تلاش FCC برای ارائه خدمات ماهواره‌ ای در گوشی‌ های همراه

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در حال تنظیم چارچوب قانونی جدیدی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خدمات ماهواره‌ ای را مستقیماً در گوشی‌ های همراه ارائه دهند؛ درست مانند کاری که اسپیس‌ایکس و تی‌موبایل، AST Spacemobile و Lynk سعی می‌کنند انجام دهند. FCC روز گذشته اعلامیه‌ای درباره قوانین پیشنهادی تصویب کرد که نشان می‌دهد شرکت‌ها چگونه مجوزهای مناسب را دریافت می‌کنند و از چه طیفی می‌توانند استفاده کنند.

تمرکز اصلی این پیشنهاد روی شرکت‌های حوزه‌ ماهواره است که تصمیم دارند با اپراتورهای موبایلی وارد همکاری شوند و برای استفاده از طیف‌هایی برنامه‌ریزی می‌کنند که در حالت عادی برای استانداردهایی مثل ۵G رزرو می‌شوند. مزیت این رویکرد این است که به تلفن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی با ماهواره‌ها ارتباط برقرار کنند. تی‌موبایل قول داده که از ماهواره‌های اسپس ایکس برای ارسال پیامک به مردم از مناطقی که هیچ پوششی وجود ندارد، استفاده خواهد کرد.

خدمات ماهواره‌ ای گوشی‌ های همراه

چشم انداز FCC برای آینده بلندپروازانه است. Jessica Rosenworcel، رئیس هیئت‌مدیره اعلام کرد که به دست‌یابی «شبکه‌ای واحد» در آینده امیدوار است؛ جایی که دستگاه‌ها بتوانند بدون اینکه کاربر متوجه شود، در بین سیگنال برج‌های مخابراتی و ماهواره‌ها جابه‌جا شوند. او گفت: نیازی نخواهیم داشت به این فکر کنیم که چه شبکه‌ای، کجا و چه خدماتی دردسترس است. این اتصالات در همه‌جا و همیشه کار خواهندکرد.

با این حال، هنوز بسیاری از سؤالات بی‌جواب وجود دارد که FCC سعی دارد به آنها پاسخ دهد. FCC در بیانیه مطبوعاتی خود در مورد نحوه عملکرد سیستم‌هایی مانند ۹۱۱ و هشدارهای اضطراری در هنگام اتصال شخصی به ماهواره‌ها توضیح می‌دهد. علاوه بر این، به این سوال که اینکه آیا این چارچوب می‌تواند به باندها، مکان‌ها و برنامه‌هایی که ممکن است توسط چنین همکاری‌هایی پشتیبانی شوند، گسترش خواهد یافت یا خیر، جواب می‌دهد.

این اولین باری نیست که FCC برای ارائه خدمات ماهواره‌ ای در گوشی‌ های همراه تلاش می‌کند. زمانی که شرکت‌هایی مانند AST Spacemobile و Lynk در حال آزمایش سرویس سیستم‌های ماهواره‌ای به تلفن خود بوده‌اند، FCC مجوزهایی را برای استقرار ماهواره‌هایشان به آنها اعطا کرده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link