجایل با خود یک کشتی بزرگ آورده که Drawbridge نام دارد و این طور که به نظر می‌رسد، نقش پایگاه مادر را در بازی ایفا خواهد کرد. اینکه چند سال گذشته است که سم پورتر بریجز این‌قدر پیر شده، چون باران «تایم‌فال» در پایان قسمت اول دث استرندینگ از بین می‌رود و دیگر وجود ندارد، چندان مشخص نیست.

بازی Death Stranding 2 / بازی DS2

روی لوگوی Drawbridge که پیش از نمایش این کشتی بزرگ نشان داده می‌شود، آمده که «چوب و طناب با هم» و این موضوع احتمالا اشاره به روند اکشن‌تر، ضمن حفظ مکانیک‌ها و سیستم‌های اصلی دنیای دث استرندینگ دارد. دث استرندینگ با جمله‌ای از داستان «طناب» نوشته‌ی «کوبو آبه»، نویسنده‌ی بزرگ ژاپنی شروع می‌شود که عنصر «طناب» را به عنوان عنصر اصلی بازی و به معنای اتصال همه‌ی دنیا و همه‌ی افراد معرفی می‌کند. طناب در این داستان به عنوان وسیله‌ی ارتباط و چوب به عنوان وسیله‌ای برای حمله و دفاع از خود مطرح می‌شود. البته که قسمت اول دث استرندینگ هم مکانیک‌های اکشن کم نداشت، اما هسته‌ی بازی اکشن نبود.

بازی چه زمانی می‌آید؟

نه‌تنها هیچ چیز مشخص نیست، بلکه پیشنهاد می‌کنیم حتی به‌ این زودی‌ها دیگر سراغ بازی را هم نگیرید که به نظر ساختش تازه شروع شده و قرار نیست تا چند سال آینده هم عرضه شود. نه اسم نهایی بازی مشخص است و نه اطلاعات دیگری از آن منتشر شده. تنها چیزی که می‌دانیم این است که حقوق بازی تمام و کمال متعلق به سونی است و به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ ساخته می‌شود (و مطمئنا یک روزی هم به کامپیوتر می‌آید) و اینکه بازیگرهای بازی هم به این چند نفره که نشان داده شده‌اند محدود نخواهند شد، چون صدای افراد دیگری را هم در تریلر می‌شنویم.

فعلا می‌توانیم فقط تیزری که از بازی منتشر شده است را ببینیم و از آن لذت ببریم و چندان هم تلاش برای تحلیل آن نکنیم، چون بدون شک هر چه دیده‌ایم نهایتا با پوینت‌هایی پرت و پلا به هم متصل خواهند شد.

تصاویری از بازی را در بالا قرار داده‌ایم و تریلر رونمایی دث استرندینگ ۲ را هم می‌توانید در ادامه ببینید.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.