بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۲)

با هر بودجه‌ای که برای خرید گوشی در نظر گرفته‌اید لازم است قبل از اقدام به خرید مدل‌ها را بررسی کنید، مشخصات هرکدام را بدانید و با دقت عمل بیشتری انتخاب کنید. در این مطلب سعی داریم فهرستی از مدل‌های بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم.

لیست روز قیمت گوشی را در فروشگاه تکنولایف ببنید: قیمت موبایل

بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان

در نظر داشته باشید که گوشی‌های حاضر در این لیست از ۲۰ تا ۲۵ میلیون قیمت دارند و این لیست به صورت ماهانه به‌روز می‌شود تا در حد امکان بازه‌های قیمتی دقیق و صحیح باشد.

ایفون SE 2022 نسخه ۱۲۸ گیگابایت تک سیم کارت

ایفون SE 2022

یکی از عجیب‌ترین گوشی‌های موجود در این لیست به‌طور حتم همین آیفون SE 2022 است؛ چرا که این گوشی از نظر ظاهری و صفحه نمایش بسیار قدیمی به‌نظر می‌رسد ولی در عین حال به بهترین سخت افزار موجود در این لیست مجهز شده است. ایفون SE 2022 دقیقا شکل و شمایلی مثل نسخه قبل و ایفون ۸ دارد و بیش از شش سال از این طراحی می‌گذرد. جنس بدنه این گوشی شیشه است و در ساخت فریم از آلومینیوم استفاده شده است و با گذشت این همه سال SE 2022 همچنان بسیار خوش‌دست و خوش‌ساخت است.

صفحه نمایش این مدل جایی است که شما تا حد زیادی نا‌ امید خواهید شد؛ زیرا پنلی ۴.۷ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۳۳۴×۷۵۰ مقابل دیدگانتان قرار می‌گیرد که تراکم پیکسلی ۳۲۶ دارد. این پنل تنها ۶۵ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های بسیار زیادی از بالا و پایین دارد. نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این نمایشگر ۶۰ هرتز است تا بیش از پیش نا امید شوید. کیفیت صفحه نمایش SE 2022 مناسب است ولی نمی‌توانیم آن را به خوبی نمایشگرهای FHD یا پنل‌های اولد بدانیم و همچنین نبود نرخ نوسازی در سال ۲۰۲۲ برای گوشی با این برچسب قیمتی قابل قبول نیست.

بهترین گوشی اپل تا ۲۵ میلیون، مانند سری ایفون ۱۳ از تراشه‌ جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کند. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس ۳.۲۲ گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد. در مورد قدرت سخت افزاری این گوشی هیچ حرفی نمی‌توان زد و به همین بسنده می‌کنیم که شما می‌توانید با آسودگی خاطر تا چند سال در بالاترین سطح گرافیکی و سرعت از این گوشی بهره ببرید و سخت افزار این محصول هیچ گاه شما را نا امید نخواهد کرد. این گوشی قوی‌ترین محصول موجود در این لیست است و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با اختلاف نه‌چندان زیاد پشت سر این تراشه قرار می‌گیرد.

نمایشگر ایفون اس ای نسل سوم

دوربین اصلی این گوشی سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. کیفیت این دوربین مقداری نسبت به SE 2020 بهتر شده ولی نبود دوربین فوق عریض قطعا نکته‌ای نیست که بتوان از گوشی با ۴۳۰ دلار قیمت در نسخه پایه‌ای قبول کرد. دوربین سلفی این دستگاه سنسوری ۷ مگاپیکسلی دارد.

آیفون SE 2022 باتری با ظرفیت ۲۰۱۸ میلی آمپر ساعت دارد که هنوز هم نمی‌تواند شارژدهی خیلی عالی را در اختیار بگذارد و از سوی دیگر شارژ سریع ۲۰ واتی برای این مدل در نظر گرفته شده است. از دیگر مشخصات اصلی این محصول می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP67، اسپیکرهای استریو و پشتیبانی از تاچ آیدی یکپارچه با دکمه هوم اشاره کرد.

