بهترین مارک دوربین عکاسی چیست؟

فهرست مطالب

زمانی که صحبت از دوربین‌های فول‌فریم می‌شود، نام برندهایی چون کانن، نیکون و سونی را بیشتر از هر زمان دیگری می‌شنوید. هر کدام از این سه برند دوربین‌های بسیار خوبی راهی بازار می‌کنند و به همین دلیل بسیاری از کاربران از خودشان سوال می‌کنند که بهترین مارک دوربین عکاسی چیست و از بین برندهای موجود کدام بهتر عمل می‌کنند. موضوع جالب اینجاست که هر سه برند سونی، کانن و نیکون در حوزه ساخت دوربین‌های حرفه‌ای، دوربین‌های ارزان قیمت و دوربین‌های مناسب برای تازه کارها فعالیت دارند و محصولات خوبی عرضه کرده‌اند؛ اما وقتی به یک برند متعهد می‌شوید، انتخاب یک برند دیگر بسیار هزینه دارد و گران خواهد بود. اینجاست که باید لنز دوربین خودتان را هم تغییر دهید. لنزهایی که قیمت بالایی دارند.

با این حال شناخت این موضوع که بهترین مارک دوربین عکاسی چیست موضوع مهمی به حساب می‌آید و بهتر است برای شروع عکاسی، بهترین مارک دوربین عکاسی را خریداری کنید. همان طور که گفتیم سونی و نیکون و کانن به عنوان بهترین برند دوربین عکاسی حرفه ای شناخته می‌شوند و محصولات این شرکت‌ها طرفداران بسیار زیادی دارند، اما در نهایت انتخاب‌های شما به این سه برند محدود نمی‌شود و برندهای بسیار خوب دیگری هم در جهان و بازار ایران وجود دارند که در ادامه مطلب آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست قیمت دوربین های عکاسی دیجیتال فروشگاه تکنولایف را ببنید: خرید دوربین عکاسی

کانن

کانن یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده دوربین در دنیا به شمار می‌رود که در سال ۱۹۳۴ با نام Kwanon دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری تولید می‌کرد. امروز دیگر کانن در هر بخش و رده‌ای دوربین تولید می‌کند. هم دوربین‌های DSLR دارد و هم دوربین‌های بدون آینه و هم دوربین‌های کامپکت.

دوربین‌های DSLR کانن با نام EOS شناخته می‌شوند و به معنای Electro-Optical System است. دوربین‌های EOS کانن به عنوان اولین دوربین‌ها با سیستم الکترونیکی از سال ۱۹۸۷ تا الان شناخته می‌شوند. از آن زمان به بعد لنزها و بادی‌های محصولات کانن به راحتی با هم در ارتباط هستند. حتی دوربین‌های دیجیتال کانن هم همان مسیر EOS را دنبال کردند. کانن در این حوزه هم کلی لنز EOS با گیره لنز EF و EF-S راهی بازار کرده است.

بهترین مارک دوربین عکاسی

امروزه شرکت کانن به هم عنوان یکی از بهترین مارک های دوربین عکاسی حرفه ای شناخته می‌شود و هم در حوزه ساخت دوربین برای تازه کارها فعالیت گسترده دارد. به شکل خاص کانن به عنوان برندی شناخته می‌شود که قیمت لنزهای آن ارزان‌تر از سایر برندها است، اما قیمت دوربین‌های آن بالاتر از قیمت دوربین‌های دیگر برندها خواهد بود.

اکثر دوربین‌های EOS کانن از فوکوس خودکار دو پیکسلی استفاده می‌کنند که با نام DPAF شناخته می‌شود. این تکنولوژی برای فوکوس خودکار از دو نیمه پیکسل که با هم کار می‌کنند استفاده خواهد کرد. این دوربین در زمان عکاسی و فیلم برداری عملکرد خوبی دارد.

بهترین و البته گران‌ترین دوربین‌های کانن سری DSLR خواهند بود. از بهترین برند دوربین های عکاسی این شرکت می‌توان به EOS-1D X Mark III اشاره کرد. این دوربین می‌تواند در حالت عکاسی پیاپی با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه عکاسی کند و لنز فول فریم ۲۰ مگاپیکسلی دارد. این دوربین‌ها گزینه مناسبی برای عکاسی از محیط زیست و فعالیت‌های ورزشی به حساب می‌آیند.

