تصویر کارت گرافیک Radeon RX 7900 منتشر شد – دو درگاه ۸ پین

به تازگی حساب توییتر ۹۵۵۰pro اولین تصویر های واقعی را از کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 RDNA 3 منتشر کرده و ادعا نموده که این تصاویر را از یک گروه خصوصی در پلتفرم QQ به دست آورده است.

این تصاویر به طور قطع به یک پیش‌نمونه (Prototype) از کارت گرافیک RX 7900 مربوط می‌شود – نه تنها PCB کارت به رنگ قرمز است، بلکه محل‌های اتصال کانکتورهای ولتاژ نیز روی آن دیده می‌شوند. روی هیت سینک این کارت گرافیک سه پره به رنگ قرمز وجود دارد که نشان می‌دهد این طراحی، همان طراحی است که شرکت AMD از ماه آگوست مشغول کار روی آن است.

احتمال تعلق تصویر ها به کارت گرافیک های RX 7900 XT/ XTX

طول PCB و خنک کننده کارت گرافیک Radeon RX 7900 در مقایسه با کارت گرافیک Radeon RX 6900 افزایش پیدا کرده، اما ورودی‌های برق آن نسبت به نسل قبل بدون تغییر مانده است – انرژی مورد نیاز نسخه رفرنس کارت گرافیک RX 7900 همانند RX 6900 از طریق یک جفت درگاه ۸ پین تأمین می‌شود. به نظر نمی‌آید که روی PCB یا خنک کننده کارت فضا برای یک درگاه سوم ۸ پین هم وجود داشته باشد، به همین خاطر این احتمال وجود دارد که این تصاویر به یکی از دو کارت گرافیک RX 7900 XT و RX 7900 XTX مربوط باشد.

AMD RADEON RX 7000 2

نمونه‌های مهندسی یا پروتوتایپ‌ها، محصول‌های نهایی نیستند. کارت گرافیک مورد بحث ما در تصاویر حتی سینی پشتی هم ندارد، در حالی که مدل‌های رفرنس کارت گرافیک‌های RDNA 2 همگی سینی پشتی داشتند. علاوه بر آن، از PCB قرمز برای محصول نهایی استفاده نمی‌شود و رنگ PCB در نسخه نهایی به مشکی تغییر می‌کند.

طبق اطلاعات رسمی که خود شرکت AMD منتشر کرده و آن‌ها را تغییر هم نداده، معرفی رسمی کارت گرافیک‌های سری Radeon RX 7900 روز پنجشنبه همین هفته انجام می‌شود، اما عرضه رسمی آن‌ها تا ماه دسامبر امسال به تعویض خواهد افتاد. انتظار داریم که شرکت AMD ابتدا با دو کارت گرافیک پرچمدار Radeon RX 7900 XT / XTX کار خود را آغاز کند، کارت گرافیک‌هایی که به سیلیکون Navi 31 با معماری گرافیکی RDNA 3 و طراحی نوین چیپلتی مجهز هستند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link