بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

فهرست مطالب

اگر به شکل حرفه‌ای در حوزه کارهای گرافیکی و رندرینگ فعالیت می‌کنید، پس قطعا به لپ‌تاپی قدرتمند نیاز خواهید داشت. ما در این مطلب قصد داریم بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ به شما معرفی کنیم. لپ‌تاپ‌هایی که برخی از آن‌ها بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی ۲۰۲۱ به حساب می‌آیند و برخی از آن‌ها جزو بهترین محصولات ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند. در انتخاب‌هایی که انجام دادیم سعی کردیم بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب را هم به شما معرفی کنیم. با این حال توجه داشته باشید که چنین لپ‌تاپ‌هایی به واسطه داشتن سخت افزار جدید قیمت بالایی دارند و نمی‌توانید مدل ارزان قیمت در میان آن‌ها پیدا کنید.

اگر معمار و طراح هستید، سعی کردیم بهترین لپ تاپ برای اتوکد را به شما معرفی کنیم. اگر مهندس یا طراح داخلی هستید هم می‌خواهیم بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی و حتی بهترین لپ تاپ برای کار حسابداری را پیش روی شما قرار دهیم. اگر طراح هستید هم قصد داریم بهترین لپ تاپ برای نقاشی دیجیتال، بهترین لپ تاپ ها برای فتوشاپ و بهترین لپ تاپ برای طراحی را به شما معرفی کنیم تا هر چه سریع‌تر بتوانید کارهای خود را پیش ببرید.

اگر دانشجوی انیمیشن هستید یا در این حوزه فعالیت می‌کنید قطعا به دنبال بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی و بهترین لپ تاپ برای رندرینگ می‌گردید. ما در این مطلب برای شما هم لپ تا مناسبی خواهیم داشت. در آخر هم اگر فیلم‌ساز هستید یا به دنبال لپ‌تاپی برای تدوین ویدئو می‌خواهید باید به دنبال بهترین لپ تاپ برای تدوین و بهترین لپ تاپ برای پریمیر باشید. معمولا این لپ‌تاپ‌ها به عنوان بهترین لپ تاپ برای ادیت فیلم و عکس و بهترین لپ تاپ ها برای فتوشاپ هم به حساب می‌آیند.

پیش از خرید لپ تاپ از ویترین نوت بوک فروشگاه تکنولایف هم دیدن کنید: قیمت لپ تاپ

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی ۲۰۲۲

Best Laptops for rendering and graphic design 0

لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه به عنوان بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ به شما معرفی می‌کنیم، به واسطه برخورداری از سخت افزار قدرتمند و امکانات رده بالا، تمام فعالیت‌هایی که به آن اشاره کردیم با پاسخ می‌دهند. در واقع هم برای اجرای اتوکد و پرمیر و فوتوشاپ مناسب خواهند بود، هم برای نقاشی دیجیتال و ادیت و انیمیشن سازی. پس شک نکنید که این لپ‌تاپ‌ها برای انجام دادن تمام کارهای حرفه‌ای مناسب خواهند بود و به نیاز شما پاسخ می‌دهند.

برای انتخاب بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ به این موضوع توجه کردیم که این محصولات باید سریع باشند و از سخت افزار توانمندی برخوردار باشند. سرعت موضوع مهمی است که در انتخاب این گروه از لپ‌تاپ‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