بهترین برند دوربین عکاسی حرفه ای

سری EOS 5D هم گزینه دیگری از بهترین برند دوربین های عکاسی شرکت کانن به حساب می‌آید. مثلا دوربین EOS 5DS R حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دارد. یا حتی دوربین EOS 5F MKIV هم دوربین بسیار خوبی به شمار می‌رود. حتی می‌توانیم به مدل ارزان قیمت‌تری مانند ۶D اشاره کنیم که در دو مدل ۶D و ۶D Mark II راهی بازار شده است. البته سری ۷D و EOS 80D هم از دیگر سری‌های خوب کانن به شمار می‌روند که برای عکاسی حرفه‌ای مناسب خواهند بود.

در حالی که کانن نام شناخته شده‌ای در حوزه ساخت دوربین‌های DSLR به حساب می‌آید، این شرکت دوربین‌های بدون آینه با کیفیتی هم راهی بازار کرده است. دوربین‌های بدون آینه این شرکت با نام EOS M شناخته می‌شود که از حسگرهای APS-C استفاده می‌کنند. کانن خیلی بدون سروصدا وارد دنیای دوربین‌های بدون آینه فول فریم شد. البته که محصولات کانن در این حوزه خیلی زیاد نیست و تنها شامل دو مدل می‌شود.

بهترین مارک دوربین عکاسی حرفه ای

این مدل EOS R نام دارند که از نظر کیفیت عکاسی شباهت زیادی به دوربین ۵D MKIV دارد. این دوربین بدون آینه بدنه بسیار کوچکی دارد و یکی از کوچک‌ترین دوربین‌های فوق فریم بازار است که مشخصاتی نزدیک به ۶D MK11 دارد. در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که دوربین کانن یک نام شناخته شده عالی به شمار می‌رود که عکاسان زیادی به آن اعتماد دارند. عکس‌هایی که دوربین‌های کانن ثبت می‌کنند، از کیفیت و کنتراست مناسبی برخوردارند و دوربین‌ها از سیستم فوکوس خودکار مناسبی بهره می‌برند.

نیکون

شرکت نیکون هم به عنوان بهترین مارک دوربین عکاسی در ایران و جهان به حساب می‌آید. این شرکت از سال ۱۹۱۷ در حوزه ساخت دوربین فعال بوده، اما اولین دوربین خود را در سال ۱۹۴۸ راهی بازار کرد. امروزه نیکون را به واسطه دوربین‌های DSLR باکیفیت می‌شناسیم که برای تازه کارها و حرفه‌ای‌ها مناسب خواهند بود. این شرکت حتی چند دوربین کوچک از جمله دوربین‌های سوپر زوم هم دارد.

همانند کانن، نیکون هم نام شناخته شده‌ای در تاریخ صنعت دوربین به شمار می‌رود و کلی دوربین و لنز راهی بازار کرده است. نیکون لنزهای تله‌فوتو بسیار خوبی ساخته و حتی لنزهای ماکرو و فیش آی بسیار خوبی هم دارد. نیکون در حوزه ساخت فلش هم عملکرد خوبی دارد و کلی فلش و لوازم جانبی برای دوربین‌های خودش عرضه کرده است.

بهترین برند دوربین عکاسی دنیا

نیکون در این روزها به عنوان بهترین برند دوربین های عکاسی در حوزه دوربین‌های DSLR شناخته می‌شود. دوربین‌های DSLR نیکون به شکلی طراحی شده‌اند که کاملا قابل تشخیص هستند. دوربین‌های DLSR نیکون عکس‌هایی با نویز بسیار کم ثبت می‌کنند و سوژه اصلی را بسیار درخشان به تصویر می‌کشند. البته که عکس‌ها رنگ‌های بسیار دقیق و خوبی دارند. البته بعضی‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که دوربین‌های نیکون رنگ‌های سبز و زرد را بیشت از اندازه ثبت می‌کنند. دوربین‌های نیکون برای افرادی که به تازگی می‌خواهند عکاسی کنند، پیشنهاد می‌شوند. این دوربین‌ها از سیستم فوکوس خودکار AF-C استفاده می‌کنند.

