تعداد اسپرم مردان نابارور در سرتاسر جهان در حال کاهش روزافزونی است! در ۴۰ سال گذشته تعداد اسپرم نصف شده است!

2022 11 16 12 40 32

در یک تحقیق بزرگ جدید روز سه‌شنبه اعلام شد  که تعداد اسپرم‌ها در بین مردان دچار مشکل باروری در سرتاسر جهاندر ۴۰ سال گذشته نصف شده و همچنان  سرعتی سریع در حال کاهش یافتن بیشتر است.

این مطالعه که توسط اپیدمیولوژیست به نام هاگای لوین هدایت می شود، تحقیقات سال ۲۰۱۷ را به روز کرده که تنها شامل آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و نیوزیلند می شود.

مطالعه جدید شامل داده‌های بیش از ۵۷ هزار مرد است که بیش از ۲۲۳ مطالعه در ۵۳ کشور جمع‌آوری شده‌اند، که آن را به بزرگترین متاآنالیز (جمع بندی چند تحقیق) انجام شده در این زمینه تبدیل می‌کند.

با اضافه شدن کشورهای جدید، یافته‌های سال ۲۰۱۷ را تایید شده است که تعداد اسپرم‌ها در چهار دهه گذشته به نصف کاهش یافته است.

این مطالعه جدید نشان می‌دهد که بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۸، غلظت اسپرم در مردان نابارور بیش از ۵۱ درصد کاهش یافته است، از ۱۰۱.۲ میلیون به ۴۹ میلیون اسپرم در هر میلی‌لیتر منی.

در مطالعه منتشر شده در مجله Human Reproduction Update آمده است: «علاوه بر این، داده‌ها نشان می دهد که این کاهش جهانی در قرن ۲۱ با سرعتی شتابان ادامه دارد.

این تحقیق نشان داد که تعداد اسپرم ها با نرخی در حدود ۱.۱ درصد در سال کاهش می یابد و به اقدامات و تحقیقات بیشتر «برای جلوگیری از اختلال بیشتر در سلامت باروری مردانه» نیاز است.

تعداد اسپرم تنها عاملی نیست که باروری را تحت تاثیر قرار می دهد – سرعت حرکت اسپرم که در این مطالعه اندازه گیری نشده بود نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

غلظت کمتر اسپرم ۴۹ میلیونی هنوز بسیار بالاتر از محدوده طبیعی در نظر گرفته شده توسط سازمان جهانی بهداشت است که – بین ۱۵ میلیون تا ۲۰۰ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر.

قرار گرفتن در معرض آلودگی، پلاستیک، سیگار، داروها و داروهای تجویز شده و همچنین شیوه زندگی مانند چاقی و رژیم غذایی نامناسب، همگی به عنوان عوامل مؤثر مطرح شده‌اند، اگرچه اثرات آن به درستی شناخته نشده و به درستی تعریف نشده است. سایر کارشناسان گفتند که مطالعه جدید تردید آنها را در مورد تحقیقات سال ۲۰۱۷ برطرف نکرد.

در عین حال کار دشوار آزمایشگاهی شمارش اسپرم می‌تواند یکی از علل باشد.

اما مارتینز داسیلوا منتقدان نتایج این مطالعه را رد کرد و گفت که «نادیده گرفتن اعداد و یافته‌های ثابت دشوار است.»

منبع

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link