مشخصات ایفون SE 2022
تراشه A15 Bionic
پردازنده گرافیکی Apple GPU
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل دوربین اصلی
دوربین سلفی ۷ مگاپیکسل
سیستم عامل iOS 15
حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۲۰۱۸ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۰ وات

خرید آیفون SE 2022

ناتینگ فون ۱

ناتینگ فون ۱ گوشی بسیار محبوب این روزهاست که علی‌رغم میان‌رده بودنش توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این برند به‌تازگی پا به عرصه گوشی‌های هوشمند گذاشته و اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم زمان زیادی لازم است تا این شرکت بتواند اعتماد کاربران را به دست بیاورد. از سوی دیگر طراحی خیره‌کننده اولین نسخه ناتینگ فون در کنار مشخصات خوب آن باعث شده تا این برند نوپا در اولین تلاش موفق عمل کند و کاربران آینده روشنی را برای آن متصور باشند.

اولین نکته‌ای که با نگاه کردن به این گوشی توجه شما را جلب می‌کند طراحی شفاف قاب پشتی و استفاده از نوارهای LED متعدد است. این نوارهای LED می‌توانند هنگام دریافت نوتیفیکیشن یا پخش موزیک حالت‌های بسیار جذاب و زیبایی به خود بگیرند و نگاه هر کاربری را به خود جذب کنند. به طور کلی کیفیت ساخت این مدل بسیار خوب است و فریم آلومینیومی و گوریلاگلس ۵ استفاده شده برای شیشه پشتی و جلویی حس کیفیت را به شما انتقال می‌دهد. البته باید گفت که این محصول به واسطه فریم تخت پشتی و کناری تا حد بسیار زیادی هم شبیه ایفون ۱۲، ۱۳ یا ۱۴ است.

ناتینگ فون 1

ناتینگ فون ۱ دارای یک صفحه نمایش OLED با اندازه ۶.۵۵ اینچی و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ است و در نتیجه تراکم پیکسلی ۴۰۲ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این پنل که توانسته حدود ۸۶ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد، از فناوری HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند حداکثر روشنایی حدود ۶۶۰ نیت تولید کند. دقت رنگ‌ها در این صفحه نمایش بسیار خوب است و همچنین محتوا کاملا شارپ و خوش آب و رنگ نمایش داده می‌شود و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد.

شرکت ناتینگ در بخش سخت افزار از یک تراشه میان‌رده خوب یعنی اسنپدراگون ۷۷۸ کمک گرفته است. این تراشه در گوشی‌هایی مانند گلکسی A52s، گلکسی M52، گلکسی A73 و همچنین شیائومی ۱۲ لایت مورد استفاده قرار گرفته و می‌دانیم که عملکرد خوب و مناسبی دارد. این چیپست با اندروید ۱۲ و رابط کاربری Nothing OS همراه می‌شود تا این گوشی عملکرد بسیار روان و خوبی داشته باشد. نسخه پایه‌ای این مدل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم دارد و در نسخه نهایی این اعداد به ۲۵۶ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت افزایش پیدا می‌کند.

NOTHING PHONE 1

دقیقا مانند ایفون‌های ۱۱، ۱۲، ۱۳ و حتی ۱۴ این گوشی هم از ترکیب دو دوربین اصلی و فوق عریض استفاده می‌کند. هر دو دوربین سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی دارند و دوربین اصلی از لرزشگیر اپتیکال تصویر هم پشتیبانی می‌کند. کیفیت عکس‌های دوربین اصلی به نسبت قیمت گوشی بسیار خوب است و دوربین فوق عریض نیز تصاویر مناسبی و خوبی به ثبت می‌رساند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در روبرو این مجموعه را تکمیل می‌کند.

باتری در نظر گرفته شده برای این محصول ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۳۳ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. از نظر شارژدهی عملکرد این گوشی خوب است و می‌تواند یک روز کامل را به خوبی دوام بیاورد. از دیگر ویژگی‌های مهم ناتینگ فون می‌توان به اسپیکرهای استریو، گواهی IP53، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، شارژ وایرلس ۱۵ وات، شارژ معکوس ۵ وات بی‌سیم و حافظه UFS 3.1 اشاره کرد.