TUF Gaming F15 FX506HE-HN018

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

لپ تاپ‌های ایسوس همیشه از نظر کیفیت در دنیای تکنولوژی سرآمد بوده‌اند و محصولاتی هستند که معمولا کسی از خرید آن‌ها پشیمان نمی‌شود. اگر شما قصد خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی را دارید، بهتر است به سراغ لپ تاپ‌های گیمینگ بروید. این محصولات به دلیل داشتن مقدار رم بالا، گرافیک قوی، پردازنده بسیار خوب و صفحه نمایش باکیفیت، گزینه خوبی براری طراحان گرافیک به حساب می‌آیند.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HE-HN018 I7 16G 512G محصولی با قیمت مناسب است که از عهده کارهای گرافیکی مثل طراحی‌هایی که تحت نرم افزار فتوشاپ و برنامه‌های مشابه آن انجام می‌شوند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. گرافیک GeForce RTX3050Ti از نوع GDDR6 این لپ تاپ کارتان را کاملا راه می‌اندازد و داشتن ۱۶ گیگابایت رم نیز برای کار با فتوشاپ کفایت می‌کند؛ این محصول پردازنده Intel Core i7 11800H دارد که یکی از بهترین CPUهای نسل ۱۱ است. تنها نقطه ضعف لپ تاپ گرافیکی TUF Gaming F15 FX506HE-HN018 حافظه ۵۱۲ گیگابایتی آن است که شاید شما را مجبور به خرید هارد دیگری کند.

TUF Gaming FA707RE – HX040W

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

شاید شما از کسانی باشید که صفحه ۱۵.۶ اینچی مدل FX506HE راضی‌تان نکند؛ در این صورت توصیه ما این است که به سراغ لپ تاپ ۱۷ اینچی TUF Gaming FA707RE – HX040W بروید. البته تفاوت‌های این دو محصول صرفا به همین مورد خلاصه نمی‌شود.

لپ تاپ ۱۷.۳ اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FA707RE – HX040W برخلاف مورد قبلی از نسل جدید رم‌های DDR5 بهره می‌برد؛ همچنین باس لپ تاپ قبلی ۳۲۰۰ مگاهرتز بود و باس لپ تاپ FA707RE به ۴۸۰۰ مگاهرتز می‌رسد. برخی از کاربران بیشتر به سمت محصولات AMD گرایش دارند و این لپ تاپ به لطف بهره‌مندی از پردازنده AMD Ryzen 7 6800H برای آن‌ها انتخاب مناسبی خواهد بود.

لپ تاپ TUF Gaming FA707RE – HX040W به خاطر استفاده از پردازنده AMD شارژ بیشتری نگه می‌دارد و خیال شما از بابت روشن ماندن لپ تاپ راحت خواهد بود. در مجموع باید بگوییم که اگر محصولی ۱۷ اینچی و می‌خواهید که به راحتی بتوانید روی آن از فتوشاپ استفاده کنید، توصیه می‌کنیم این لپ تاپ را مد نظر داشته باشید. هر چند این دستگاه نیز مثل مورد پیشین تنها ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیارتان قرار می‌دهد و احتمالا مجبور به خرید هارد جانبی می‌شوید.

Katana GF66 12UD

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

اولین چیزی که در خصوص لپ تاپ‌های کاتانا نظر کاربر را جلب می‌کند، ظاهر زیبای آن است. محصولی که ما در ادامه قصد معرفی‌اش را داریم، شاید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی باشد که در بازه قیمتی پایین می‌توانید به سراغ آن بروید.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ام اس آی مدل Katana GF66 12UD 512GB از نمایشگری با پنل IPS-Level و نرخ به روز رسانی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. این محصول از جدیدترین نسل پردازنده‌های لپ تاپ که توسط اینتل ارائه شده‌اند، بهره می‌برد. فرکانس پردازنده Intel Core i7 12700H به ۴.۶ گیگاهرتز می‌رسد و حافظه کش آن ۲۴ مگابایت است. در نتیجه این محصول از نظر پردازشی هیچ کمبودی ندارد. رم ۱۶ گیگابایتی و کارت گرافیک ۴ گیگابایتی GeForce® RTX3050Ti آن نیز برای کار با برنامه‌های نظیر فتوشاپ و کورل کاملا مناسب هستند.

این محصول در مدل اول تنها ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد، اما شما می‌توانید به سراغ لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ام اس آی مدل Katana GF66 12UD 1TB نیز بروید که کانفیگ مشابهی دارد و فقط حافظه داخلی آن دو برابر است.