گران‌ترین دوربین عکاسی نیکون، دوربین Nikon 5D با حسگر ۲۰.۸ مگاپیکسلی است. این دوربین می‌تواند با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه عکاسی پیاپی می‌کند. درباره دوربین‌های نیکون باید به این موضوع اشاره کنیم که هر چقدر که عدد آن‌ها کمتر باشد، امکانات کمتری دارد؛ اما همچنان دوربین‌هایی DSLR خوبی مانند D750 و D610 را در بازار مشاهده می‌کنید.

دوربین‌های APS-C شرکت نیکون برای گروه‌های زیادی ساخته شده است. هم افراد تازه‌کار و هم افرادی حرفه‌ای می‌توانند از این دوربین‌ها استفاده کنند. دوربین D500 در حال حاضر محصول پرچم‌دار این شرکت خواهد بود. این دوربین حسگر ۲۰.۹ مگاپیکسلی دارد که سرعت عکاسی پیاپی آن به ۱۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. دوربین Nikon D7500 یکی از جدیدترین محصولات این شرکت به حساب می‌آید. دوربین Nikon D5600 هم قیمت مناسبی دارد و یکسری امکانات بیشتر دارد.

قیمت بهترین مارک دوربین عکاسی

یکسری از بهترین تکنولوژی‌های DSLR شرکت نیکون در ساخت دوربین‌های بدون آینه این شرکت هم قرار گرفته‌اند. دوربین‌های بدون آینه نیکون با سری Z شناخته می‌شوند. دوربین نیکون Z7 و نیکون Z6 از جمله دوربین‌های بدون آینه نیکون به حساب می‌آیند که یکسری از امکانات خوب دوربین‌های DSLR را به همراه دارند.

عکاسان از دوربین‌های نیکون رضایت زیادی دارند؛ چرا که دوربین‌های این شرکت کیفیت تصویر خوبی دارند و به همین دلیل خیلی مورد توجه قرار گرفتند. اگر می‌خواهید عکس‌ها را ویرایش کنید، عکس‌های ثبت شده توسط دوربین‌های نیکون برای ویرایش مناسب‌تر خواهند بود. با این حال دوربین‌های نیکون برای تازه کارها بیشتر پیشنهاد می‌شود.

سونی

سونی به عنوان برندی که دوربین DLSR تولید می‌کند، شناخته نمی‌شود. دوربین‌های بدون آینه سونی در میان عکاسان شناخته شده‌اند. سونی تا سال ۱۹۸۸ وارد حوزه ساخت دوربین نشده بود و به همین دلیل سرمایه گذاری زیادی در ساخت دوربین‌های DSLR انجام نداد. با این حال سونی از سال ۲۰۰۶ با خرید شرکت Minolta که سابقه طولانی در حوزه ساخت دوربین‌های SLR داشت، سعی کرد دوربین‌های بیشتری راهی بازار کند. البته سونی برای این موضوع در حوزه ساخت دوربین‌های DSLR سرمایه گذاری نکرد چون تمرکز زیادی روی ساخت دوربین‌های بدون آینه دارد.

پس از دو دهه حضور سونی در بازار دوربین، این شرکت دوربین‌های سری Alpha را راهی بازار کرد. دوربین‌های بدون آینه فول فریم که سریع به محبوبیت رسیدند. دوربین A7 سونی یکی از محبوب‌ترین‌های این شرکت است که امکانات بالایی دارد و جزو محصولات رده بالا قرار می‌گیرد. دوربین‌های فول فریم سونی با نام‌های A7 و A9 شناخته می‌شوند. دوربین A9 برای عکاسی ورزشی و عکاسی از طبیعت و حیوانات به کار می‌رود و به همین دلیل رقیب دوربین‌های ۱D و ۵D شرکت کانن شناخته می‌شود.

بهترین برند دوربین های عکاسی

دوربین‌های سونی با حرف R جزو محصولاتی می‌شوند که با حسگری با وضوح تصویر بالا دارند. دوربین‌های سونی با حرف S برای عکاسی در نور کم مناسب خواهند بود و برای فیلم برداری به کار می‌روند. دوربین‌هایی که هیچ حرفی ندارند هم دوربین‌های ارزان قیمت این شرکت خواهند بود. سونی دوربین‌های بدون آینه با لنزهای APS-C هم دارد که سونی A6500 نام دارد. از جمله دوربین‌های خوب سونی می‌توانیم به سونی A99 II با حسگر ۴۲.۲ مگاپیکسلی اشاره کنیم که سرعت عکاسی پاپی آن به ۱۲ فریم بر ثانیه می‌رسد. البته این دوربین لرزش‌گیر هم دارد. دوربین سونی A77 II و سونی A68 هم مگاپیکسل کمتر و قیمت پایین‌تری دارند.