مشخصات ناتینگ فون ۱
تراشه اسنپ دراگون ۷۷۸
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ و ۱۲ گیگابایت
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گوشی ناتینگ فون ۱ نسخه ۲۵۶ گیگابایت رم ۸

خرید گوشی ناتینگ فون ۱ نسخه ۱۲۸ گیگابایت رم ۸

موتورولا Edge 30 Pro نسخه ۲۵۶/۱۲ گیگابایت

در فهرست بهترین گوشی تا رنج ۲۵ میلیون موتورولا Edge 30 پرو هم دیده می‌شود. این محصول ۱۹۶ گرمی که دارای قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی است از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل با داشتن تراکم ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ از نرخ نوسازی ۱۴۴، گستره رنگی ۱ میلیاردی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. این گوشی در مجموع چهار دوربین اصلی، فوق عریض، عمق میدان و سلفی دارد. این دوربین‌ها به ترتیب از سنسورهای ۵۰، ۵۰، ۲ و ۶۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که رزولوشن ۶۰ مگاپیکسلی دوربین سلفی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

موتورولا Edge 30 Pro

موتورولا با استفاده از تراشه ۴ نانومتری در زمینه سخت افزاری جای هیچ حرفی را باقی نگذاشته است و اج ۳۰ پرو قطعا تا چند سال می‌تواند در بالاترین سطح از پس برنامه‌ها و بازی‌های مختلف بربیاید. تأمین انرژی این گوشی بر عهده یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی سپرده شده است. این باتری از شارژ سریع ۶۸ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به اندروید ۱۲، اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و شارژ معکوس بی‌سیم ۵ واتی اشاره کرد.

مشخصات موتورولا اج ۳۰ پرو
صفحه نمایش ۶.۷ اینچی OLED، رزولوشن FHD، نرخ نوسازی ۱۴۴، گستره رنگی ۱ میلیاردی و HDR10+
تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱، ۲۵۶ گیگابایت حافظه و ۱۲ گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل

دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسل

دوربین عمق میدان ۲ مگاپیکسل

دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسل

باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۶۸ واتی
پشتیبانی از کارت حافظه ندارد
نرم افزار اندروید ۱۲

قیمت گوشی موتورولا Edge 30 Pro

شیائومی ۱۲ نسخه ۲۵۶/۱۲ گیگابایت

اگر یک گوشی پرچمدار می‌خواهید که به لطف قیمت مناسب کارت بانکی شما را خیلی خالی نکند شیائومی ۱۲ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن باشد. این محصول از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. در کنار این متریال باکیفیت، وزن ۱۷۹ گرمی، ضخامت ۸.۲ میلی‌متری و ابعاد جمع و جور آن باعث می‌شود از نظر ارگونومی و خوش‌دست بودن هم یکی از بهترین‌های موجود در بازار کشور و کل دنیا باشد. در بخش نمایشگر هم با یک پرچمدار تمام عیار مواجه هستیم و بدون شک نظر شما به این پنل جذب خواهد شد.

شیائومی ۱۲

فضای روبرویی گوشی را یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ در اختیار گرفته و باعث شده تا در هر اینچ ۴۱۹ پیکسل قرار بگیرد. این پنل لبه‌های خمیده دارد و به لطف حاشیه‌های بسیار کم توانسته بیشتر از ۸۹ درصد از فضای مقابل گوشی را به خود اختصاص دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، نرخ لمس ۴۸۰ هرتزی، Dolby Vision، گستره رنگی ۶۸ میلیاردی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیتی را در اختیار قرار دهد. کیفیت این نمایشگر همان‌طور که از مشخصات آن برمی‌آید فوق‌العاده است.

در بخش سخت افزار با تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مواجه هستیم تا این قسمت هم مهر تایید دیگری بر پرچمدار بودن شیائومی ۱۲ باشد. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و تله فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی مجموع دوربین‌های این دستگاه را تشکیل می‌دهند و یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی وظیفه دارد انرژی مورد نیاز این پرچمدار را تأمین کند. اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط هارمن کاردن، شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی، شارژ معکوس ۱۰ واتی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و گوریلاگلس ویکتوس از دیگر مشخصات کلیدی شیائومی ۱۲ هستند.

مشخصات شیائومی ۱۲
تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
دوربین تله‌فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی شیائومی ۱۲

موتورولا Edge 30 Fusion نسخه ۲۵۶/۱۲ گیگابایت

یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های این لیست بدون شک همین مدل از موتورولا است، گوشی که نمایشگر آن حدود ۹۱ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های بسیار باریکی دارد تا شما بتوانید با لذتی چند برابری محتوای مورد نظر خود را مشاهده کنید. این صفحه نمایش از نظر کیفیت هم بی‌نقص است و شاهد یک پنل P-OLED با اندازه ۶.۵۵ اینچی و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ هستیم که باعث می‌شود در هر اینچ ۴۰۲ پیکسل قرار بگیرد. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی، گستره رنگی ۱ میلیاردی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و توسط گوریلاگلس ۵ مراقبت می‌شود.