Katana GF66 12UE

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

در بخش قبل با یک کانفیگ نسبتا ارزان از سری کاتانا آشنا شدید که برای کارهای گرافیکی سبک گزینه مناسبی بود. اما اگر می‌خواهید چند درجه سطح کاری‌تان را بالا ببرید و رندرهای سبک بگیرید و با نرم افزارهای سنگینی مثل افترافکت و پریمیر راحت کار کنید، باید به سراغ لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ام اس آی مدل Katana GF66 12UE بروید. این دستگاه از پردازنده نسل ۱۲ از سری i7 اینتل بهره می‌برد و ۲۴ مگابایت کش دارد که می‌تواند تاثیر زیادی روی عملکرد سیستم بگذارد.

این دستگاه از کارت گرافیک GEFORCE RTX3060 GDDR6 استفاده می‌کند که قدرت زیادی دارد و در کنار ۱۶ گیگابتی رم، خیال‌تان را راحت می‌کند. نرخ به روز رسانی این محصول نیز ۲۴۰ هرتز بوده و علاوه بر داشتن صفحه نمایش مات، روی نمایشگر از sRGB نیز بهره می‌برد. لپ تاپ Katana GF66 12UE به خوبی می‌تواند ویدیوهای ادیت شده‌تان در پریمیر را با سرعت زیاد رندر بگیرد و به همین دلیل هم یک لپ تاپ رندرینگ خوب محسوب می‌شود.

Crosshair 15 B12UGZ

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

اگر از طرفداران برند MSI هستید، به جز سری کاتانا این مدل نیز می‌تواند نظرتان را جلب کند. این محصول یک لپ تاپ رندرینگ فوق‌العاده است که قدرت بسیار زیادی دارد و به شما اجازه می‌دهد با نرم افزارهای بسیار سنگین مثل مایا، تری دی مکس و زیبراش نیز کار کنید و به مدل‌سازی سه بعدی بپردازید.

شرکت ام اس آی برای لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ام اس آی مدل Crosshair 15 B12UGZ از ۱۴ هسته‌ای Intel Core i7 12700H استفاده کرده و یک کارت گرافیک ۸ گیگابایتی GeForce RTX 3070 نیز کنار آن قرار داده که دستگاه جدیدش را به یک غول تبدیل کند. این محصول ۳۲ گیگابایت رم دارد که می‌تواند در رندر گرفتن به شما کمک کند. این حجم رم آن قدر زیاد است که به این راحتی‌ها نمی‌توان در Task Manager رسیدن به سقف آن را دید.

حافظه داخلی این محصول ۱ ترابایت است که می‌تواند راضی‌تان کند. همچنین لپ تاپ Crosshair 15 B12UGZ از باتری ۹۰ واتی و ۴ سلولی نیز بهره می‌برد که برای چند ساعتی می‌تواند شارژ نگه دارد. البته نباید خیلی روی این بخش از دستگاه حساب کنید. به هر حال اگر به دنبال یک محصول قوی برای رندر گرفتن هستید، این لپ تاپ می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد.

ROG Zephyrus M16 GU603HM-211ZM16

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

بدون شک یکی از زیباترین لپ تاپ‌هایی که هم‌اکنون در بازار در دسترس قرار دارد، سری M16 از شرکت ایسوس است. لپ تاپی که در حال حاضر می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، در کنار زیبایی ظاهری، قدرت بسیار زیادی نیز دارد. بدنه فلزی با آلیاژ منیزیم و وزن بسیار عالی این محصول آن را برای کسانی که به ظاهر و کیفیت ساخت اهمیت می‌دهند، به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کند.

اما شما برای کارهای گرافیکی بیش از هر چیز به قدرت زیاد نیاز دارید. لپ تاپ ۱۶ اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603HM-211ZM16 دارای پردازنده Intel Core i9 11900H بوده و از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 که قابلیت ارتقا تا ۴۰ گیگابایت را دارد، بهره می‌برد. این دستگاه کارت گرافیک ۳۰۶۰ و ۶ گیگابایتی دارد که می‌تواند از پس عموم کارها برآید. همچنین داشتن ۱ ترابایت حافظه SSD که سرعت بسیار زیادی نیز دارد، به انجام کارهای سنگین توسط دستگاه کمک می‌کند و حتی شما در صورت تمایل می‌توانید حافظه داخلی را به راحتی ارتقا دهید. در نتیجه اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی هستید، این دستگاه می‌تواند یکی از گزینه‌های خوبی باشد که بهتر است در نظر داشته باشید.