سونی در حوزه ساخت دوربین‌های کامپکت هم محصولات بسیار خوبی راهی بازار کرده است. سری دوربین‌های RX100 از جمله محصولات فوق العاده محبوب این شرکت هستند. سونی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده حسگر دوربین در دنیا هم شناخته می‌شود. شاید هیچ برندی دوست نداشته باشد که حسگرهای خودش را به اشتراک بگذارد، اما می‌توانید لنزهای مختلفی از برندهای گوناگون خریداری کنید که از حسگر سونی استفاده می‌کنند. جدیدترین دوربین‌های نیکون هم از حسگرهای سونی استفاده می‌کنند.

بهترین مارک دوربین عکاسی چاپ سریع

سونی بیش از هر زمان دیگری در حوزه ساخت حسگر فعالیت می‌کند و به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده حسگر شخص ثالث دنیا شناخته می‌شود. البته از لنزهای متعددی از جمله لنزهای سونی و فوجی فیلم هم می‌توان روی دوربین‌های سونی استفاده کنید.

فوجی فیلم

این سازنده ژاپنی هم تاریخچه بسیار قدیمی دارد و در سال ۱۹۳۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند هیچ‌گاه مانند کانن یا نیکون نتوانسته کل بازارهای جهانی را در بر بگیرد، اما این موضوع چیزی از جذابیت این برند کم نمی‌کند و بدون شک فوجی فیلم را یکی از بهترین برند دوربین عکاسی دنیا می‌دانیم. تعداد دوربین‌های FujiFilm مانند کانن خیلی زیاد نیست اما به قدری هست که شما بتوانید یک دوربین مدرن و خوب از آن خریداری کنید.

فوجی فیلم را می‌توانیم جزو اولین برندهایی بدانیم که به روی ساخت دوربین‌های بدون آینه تمرکز کرد و به لطف همین موضوع سری X از دوربین‌های بدون آینه این سازنده کیفیت و عملکرد بسیار خوبی دارد. مدل X-T4 با سنسور APS-C پرچمدار این برند به حساب می‌آید و برای حرفه‌ای‌ها می‌تواند انتخاب خوب و مناسبی باشد. اگر تازه کار هستید به‌جای این مدل به سراغ X-T200 بروید که به نسبت قیمت امکانات خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

بهترین مارک دوربین عکاسی در ایران

فوجی فیلم در زمینه عکاسی فرمت متوسط (medium format) هم عملکرد بسیار خوبی دارد و از سنسورهای بزرگ با رزولوشن بالا استفاده می‌کند. این دوربین‌ها می‌توانند برای عکاسی از مناظر، پرترهو عکاسی هنری مناسب باشند. دوربین Fujifilm GFX100 پرچمدار این سری با رزولوشن ۱۰۲ مگاپیکسلی است و توسط GFX 50s II دنبال می‌شود که مدلی ارزان‌تر به حساب می‌آید.

المپوس

برند المپوس در سال ۱۹۱۹ پایه‌گذاری شده تا یکی از قدیمی‌ترین‌های فعال در این حوزه باشد. این سازنده در زمینه عکاسی فیلم محبوبیت بسیار زیادی دارد و به صورت گسترده هم فعالیت می‌کند. دوربین Olympus Pen یکی از بهترین دوربین‌ها برای سفر به حساب می‌آید و Olympus Stylus Zoom یکی از بهترین و محبوب‌ترین دوربین‌های کمپکت تاریخ است. در حالی که دوربین‌های دیجیتالی المپوس ارزش خرید بالایی دارند، این سازنده فعالیت گسترده‌ای هم در زمینه دوربین‌های میکرو چهار سوم دارد.