موتورولا Edge 30 Fusion

موتورولا برای این مدل از تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸+ کمک گرفته است که قطعا با آن آشنایی دارد. این چیپست پرچمدار قبلی شرکت کوالکام و مدل قبل اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است و قدرت بسیار زیادی دارد و به خوبی می‌تواند از پس هر کاری برمی‌آید و تا چند سال می‌توانید به روی توان بالای آن حساب باز کنید. در بخش دوربین شاهد لنز اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی هستیم و دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم تکمیل‌کننده این بخش است.

برعکس بسیاری از گوشی‌های جدید موتورولا از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده نکرده و ظرفیت ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت را مناسب دیده است. از سوی دیگر شارژ سریع ۶۸ واتی برای این محصول در نظر گرفته شده تا ظرفیت خالی شده به سرعت پر شود و بتوانند در کمترین زمان ممکن گوشی خود را مورد استفاده قرار دهید. مقاومت در برابر پاشش آب، اندروید ۱۲ قابل ارتقاء به اندروید ۱۳، اسپیکرهای استریو باکیفیت، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

مشخصات موتورولا اج ۳۰ فیوژن
صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی P-OLED خمیده، رزولوشن FHD، نرخ نوسازی ۱۴۴، گستره رنگی ۱ میلیاردی و HDR10+
تراشه اسنپدراگون ۸۸۸+، ۲۵۶ گیگابایت حافظه و ۱۲ گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل

دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسل

دوربین عمق میدان ۲ مگاپیکسل

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل

باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۶۸ واتی
پشتیبانی از کارت حافظه ندارد
نرم افزار اندروید ۱۲ قابل ارتقاء به ۱۳

شیائومی ۱۲ تی پرو نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایت

گوشی‌های قاتل پرچمدار شیائومی همیشه ارزش خرید بالایی داشته‌اند و در این نسل این ارزش خرید به اوج خود رسیده است و ۱۲ تی پرو توانسته در جنبه‌های بسیاری خود را در حد و اندازه پرچمداران اندرویدی معرفی کند. این گوشی از نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع Amoled با رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم ۴۴۶ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، Dolby Vison، HDR10+ پشتیبانی کرده و به لطف ۱۲ بیتی بودن می‌تواند گستره رنگی ۶۸ میلیاردی را پوشش دهد.

شیائومی 12 تی پرو

این نمایشگر پرچمدار در کنار یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی قرار گرفته تا این گوشی در زمینه عکاسی هم بی‌نظیر باشد و نه‌تنها از رقبای هم‌قیمت بسیار بهتر عمل کند، بلکه بتواند خود را به پرچمداران برساند. برای مثال نمره Dxomark دوربین این گوشی از ایفون ۱۳ اپل بالاتر است و نزدیک به s22 اولترا عمل می‌کند. به این موارد تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را هم اضافه کنید تا متوجه شوید چرا این مدل ارزش خرید بسیار زیادی دارد.

شیائومی برای این مدل از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده و شارژ سریع ۱۲۰ واتی هم باعث می‌شود تا بتوانید گوشی را در مدت زمان حدود ۲۰ دقیقه فول شارژ کنید. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط هارمن کاردن، بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی و MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۲ از دیگر ویژگی‌های مهم این قاتل‌پرچمدار جذاب هستند.