Pulse GL66 12UEK I7 16G 1T QHD

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

لپ تاپ گیمینگ ۱۵.۶ اینچی ام اس آی مدل Pulse GL66 12UEK I7 16G 1T QHD محصولی است که در همان ابتدای کار به دلیل ظاهر شیک و جذابی که دارد، توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این دستگاه صفحه نمایشی ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS و کیفیت QHD دارد که رفرش ریت آن ۱۶۵ هرتز است. این لپ تاپ مناسب برای فتوشاپ و انجام کارهای سنگین‌تر مثل ویرایش فیلم‌ها با نرم افزارهایی نظیر پریمیر است.

داشتن پردازنده intel Core i7 12700H نیز به لپ تاپ GL66 کمک می‌کند که کارها را با سرعت بیشتری انجام دهد و ضعفی در پردازش از خود نشان ندهد. این دستگاه ۱۶ گیگابایت رم دارد که برای عموم کارها کارکرد خوبی را ارائه می‌دهد. یک ترابایت حافظه NVMe PCIe SSD Gen4x4 هم توسط MSI روی محصول سوار شده تا هم فضای کافی را در اختیارتان قرار دهد و هم سرعت خوبی را برای‌تان به ارمغان آورد.

Legion 5 Pro 16ITH6H

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

تا این جای مقاله ما به معرفی چندین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی از شرکت‌های ایسوس و ام اس آی پرداخته‌ایم، اما بد نیست حالا برسیم به محصولی مقرون به صرفه و باکیفیت از شرکت چینی لنوو. این دستگاه بدنه‌ای پلاستیکی با وزن ۲ کیلوگرم دارد و از برترین پردازنده نسل ۱۱ از سری i7 اینتل استفاده می‌کند. محدوده فرکانس این محصول بین ۲.۳ گیگاهرتز تا ۴.۶ گیگاهرتز است که کمینه آن به خوبی موجب بهبود شارژدهی خواهد شد.

لپ تاپ ۱۶ اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro 16ITH6H I7 32GB 1TB SSD دارای باتری ۸۰ واتی و ۴ سلولی است که تا حد زیادی رضایت‌تان را جلب کند. شرکت لنوو از یک حافظه SSD از نوع M2 با حجم یک ترابایت نیز جهت ذخیره اطلاعات توسط کاربران استفاده کرده است. در مجموع باید بگوییم که اگر یک لپ تاپ گرافیکی خوب می‌خواهید، باید به سراغ لجیون ۶ پرو بروید.

TUF Gaming FA507RR-HQ020

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

پیش از این ما دو مدل از سری TUF را به شما معرفی کردیم که می‌توان آن‌ها را بیشتر لپ تاپ مناسب برای فتوشاپ قلمداد کرد. اما در نسل جدیدتر ما شاهد قدرت بیشتر و کیفیت بالاتری در این سری از محصولات ایسوس هستیم. این دستگاه دارای نمایشگری مات و ۱۵.۶ اینچی با پنل WV و کیفیت WQHD است که نرخ نوسازی آن به ۱۶۵ هرتز می‌رسد. این شرکت تایوانی در این مدل از لپ تاپ‌های خود به سراغ پردازنده‌های سری رایزن ۷ ای ام دی رفته و از مدل ۶۸۰۰H که ۲۰ مگابایت کش دارد استفاده کرده است.