بهترین مارک های دوربین عکاسی حرفه ای

دوربین‌های میکرو چهار سوم سنسور کوچک‌تری به نسبت APS-C و فول فریم دارند و همین اندازه و وزن آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد تا برای حمل و نقل گزینه‌های بهتر و جذاب‌تری باشند. دوربین Olympus OM-D E-M1 Mark III یکی از بهترین‌های این سازنده و یکی از بهترین‌های جهان به حساب می‌آید و OM-D E-M5 Mark III یک گزینه ارزان‌قیمت‌تر است. دوربین Olympus Tough TG 6 هم یک مدل اکشن با ظاهر خشن و بدنه ضد آب است که عملکرد بسیار خوبی در محیط‌های مختلف دارد.

پاناسونیک لومیکس

پاناسونیک لومیکس در بین افرادی که قصد تولید محتوا دارند بسیار محبوب شد؛ چرا که این برند دوربین‌هایی تولید می‌کند که در زمینه فیلم‌برداری نیز به اندازه عکاسی مهارت دارند و بنابراین برای تولیدکنندگان محتوا گزینه بسیار خوبی هستند. با محبوبیت تولیدمحتوا طی چند سال اخیر محبوبیت این دوربین‌ها هم بیشتر شد. دوربین‌های پاناسونیک رقبای جدی Olympus در دسته‌بندی میکرو چهار سوم هستند و دوربین Panasonic Lumix GH6 به خوبی موفقیت پاناسونیک در این مسیر را نشان می‌دهد.

بهترین مارک دوربین

این مدل یک دوربین میکرو چهار سوم است که کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری بسیار خوبی دارد. پاناسونیک G100 هم یک دوربین ایده‌ال برای ولاگرها به حساب می‌آید. البته پاناسونیک در زمینه تولید دوربین‌های فول فریم هم فعالیت دارد و اگر دوربین فول فریم بدون آینه می‌خواهید که کیفیت ویدئو بسیار خوبی داشته باشد بد نیست نگاهی به Panasonic Lumix S5 بیندازید. در نهایت اگر دوربین کامپکت از این سازنده می‌خواهید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به TZ90 داشته باشید.

پس اگر در کنار بهترین مارک دوربین عکاسی حرفه ای برای عکاسی به فیلم‌برداری هم اهمیت می‌دهید حتما نگاهی به محصولات پاناسونیک لومیکس داشته باشید.

مقایسه برندها از نظر میزان فروش

این که بدانید کدام برندها از نظر میزان فروش وضعیت بهتری دارند به شما دید صحیح‌تری برای خرید می‌دهد. برای مثال در دنیای گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ اپل توانسته رتبه اول را با ایفون ۱۳ به خود اختصاص دهد و جالب‌تر این که از ۱۰ رتبه اول ۷ رتبه به این سازنده آمریکایی اختصاص دارد. این موضوع به خوبی کیفیت محصولات این سازنده را نشان می‌دهد و با مشاهده میزان فروش برندها در زمینه دوربین‌ها هم می‌توانید بهتر برندها را با هم مقایسه کنید.

بهترین برند دوربین عکاسی

به طور کلی ۵ برند از نظر فروش جهانی دوربین با هم در رقابت هستند و برندهای دیگر به‌قدری در این رقابت سهم ندارند که بتوان آن‌ها را به حساب آورد. این برندها کانن، سونی، نیکون، فوجی فیلم و پاناسونیک هستند و شرکت کانن توانسته با حدود ۴۸ درصد سهم رتبه اول را به خود اختصاص دهد و پادشاه بدون چون و چرای دنیای دوربین‌ها باشد. سونی با سهم حدود ۲۲ درصد این برند را دنبال می‌کند و در رتبه‌های بعدی نیز نیکون، فوجی فیلم و پاناسونیک با سهم حدود ۱۴، ۶ و ۴ قرار گرفته‌اند.

البته باید این موضوع را در نظر گرفت که برندهای نیکون و کانن هنوز دوربین‌های DSLR زیادی به فروش می‌رسانند و این در حالیست که سونی، فوجی فیلم و پاناسونیک فقط در زمینه دوربین‌های بدون آینه فعالیت دارند. بد نیست بدانید که اگر سهم هر برند در زمینه فروش دوربین‌های بدون آینه را بررسی کنیم سونی با سهم حدود ۳۲ درصد در رتبه نخست قرار می‌گیرد و کانن با سهم ۲۸ درصد آن را همراهی می‌کند. سهم برندهای فوجی فیلم، نیکون و پاناسونیک هم به ترتیب حدود ۱۱.۵، ۷ و ۶.۷ هستند.