مشخصات شیائومی ۱۲ تی پرو
صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED، رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰، نرخ نوسازی ۱۲۰، گستره رنگی ۶۸ میلیاردی و HDR10+ و Dolby Vision
تراشه اسنپدراگون ۸+ نسل ۱، ۲۵۶ گیگابایت حافظه و ۸ گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل

دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسل

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۲۰ واتی
پشتیبانی از کارت حافظه ندارد
نرم افزار اندروید ۱۲ قابل ارتقاء به ۱۳

قیمت شیائومی ۱۲ تی پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایت رم ۸

گلکسی S21 FE نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایت

با اولین نگاه به S21 FE متوجه شباهت بسیار زیاد این گوشی با برادران بزرگ‌تر خود یعنی سری S21 می‌شویم. قاب پشتی این گوشی دقیقا مثل سری S21 دوربین‌های یکپارچه دارد. این قاب پلاستیکی که طراحی ماتی نیز دارد به گونه‌ای است که انگار همه بخش‌های این گوشی به صورت یکدست هستند. در پایین این قاب لوگوی سامسونگ قرار گرفته و لبه‌های کناری مثل برادران بزرگ‌تر طراحی تختی دارند. این موضوع شاید نگه داشتن گوشی را کمی دشوار کند؛ چرا که گوشی به خوبی در کف دست قرار نمی‌گیرد.

سامسونگ همواره عملکرد بسیار عالی در زمینه نمایشگر گوشی‌های خود دارد و برای این کهکشانی نیز همین اتفاق رخ داده و شاهد یک پنل ۶.۴ اینچی با رزولوشن FHD+ هستیم که در نهایت تراکم پیکسلی ۴۱۱ را در اختیار می‌گذارد. این پنل سوپر امولد از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و شما امکان مشاهده محتوای HDR10+ را خواهید داشت. کیفیت این پنل نیز واقعا عالی است. همان طور که از سامسونگ و نمایشگرهای سوپر امولد آن انتظار داریم رنگ‌ها بسیار شارپ و با کنتراست عالی به نمایش گذاشته می‌شوند و شما تنها می‌توانید از دیدن محتوا در این صفحه نمایش لذت ببرید.

گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE موجود در بازار کشور از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس ۲۱۰۰ بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود. این تراشه در استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت اجرا کند ولی در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ پایداری کمتری دارد و مقدار خیلی کمی هم ضعیف‌تر است که البته در عمل احساس نمی‌شود.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S21 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه ۱/۱.۷۶ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۸ میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال ۳ برابری و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و سلفی نیز به سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

این کهکشانی از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز خود را تأمین کرده و از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند (البته شارژر درون جعبه نیست و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید). به عنوان دیگر مشخصات کلیدی این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP68، گوریلاگلس ویکتوس، One UI 4.0 بر پایه اندروید ۱۲، عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

مشخصات گوشی S21 FE سامسونگ
تراشه Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G

Exynos 2100

پردازنده گرافیکی Adreno 660

Mali-G78 MP14

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل دوربین اولتراواید

۸ مگاپیکسل دوربین تله‌فوتو

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۲ – رابط کاربری One UI 4
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۲۵ وات

قیمت گوشی S21 FE سامسونگ ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸

جمع‌بندی

ما در این مطلب تلاش کردیم تا به بهترین گوشی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون موجود در بازار بپردازیم. شما بسته به این که کدام ویژگی‌ها برایتان اهمیت بالاتری دارد می‌توانید به سراغ یکی از این گوشی‌ها بروید، مثلا اگر حتما ایفون نو می‌خواهید se 2022 را انتخاب کنید و اگر به گوشی‌های سامسونگ علاقه دارید به سراغ s21 fe بروید.

سوالات متداول

بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان کدام است؟ اگر سیستم عامل ios را ترجیح می‌دهید و نمی‌خواهید گوشی دست دوم خریداری کنید باید به سراغ SE 2022 بروید. از طرفی اگر گوشی اندرویدی می‌خواهید شیائومی ۱۲ تی پرو و موتورولا اج ۳۰ پرو مشخصات بسیار جذابی دارند و S21 FE هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

ایفون تا ۲۵ میلیون چی خوبه؟ شما با بودجه ۲۵ میلیون می‌توانید گوشی ایفون SE 2022 را خریداری کنید که البته ارزش خرید آن به نسبت رقبای هم‌قیمت بسیار پایین‌تر است.

بهترین نمایشگر در این بازه قیمتی متعلق به کدام مدل است؟ از نظر کیفیت وضعیت پنل شیائومی ۱۲ تی پرو بسیار جذاب است، اما اگر برای شما حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر جذاب است حتما نگاهی به موتورولا اج ۳۰ فیوژن داشته باشید.

ads

اکانت ظرفیتی چیست و اکانت های ظرفیتی PS5 چگونه کار می‌کند؟

اکانت ظرفیتی PS5 چیست؟

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.