لپ تاپ گیمینگ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FA507RR-HQ020 از کارت گرافیک فوق‌العاده قدرتمند GeForce RTX ™ ۳۰۷۰ با حافظه ۸ گیگابایتی بهره می‌برد و رم آن نیز ۱۶ گیگابایت بوده و از نوع DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز است. توصیه ما این است که پس از تهیه این دستگاه، رم آن را به ۳۲ گیگابایت ارتقا دهید تا یک هیولای واقعی را در خانه داشته باشید.

ROG Strix G15 G513RW-HQ083

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

برخی از کاربران مجبورند از لپ تاپ به دلیل قابل حمل بودن‌اش، برای کارهای سنگین مثل مدل‌سازی سه بعدی یا رندرهای ویدیوهای مختلف استفاده کنند. اگر شما هم از این دست افراد هستید، لپ تاپ G513RW گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود. این لپ تاپ که مجهز به کارت گرافیک قدرتمند و ۸ گیگابایتی GeForce RTX™ ۳۰۷۰ Ti است، سیستم خنک‌کننده بسیار خوبی دارد و در استفاده‌های طولانی مدت و سنگین، دمای آن آن قدرها بالا نخواهد رفت. ایسوس در این محصول نسل جدید خود از پردازنده AMD Ryzen 9 6900HX استفاده کرده که ۸ هسته و ۱۶ رشته دارد. حداکثر فرکانس این CPU به ۴.۹ گیگاهرتز می‌رسد و کش آن ۲۰ مگابایت است.

وجود ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز که قابلیت ارتقا دارد نیز به دستگاه کمک می‌کند تا رندرها را با سرعت هر چه بیشتر تکمیل کند. اگر می‌خواهید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی را در اختیار داشته باشید، می‌توانید به سراغ لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G15 G513RW-HQ083 بروید. این محصول از ۱ ترابایت حافظه SSD از نوع PCIe® ۴.۰ NVMe™ M.2 بهره می‌برد و ظرفیت باتری آن ۹۰ وات ساعتی است.

Pulse GL76

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

کمی قبل ما مدل GL66 از محصولات MSI را به عنوان یک لپ تاپ گرافیکی زیبا معرفی کردیم؛ اما حالا قصد داریم به سراغ مدل قوی‌تر از ای سری برویم و ویژگی‌های مدل GL76 را برای‌تان شرح دهیم. لپ تاپ گیمینگ ۱۷.۳ اینچی ام اس آی مدل Pulse GL76 12UEK I7 16G 1T FHD دارای نمایشگری بزرگ‌تر از مدل قبلی است و از پنل IPS با نرخ به روز رسانی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد. این محصول دارای ۱۶ گیگابایت رم DDR4 بوده و در کنارش از پردازنده intel Core i7 12700H استفاده می‌کند. یک هارد ۱ ترابایتی SSD و کارت گرافیک GeForce RTX™ ۳۰۶۰ نیز از دیگر مشخصه‌های این دستگاه به حساب می‌آیند. در مجموع شما می‌توانید برای انجام کارهای گرافیکی مثل رندر ویدیوهای‌تان در پریمیر و انجام کارهای گرافیکی روی فتوشاپ روی این دستگاه حساب کنید.

هرچند اگر به دنبال قدرت بیشتر هستید و سطح بودجه‌‌ای که برای خرید لپ تاپ اختصاص داده‌اید، بالاتر است، می‌توانید به سراغ لپ تاپ گیمینگ ۱۷.۳ اینچی ام اس آی مدل Pulse GL76 12UGK بروید. تنها تفاوت قابل توجه این دو مدل در رفرش ریت ۳۶۰ هرتزی این دستگاه و داشتن کارت گرافیک GeForce RTX™ ۳۰۷۰ با حجم ۸ گیگابایت است.

ROG STRIX G533ZM

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

اگر ادیتور یا تدوینگر هستید، لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل ROG STRIX G533ZM می‌تواند یک محصول ایده‌آل برای‌تان باشد. این لپ تاپ رندرینگ دارای پردازنده نسل ۱۲ از سری i9 شرکت اینتل است که در نوع خود یک غول به حساب می‌آید. این CPU دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است، فرکانس هسته آن بین ۲.۵ گیگاهرتز تا ۵.۰ گیگاهرتز بوده و ۲۴ مگابایت کش دارد.

