تصاویر ولوو EX90 برقی منتشر شد

آن طور که به نظر می‌رسد ولوو شاسی‌بلند جدید برقی EX90 خود را ۱۸ آبان ماه (۹ نوامبر) معرفی می‌کند. در همین راستا، این خودروساز سوئدی با انتشار تصاویری برخی تکنولوژی‌ها و امکانات این محصول جدید خود را در معرض نمایش قرار داده است.

ولوو در طراحی EX90 برقی، روی موضوع رندمان و بهینه‌سازی توجه‌ی ویژه‌ای داشته و تلاش کرده ضریب مقاومت هوا یا در واقع مقاومت بدنه این خودرو در برابر جریان باد را تا حد ممکن کاهش دهد. این شاسی‌بلند هفت نفره ضریب درگی حدود ۰.۲۹ دارد که کمک شایانی به افزایش مسافت قابل پیمایش آن با شارژ کامل خواهد کرد. البته باید اشاره کنیم که این شرکت هنوز به طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده است. ضریب درگ پایین این خودرو، به لطف طراحی منحنی شکل پروفیل جلو و دستگیره درب‌های پاپ‌آپ حاصل شده که در تصاویر این خودرو به چشم می‌خورند.

ولوو EX90 برقی

این شرکت خودروساز سوئدی همچنین سیستم لیدار یکپارچه با سقف ولوو EX90 برقی را به نمایش گذاشته و آن را یک چالش بسیار بزرگ در طراحی این شاسی‌بلند برقی نامیده است. این سیستم دقیقاً در بالای شیشه جلو و در جلوی سقف قرار دارد. ولوو تصمیم گرفته که این سیستم رادار را تا حد امکان در بالاترین بخش خودرو تعبیه کند تا این سیستم گستره‌ی تشخیص وسیع‌تری داشته باشد. باید اشاره کنیم که دیگر سیستم‌های رادار ولوو EX90 برقی در جلو پنجره این خودرو تعبیه شده و قابلیت‌های بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

ولوو ادعا کرده که لیدار بخش اصلی سیستم‌های ایمنی ولوو EX90 به شمار می‌رود و جهت رانندگی خودران بدون نظارت راننده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طبق گفته‌ی این شرکت خودروساز، سیستم ادراک راننده نقش یک کمک‌راننده همیشه گوش به زنگ را ایفا می‌کند و تمام توان خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب به راننده یا خودرو به کار می‌گیرد. سیستم لیدار ولوو EX90 برقی قادر است عابرین پیاده را تا فاصله ۲۵۰ متری تشخیص دهد و این تنها بخشی از توانایی‌های تکنولوژیکی شاسی‌بلند جدید ولوو به شمار می‌رود.

سیستم‌ استفاده شده در این خودرو یک هوش مصنوعی پیشرفته نیست، اما به گفته‌ی ولوو این شاسی‌بلند جدید می‌تواند راننده و محیط پیرامون آن را درک کند. ولوو EX90 برقی مجهز به ۱۶ حسگر اولتراسونیک، هشت دوربین و پنج رادار نظارت بر خارج از خودرو خواهد بود. درون کابین این خودرو همچنین سنسورها و دوربین‌هایی نه تنها برای نظارت بر راننده، بلکه برای نظارت بر سرنشینان هم در نظر گرفته شده است. اگر راننده به موقع واکنش لازم را نشان ندهد، سیستم نظارتی وارد عمل می‌شود و خودرو را متوقف یا از مسیر خطر دور می‌کند.

ولوو EX90 برقی

این شرکت از رادارهایی برای تشخیص کودکان خوابیده و حیوانات خانگی رها شده در داخل کابین این خودرو استفاده خواهد کرد و هنگام ترک خودرو، درصورتی که راننده فراموش کند به او هشدار می‌دهد که کودک یا حیوان خانگی خود را فراموش کرده است. هفته گذشته این شرکت تصاویر فضای درون کابین ولوو EX90 برقی را به اشتراک گذاشته بود که در آن برخی امکانات نظیر نمایشگر بزرگ و داشبورد این خودرو مشخص بود. سازگاری با محیط زیست نیز یکی دیگر از ویژگی‌های پرشمار این خودروی برقی جدید خواهد بود؛ به طوری که ولوو برای ساخت این خودرو از حدود ۱۱۰ پوند پلاستیک بازیافتی و مواد سازگار با محیط زیست بهره برده است.

منبع: Motor 1

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.