بهترین مارک دوربین عکاسی چاپ سریع کدام است؟

برندهایی مانند Fujifilm، Polaroid، Kodak و حتی کانن در زمینه دوربین‌های چاپ سریع فعالیت دارند، اما از نظر موجودی داخل کشور و همچنین عملکرد و قیمت بهترین گزینه را دوربین‌های چاپ سریع فوجی فیلم می‌دانیم.

دوربین چاپ سریع

بهترین مارک دوربین عکاسی؛ نیکون، کانن یا سونی؟

هر شرکت سازنده دوربینی نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد. اما سه شرکت نیکون و کانن و سونی عملکرد بهتری از خودشان در حوزه ساخت دوربین نشان داده‌اند. رقابت میان سه شرکت باعث شده که همیشه محصولات باکیفیتی را از این سه برند شاهد باشیم. یک سال ممکن است که دوربین سونی عملکرد خوبی داشته باشد و یک سال هم کانن محصول خوبی راهی بازار کند و یک سال هم نیکون است که دوربین خوبی می‌سازد. این موضوع کاملا به خود دوربین‌ها بستگی دارد.

عکاسان بیشتر به خود دوربین اهمیت می‌دهند؛ چرا که وقتی عکس‌های دوربین‌های سونی و کانن و نیکون را در کنار هم قرار می‌دهید، سخت می‌شود تشخیص داد که عکس‌ها مربوط به کدام دوربین هستند. در واقع باید به این موضوع اشاره کنیم که دوربین تنها یک ابزار است و عکاس تنها از یک ابزار برای خلق تصاویری که می‌خواهد استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید دوربین بخرید و نمی‌دانید که قیمت بهترین مارک دوربین عکاسی چقدر است یا نمی‌دانید بهترین مارک دوربین عکاسی کدام است؛ این بخش را دنبال کنید.

سونی و نیکون و کانن

به فروشگاهی بروید که دوربین می‌فروشد و سعی کنید یا یکی از دوربین‌ها عکاسی کنید. آیا احساس راحتی با دوربین دارید؟ آیا کار کردن با آن راحت است؟ آیا خوب در دست شما قرار می‌گیرد؟ وارد منوی تنظیمات دوربین شوید و ببینید که آیا تنظیمات سر راستی دارد و در مقایسه با دیگر برندها منوی ساده‌تر و بهتری دارد؟ سپس به بخش لنزها توجه کنید. لنزی را امتحان کنید که احتمالا در آینده خریداری می‌کنید؟ ببینید که لنز چقدر گران است؟

وقتی روی لنزها سرمایه گذاری می‌کنید، دیگر نمی‌توانید برند دوربین خودتان را تغییر دهید. در واقع برای تغییر دادن برند باید کلی هزینه کنید. وقتی دوربین مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید وارد دنیای عکاسی شوید. دوربین و برندی که انتخاب می‌کنید احتمالا سال‌ها برای شما کار خواهند کرد.

زمانی که لنزهای زیادی می‌خرید، دیگر نمی‌توانید به راحتی دوربین خود را تغییر دهید. چرا که باید برای دوربین جدید هم کلی لنز جدید بخرید که هزینه زیادی دارد.

سوالات متداول:

بهترین مارک دوربین عکاسی کدام است؟ سه شرکت کانن، نیکون و سونی بهترین دوربین‌های عکاسی را برای حرفه‌ای‌ها و حتی عکاسان تازه‌کار تولید می‌کنند.

دوربین چاپ سریع چی بخریم؟ به سراغ برند فوجی فیلم بروید، این سازنده مدل‌های زیادی در بازار کشور دارد و محصولات آن هم عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند.

پرفروش‌ترین برند سازنده دوربین کدام است؟ برند کانن با در اختیار داشتن بیش از ۴۸ درصد بازار در رتبه نخست قرار گرفته و با سونی که حدود ۲۲ درصد سهم دارد اختلاف دو برابری را به‌وجود آورده است.

ads

اکانت ظرفیتی چیست و اکانت های ظرفیتی PS5 چگونه کار می‌کند؟

اکانت ظرفیتی PS5 چیست؟

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link