در کنار این قطعه، ایسوس تصمیم گرفته از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتزی استفاده کند که این مقدار حافظه برای رندر گرفتن کافی خواهد بود. کارت گرافیک لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل ROG STRIX G533ZM از نوع GEFORCE RTX3060 GDDR6 است و این دستگاه از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD نیز بهره می‌گیرد. البته شما می‌توانید به راحتی حافظه دستگاه را ارتقا دهید، زیرا این مقدار برای کارهای گرافیکی به نظر کم است.

ROG Zephyrus G15 GA503QS-A

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

این دستگاه دارای پردازنده AMD Ryzen 9 5900HS است که یک CPU فوق‌العاده است. این پردازنده ۸ هسته و ۱۶ رشته داشته و برای افراد متخصص در حوزه کارهای گرافیکی یک محصول عالی خواهد بود. در صورتی که به دنبال بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی می‌گردید این دستگاه به لطف داشتن کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3080 8GB GDDR6 برای‌تان انتخاب معقولی خواهد بود. هم CPU و هم GPU این محصول برای کار با نرم افزارهای سه بعدی مناسب هستند و شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین مشکلی روی این لپ تاپ از برنامه‌هایی نظیر Maya و Blender استفاده کنید.

رم لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus G15 GA503QS-A از نوع DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و حجم ۱۶ گیگابایت است. این میزان رم برای اجرای چندین برنامه به صورت همزمان و کار با نرم افزارهای سنگین کاملا مناسب است و به لطف آن می‌توانید به راحتی و بدون کوچک‌ترین مشکلی بین برنامه‌های مختلف جا به جا شوید. حافظه داخلی ۱TB M.2 NVMe PCIe 3.0 SSD نیز به خوبی اجازه می‌دهد کاربران بدون دردسر  اطلاعات حجیم‌شان را ذخیره کنند. علاوه بر این، می‌توانید در صورت تمایل حافظه داخلی دیگری نیز به دستگاه اضافه کنید. در نتیجه می‌توان این محصول را یک لپ تاپ بسیار خوب برای طراحان گرافیک دانست.

Raider GE66 12UGS

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

اگر می‌خواهید یک لپ تاپ برای کارهای گرافیکی پیدا کنید، این همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این محصول آن قدر قدرت دارد که به راحتی می‌تواند آن چه می‌خواهید را برای‌تان انجام دهد. اگر قصد دارید رندرهای سنگین بگیرید یا مدل‌سازی‌های پیچیده انجام دهید، می‌توانید به سراغ GE66 بروید. علاوه بر این، این دستگاه برای تدوینگرها و موشن گرافیک‌ساز ها هم انتخاب خوبی به حساب می‌آید.

این محصول ویژگی‌های جذابی دارد که برای مثال می‌توان به موتور رندرینگ خوب آن اشاره کرد که موجب می‌توانید به سرعت کارهای‌تان را پیش ببرید. پس اگر پروژه‌های سنگین و پیچیده دارید، می‌توانید به راحتی روی این لپ تاپ حساب کنید. پردازنده Intel Core i۷ ۱۲۷۰۰H انتخاب شرکت MSI برای محصول جدیدش بوده و این مقدار رم آن نیز ۱۶ گیگابایت از نوع DDR5 است. کارت گرافیک لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ام اس آی مدل Raider GE66 12UGS نیز RTX ۳۰۷۰TI GDDR۶ و ۸ گیگابایتی بوده که تقریبا از پس هر کاری بر می‌آید. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این دستگاه دارای پنل IPS-Level بوده و نرخ به روز رسانی‌اش ۳۶۰ هرتز است.

