جست‌وجوی عبارت «iPhone 14 USB» طی یک سال اخیر ۳۰۰٪ بیشتر شده است

Untitled 2 4

اینطور که به نظر می‌رسد، کاربران بیش از هر زمان دیگری منتظر هستند ببینند آیا اپل در سری آیفون ۱۴ بالاخره تصمیم به حذف پورت لایتنینگ و اضافه کردن USB-C به جای آن می‌گیرد یا خیر.

گوشی‌های اپل چندین سال است که برای انتقال داده و یا شارژ شدن، از پورت لایتنینگ کمک می‌گیرند. پورتی که به نوعی می‌توان گفت به عنوان شناسنامه‌ی محصولات اپل شناخته می‌شود چرا که فقط اپل از آن در گوشی‌هایش استفاده می‌کند. اما بعد از ورود USB-C، مشخص شد که لایتنینگ در مقایسه با آن، یک سری ضعف‌هایی نظیر سرعت پایین‌تر دارد.

در این بین، اپل تا همین لحظه در مقابل تغییر مقاومت کرده است. این شرکت آمریکایی نمی‌خواهد پورت لایتنینگ را تا زمانی که مجبور شود از گوشی‌هایش حذف کند اما ظاهرا کاربران چیز دیگری را می‌خواهند. با توجه به تحقیقی که اخیرا صورت گرفته، مشخص شده که سرچ عبارت «iPhone USB» طی ۵ سال اخیر، رشدی ۳۹۰ درصدی داشته است.

این یعنی کاربران هر سال با این امید که شاید اپل از پورت USB-C در گوشی‌هایش استفاده کند، این عبارت را در گوگل جست‌و‌جو می‌کردند اما در نهایت این اتفاق نمی‌افتاد. در اکتبر سال ۲۰۲۰، یعنی زمانی که اپل از سری آیفون ۱۲ رونمایی کرد، امیدواری مردم به اوج خود رسید. آن‌ها منتظر بودند این قابلیت را در این گوشی‌ها ببینند اما بعد از اینکه این اتفاق نیفتاد، بار دیگر موتورهای جست‌و‌جو میزبان هزاران کاربری بودند که به دنبال آیفونی با پورت USB-C می‌گشتند.

یک سال بعد و با ورود سری آیفون ۱۳،‌ باز هم چیزی تغییر نکرد. اما از آن زمان تا آگوست امسال، جست‌و‌جوی عبارت «iPhone 14 USB» چیزی در حدود ۳۳۴٪ رشد داشته است. یک سری عبارت‌های دیگری نظیر «iPhone 14 پرو USB C» یا «will the iPhone 14 have USB C» (به این معنا که آیا آیفون ۱۴ USB-C خواهد داشت) هم به ترتیب در مقایسه با سال قبل، ۱۹۰ و ۱۰۰٪ رشد داشته‌اند و این یعنی کاربران امسال بسیار امیدوارتر از هر زمان دیگری هستند که نخستین آیفون‌ها را با پورتی جدید ببینند.

طبق گزارش منتشر شده، جست‌و‌جوی عبارت «iPhone USB C or Lightning» هم با رشدی ۸۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه بوده است. تمام این‌ها در حالی است که به نظر می‌رسد اپل قصد دارد امسال هم مثل هر سال دیگری،‌ از پورت لایتنینگ برای گوشی‌هایش استفاده کند.

اگر به خاطر داشته باشید، اتحادیه‌ی اروپا به موجب یک قانون جدید، تمام شرکت‌هایی را که گجت‌های الکترونیکی شارژی تولید می‌کنند موظف کرده در صورت امکان، آن‌ها را به پورت USB-C مجهز کنند. دستگاه‌های بسیار کوچکی که امکان تعبیه‌ی چنین پورتی در آن‌ها وجود ندارد از قاعده مستثنی هستند اما سایر دستگاه‌ها که حتی شامل لپ تاپ هم می‌شوند، باید از این پورت برای شارژ شدن بهره ببرند.

به لطف این قانون جدید، اپل هم مجبور خواهد شد برای گوشی‌های خود از پورت USB-C استفاده کند که به نظر می‌رسد امسال این اتفاق نخواهد افتاد. طبق آخرین خبرهایی که در اختیار داریم، به احتمال بسیار زیاد سری آیفون ۱۵ از پورت USB-C بهره خواهند برد چون قانون یادشده از سال آینده اجباری می‌شود.

اپل قصد دارد پس‌فردا از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رونمایی کند. محصولاتی که در چهار مدل با اندازه‌ی ۶٫۱ (مدل پرو و استاندارد) و ۶٫۷ اینچی (مدل پرو مکس و پلاس) رونمایی و راهی بازار خواهند شد. اگرچه منبع این خبر معتبر است اما پیشنهاد می‌شود فعلا این خبر را که آیفون ۱۴ قرار است پورت لایتنینگ داشته باشد، در حد یک شایعه در نظر بگیرید.

منبع: NotebookCheck

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link