تراشه Exynos 2300 نه در گلکسی S23، بلکه احتمالا در گوشی‌های میان‌رده استفاده می‌شود

samsung galaxy s21 fe front display zoomit

به‌نوشته‌ی Wccftech و به‌نقل از رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ احتمالاً کار روی پردازنده‌ی موبایلی Exynos 2300 را متوقف نکرده است؛ اما قصد ندارد از این پردازنده در گوشی‌های سری گلکسی S23 استفاده کند و ممکن است Exynos 2300 در گوشی‌هایی به‌کار برده شود که در جایگاه پایین‌تری از پرچم‌داران سری گلکسی S قرار می‌گیرند.

عرضه‌ی سری گلکسی S23 با پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 قطعی است. شایعه‌ها می‌گویند کوالکام پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 را با لیتوگرافی چهارنانومتری TSMC می‌سازد و در همین زمینه، پیش‌بینی می‌شود با پردازنده‌ی پرقدرت و کم‌مصرفی طرف باشیم. استفاده از این پردازنده در پرچم‌داران سری گلکسی S23 منطقی‌تر است؛ چون لیتوگرافی چهارنانومتری سامسونگ به‌اندازه‌ی TSMC بهینه نیست.

کوالکام پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 با لیتوگرافی سامسونگ ساخت؛ اما برای تولید مدل پلاس سراغ TSMC رفت و به‌نظر می‌رسد که قصد دارد به همکاری خود با شرکت تایوانی ادامه دهد. گفته می‌شود که حتی یکی از مدیران سامسونگ لیتوگرافی چهارنانومتری TSMC را تحسین کرده و آن را بهتر از لیتوگرافی سامسونگ دانسته است.

مقاله‌های مرتبط:

رسانه‌های نزدیک‌ به سامسونگ می‌گویند این شرکت برای کاهش هزینه‌های نهایی، پردازنده‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ را در مدل‌های مختلف با لیتوگرافی چهار یا پنج‌نانومتری می‌سازد. در همین حال، برخی منابع می‌گویند که به‌دلیل مشکلات مربوط به بازده تولید و مصرف انرژی لیتوگرافی چهارنانومتری سامسونگ، احتمالاً شرکت کره‌ای صرفاً از لیتوگرافی پنج‌نانومتری برای ساخت Exynos 2300 استفاده می‌کند.

از ماه‌ها قبل شایعه‌های ضدونقیض ادعا می‌کردند سامسونگ به‌دنبال توقف تولید پردازنده‌های سری اگزینوس است؛ ولی غول صنعت لوازم الکترونیکی در بیانیه‌ای گفت خودش را به ادامه‌ی تولید پردازنده‌های اگزینوس متعهد می‌داند. پردازنده‌های اگزینوس سابقه‌ی خوبی ندارند؛ چون عموماً پرمصرف‌اند و گرمای زیادی تولید می‌کنند و قدرت کمتری از پردازنده‌های اسنپدراگون ارائه می‌دهند. گفته می‌شود سامسونگ تیم جدیدی برای تولید پردازنده‌های کاملاً متفاوت تشکیل داده است؛ اما ثمره‌ی این تیم جدید به این زودی‌ها از راه نمی‌رسد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.