Creator Z16P B12UGST

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

حال می‌رسیم به غول شرکت ام اس آی که البته خرج زیادی هم روی دست‌تان خواهد گذاشت. اما در نهایت صاحب دستگاهی می‌شوید که به این راحتی‌ها نمی‌توان حریفی برای‌اش در نظر گرفت. این لپ تاپ دارای یک نمایشگر ۱۶ اینچی مات از نوع IPS LCD با رزولوشن QHD+ بوده که نرخ نوسازی آن ۱۶۵ هرتزی است. نمایشگر باکیفیت و ۴۰۰ نیتی این محصول می‌تواند به خوبی رنگ‌ها را نمایش داده و برای کارهای گرافیکی مفید واقع شود.

لپ تاپ ۱۶ اینچی ام اس آی مدل Creator Z16P B12UGST از پردازنده مرکزی Intel Core i9 12900H با فرکانس ۱.۸ الی ۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند که ۱۴ هسته داشته و کش آن ۲۴ مگابایت است. در کنار این CPU، این شرکت تایوانی ۳۲ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5-4800 و ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD از نوع NVMe PCIe Gen4x4 را قرار داده است که قدرت بالایی به دستگاه می‌دهند. البته شما می‌توانید رم این لپ تاپ رندرینگ را تا ۶۴ گیگابایت ارتقا دهید. اما یکی از مهم‌ترین وجه تمایزهای این محصول با دستگاه‌های مشابه، وجود کارت گرافیک RTX3070Ti Max-Q است که قدرت بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس با خیال راحت می‌توانید مدل‌سازی کنید و رندرهای سنگین بگیرید.

Raider GE76 12UGS Deluxe

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

ام اس آی لپ تاپ گرافیکی قوی کم ندارد. یکی دیگر از محصولات این شرکت، لپ تاپ ۱۷.۳ اینچی ام اس آی مدل Raider GE76 12UGS Deluxe است که برای علاقمندان به نمایشگرهای بزرگ‌تر گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این دستگاه نه تنها از نظر مدل‌سازی به خوبی می‌تواند به کاربران کمک کند، بلکه قدرت رندرینگ بالایی را نیز به آن‌ها ارائه می‌دهد. به همین دلیل هم شاید بتوان آن را بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی دانست.

صفحه نمایش این دستگاه یکی از بهترین چیزهایی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید و حافظه ۲ ترابایتی SSD آن نیز هم فضای کافی و هم سرعت بالایی را برای‌تان به ارمغان می‌آورند. اگر می‌خواهید به سراغ انیمیشن‌سازی بروید یا ویدیوهای ۴K را ویرایش کنید، این محصول تا حد زیادی می‌تواند خواسته‌های‌تان را برآورده کند. MSI روی این لپ تاپ از نسل ۱۲ سری i9 استفاده کرده است. پردازنده ۱۴ هسته‌ای Intel Core i9 12900HK با نهایت فرکانس هسته ۵.۰ گیگاهرتز و کش ۲۴ مگابایتی، درست آن چیزی است که یک متخصص کارهای گرافیکی به آن نیاز دارد. پس اگر بیشتر کارهای سنگین گرافیکی انجام می‌دهید، حتما این دستگاه را مد نظر داشته باشید.

سوالات متداول:

برای خرید بهترین لپ تاپ برای رندرینگ و بهترین لپ‌تاپ برای کارهای ۳D به چه چیزی باید توجه کنیم؟ در حالت کلی برای خرید بهترین لپ تاپ برای رندرینگ و کارهای ۳D باید به سخت افزار توجه کنید. ما محصولاتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل ۱۶ گیگابایت رم دارند و حداقل ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهند داشت. اگر حافظه داخلی SSD باشد قطعا سرعت و کیفیت بیشتری را تجربه می‌کنید. سعی کنید محصولی را خریداری کنید که صفحه نمایش آن حداقل ۳۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند و از جدیدترین و بهترین پردازنده‌های اینتل، AMD یا اپل استفاده کند.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب کدام است؟ لپ تاپ HP Pavilion 15 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید با قیمت مناسب برای کارهای گرافیکی تهیه کنید.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید

[تعداد امتیازات: ۴ امتیاز میانگین: ۴.۳]

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link