تحقیقات ادوبی نشان می‌دهد استفاده از ایموجی شما را دوست‌‌داشتنی‌تر می‌کند

با توجه به تحقیقاتی که شرکت ادوبی انجام داده به نظر می‌رسد استفاده از ایموجی باعث می‌شود کاربران دوست‌داشتنی‌تر به نظر برسند.

ایموجی‌ها این روزها به بخش جداناپذیری از پیام‌رسانی متنی تبدیل شده‌اند و اهمیت آن‌ها هم هر سال بیشتر و بیشتر می‌شود. با ایموجی‌ها کاربران می‌توانند احساسات و عواطفی را که نمی‌توان از طریق کلمات منتقل کرد، به شخص مقابل منتقل کنند و در نتیجه فوق‌العاده کاربردی، محبوب و پراستفاده هستند.

اما ظاهرا ایموجی‌ها نه تنها باعث راحت‌تر شدن و جذاب‌تر شدن مکالمه‌ی متنی می‌شوند بلکه محبوبیت شخص فرستنده را هم افزایش می‌دهند. این نتیجه‌ای بوده که از تحقیق اخیر شرکت ادوبی به دست آمده است. تحقیقی که در آن از ۵۰۰۰ کاربر آمریکایی پرسش‌هایی را مطرح شده و نتایج جالبی را هم در پی داشته است.

استفاده از ایموجی باعث می‌شود کاربران دوست‌داشتنی‌تر باشند

طبق گفته‌ی ۷۳٪ از این افراد، استفاده از ایموجی در گفت‌و‌گوها باعث می‌شود شخص فرستنده آدمی جالب، دوست‌داشتنی و فان به نظر برسد. عجیب هم نیست که می‌بینیم ایموجی‌ها تا این اندازه پرطرفدار هستند چرا که آن‌ها باعث می‌شوند کاربران یکدیگر را بهتر متوجه شوند. حال مهم نیست این ارتباط در چه شرایطی صورت می‌گیرد؛ می‌تواند صحبت بین دو یا چند همکار باشد یا بین دوستان. وقتی کلمات در بیان احساسات کافی نباشند، استفاده از ایموجی می‌تواند این مشکل را حل کرده و شما را به هم نزدیک‌تر کند.

ایموجی

اما این تمام خاصیت ایموجی‌ها از نظر مردم نیست. طبق گفته‌ی ۹۱٪ از این افراد، آن‌ها با استفاده از ایموجی‌ها می‌توانند مکالمه را از حالت خشک و جدی خارج کرده و وارد یک فضای دوستانه و فان کنند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند. جالب اینجاست که بیش از نیمی از این افراد یعنی حدودا ۶۰٪ از آن‌ها هم گفته‌اند استفاده از ایموجی می‌تواند باعث می‌شود خودشان از لحاظ روحی و روانی حس بهتری داشته باشند.

ایموجی

در این مطالعه همچنین ۵ ایموجی مورد علاقه‌ی آمریکایی هم مشخص شده که شامل «اشک‌های شادی» (😂) که البته در سراسر جهان هم طرفداران زیادی دارد، «لایک» (👍)، قلب قرمز (❤️)، «اشک‌های شادی کج» (🤣) و در نهایت ایموجی «اشک ناراحتی»  (😢) می‌شوند.

استفاده از ایموجی در برخی از مواقع باعث سوء‌تفاهم می‌شود

The top 3 most misunderstood emoji in the U.S.

توجه داشته باشید ایموجی‌ها همانقدر که ابزاری عالی برای آسان‌تر شدن و قابل فهم‌تر شدن احساسات مخاطبین ما هستند، همانقدر می‌توانند باعث سوء تفاهم شوند. در نتیجه باید در استفاده از آن‌ها کاملا مراقب باشیم. در مطالعه‌ی اخیر ادوبی همچنین آمده که ۵۰٪ از آمریکایی‌ها ایموجی‌ها را برای رساندن منظوری متفاوت با معنای خود ایموجی ارسال می‌کنند. برای مثال ایموجی‌های «گاوچران»، «آلبالو» و «لبخند وارونه» در صدر ایموجی‌هایی قرار دارند که از آن‌ها سوء برداشت می‌شود.

ایموجی‌ها هنوز جای کار دارند

2 in 5 U.S. emoji users feel their identities are not reflected in current emoji options.

اگرچه محبوبیت ایموجی‌ها هر سال در حال بیشتر شدن است، اما با این حال برخی‌ها معتقد هستند که می‌توان آن‌ها را کامل‌تر و جامع‌تر کرد. ۸۳٪ از کاربران این مطالعه معتقد بودند می‌شود شکل‌های بیشتری هم به مجموعه‌ی کنونی اضافه کرد تا بشود حالت‌های بیشتری را از طریق آن‌ها بیان کرد. از طرفی از هر ۵ نفر، ۲ نفر معتقد هستند که هویت آن‌ها از طریق ایموجی‌های کنونی بیان نمی‌شود و در نتیجه به موارد بیشتری نیاز است. آن‌ها می‌خواهند مواردی نظیر سن، فرهنگ، وضعیت جسمانی (مثلا معلولیت) و… به شکل بهتری از طریق ایموجی‌ها قابل انتقال باشند.

لازم به ذکر است آپدیت یونیکد ۱۵.۰ به‌زودی با ایموجی‌های بیشتری برای کاربران عرضه می‌شود که ایموجی‌های متعددی از جمله قلب صورتی، چهره‌ی لرزان و… را به مجموعه‌ی موجود اضافه خواهد کرد. این آپدیت باید در همین ماه (سپتامبر) در دسترس قرار بگیرد.

منبع: Blog.Adobe

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link