بهترین برنامه های تشخیص آهنگ

تقریباً برای همه ما پیش آمده است که در کافه، باشگاه، فروشگاه یا هرجای دیگری یک موزیک دلنشین بشنویم و بخواهیم آن را دانلود کنیم. خوشبختانه پیدا کردن یک آهنگ مرموز با اطلاعات اندک یا حتی بدون اطلاعات، آسان‌تر از همیشه است. اپلیکیشن‌های شناسایی موسیقی می‌توانند پاسخ سؤال داغ «این چه آهنگی است» را بدهند و به شما کمک کنند نام و هنرمندان هر آهنگی را که اتفاقی شنیده‌اید، ردیابی کنید.

هدف اصلی یک برنامه تشخیص موسیقی، شناسایی آهنگ ها براساس ملودی است. به جای تسلیم شدن، باید یکی از این برنامه ها را دانلود کنید و هر آهنگی را که دوست دارید پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آهنگ را پخش کنید تا برنامه در عرض چند ثانیه آن را پیدا کند. این برنامه‌ها براساس الگوریتم‌های پیشرفته‌ای کار می‌کنند که آن‌ها را قادر می‌سازد نتایج دقیقی ارائه دهند. اگر به‌دنبال بهترین گزینه هستید، در این مقاله از زومیت چند مورد از بهترین برنامه‌های تشخیص آهنگ iOS و اندروید و سایت آنلاین برای تشخیص آهنگ را برای شما آماده کرده‌ایم.

اپلیکیشن Shazam

اپ shazam برای تشخیص آهنگ

در صدر این لیست Shazam محبوب‌ترین برنامه‌ بین کاربران آیفون و اندروید است. این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده است. سرعت و دقت پیدا کردن موزیک در شزم مطلوب است.

هر آهنگی که برچسب‌گذاری می‌کنید در پنل My Music جمع‌آوری می‌شود که به شما امکان می‌دهد به اطلاعات زیادی در مورد موسیقی دسترسی داشته باشید. می‌توانید به یک نمونه گوش دهید، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، آن را در اسپاتیفای یا Apple Music باز کنید، موزیک ویدیو را تماشا کنید، موسیقی‌های مرتبط را ببینید و آهنگ‌های دیگری از آن هنرمند را بیابید.

با پنل جستجو می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید جستجو کنید، جایی که می‌توانید به همان صفحه‌ای دسترسی پیدا کنید که انگار آهنگ را با Shazam شناسایی کرده‌اید. همان‌طورکه از برنامه استفاده می‌کنید، بخش Playlists For You با موسیقی‌هایی که سرویس توصیه می‌کند، برایتان ایجاد خواهد شد. قابل ذکر است این برنامه ویژگی Auto Shazam را ارائه می‌دهد که به‌طور مداوم به موسیقی گوش می‌دهد تا حتی زمانی که برنامه را باز ندارید، موسیقی‌ها را شناسایی کند. برای فعال کردن این گزینه باید لوگوی Shazam را فشار داده و نگه دارید.

اگر آفلاین هستید، Shazam چیزهایی را که می‌شنود ذخیره می‌کند، سپس وقتی آنلاین شدید، مطابقت را پیدا می‌کند. اپل از سپتامبر ۲۰۱۸ مالک Shazam است و از آن زمان تاکنون این اپلیکیشن در اندروید و آیفون بدون تبلیغات بوده است. Shazam با میانبرهایی مانند دستورهای سیری و ورودی Control Center به خوبی با iOS ادغام شده است. این به شما اجاره می‌دهد که بتوانید حین اجرای فیلمی که می‌خواهید موزیکش را پیدا کنید، راحت‌تر عمل کنید.

اپلیکیشن Musixmatch

اپ MUSIXMATCH برای تشخیص آهنگ

Musixmatch برای ارائه متن موزیک با اسپاتیفای جفت شده است. همچنین یک برنامه مستقل است که آهنگ‌ها را تشخیص می‌دهد و تمرکز زیادی روی متن موزیک دارد. سرعت و دقت پیدا کردن موزیک در این اپ بسیار مطلوب است.

در تب صفحه اصلی می‌توانید آخرین‌های دنیای موسیقی و نمودارهای برتر موزیک را مرور کنید. در تب Play می‌توانید حساب Apple Music، اسپاتیفای یا Amazon Music خود را متصل کنید تا به آهنگ‌های موجود به‌همراه متنشان گوش دهید.

در تب Contribute می‌توانید با افزودن متن برای آهنگ‌هایی که هنوز متنی ندارند، همگام‌سازی اشعار با موسیقی، یا حتی ترجمه اشعار به زبان دیگر، به سایر کاربران کمک کنید.

بخش شناسایی موسیقی در زیر تب Identify قرار دارد و درست مانند Shazam و SoundHound کار می‌کند. می‌توانید با استفاده از لینک History در بالا سمت راست به آهنگ‌های قبلی دسترسی داشته باشید یا از برگه جستجو برای جستجوی هر موسیقی استفاده کنید.

هنگامی که یک آهنگ را تگ می‌کنید، متن آهنگ بلافاصله شروع به پخش می‌کند. به‌عنوان یک مزیت جالب، می‌توانید متن ترجمه‌شده به زبان دیگری را درست زیر کلمات اصلی نمایش دهید. این یک روش هوشمندانه برای تمرین یادگیری زبان است.

اپلیکیشن SoundHound

اپلیکیشن SoundHound برای تشخیص آهنگ

هنگامی که به‌دنبال برنامه‌ای هستید که آهنگ ها را شناسایی کند، SoundHound احتمالاً اولین رقیب Shazam است که پیدا خواهید کرد. مجموعه ویژگی‌های اصلی آن مشابه با شزم است، اما تفاوت‌هایی وجود دارد.

SoundHound با پشتیبانی از کنترل‌های صوتی کمک بزرگی به کاربرانش می‌کند. گفتن Hey SoundHound به شما امکان می‌دهد موسیقی را جستجو کنید، برنامه را پیمایش کنید، شروع به شناسایی آهنگ‌ها کنید و موارد دیگر. این شرکت حتی یک برنامه دستیار صوتی مستقل ارائه می‌دهد، اگرچه دلیل زیادی برای استفاده از آن در مقایسه با دستیار گوگل یا سیری وجود ندارد.

در بالای برنامه، می‌توانید روی یک ژانر ضربه بزنید تا داغ‌ترین موسیقی را کاوش کنید یا از نوار جستجو برای یافتن آهنگ‌ها، هنرمندان و آلبوم‌ها استفاده کنید. وقتی آهنگی را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که SoundHound دارای پخش‌کننده موسیقی خاص خود است.

پس از برچسب زدن یک آهنگ، می‌توانید آن را خریداری کنید، آن را به موارد دلخواه خود اضافه کنید، متن آن را بخوانید یا ببینید آهنگ از کدام آلبوم آمده است.

جالب اینجا است که SoundHound همچنین از آواز خواندن یا زمزمه کردن موسیقی برای شناسایی آن پشتیبانی می‌کند. SoundHound توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شود و اگر می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید، باید به SoundHound Infinite ارتقاء دهید.

اپلیکیشن Genius

Genius صفحه اصلی شلوغ‌تری نسبت به رقبای متمرکزتر خود دارد، اما همچنین این برنامه برای شناسایی سریع آهنگ‌ها مفید است. کافی است دکمه Identify را فشار دهید تا Genius تمام تلاش خود را به کارگیرد و نام آهنگ را همراه با جزئیات آلبوم، هنرمند و متن ترانه فهرست کند. همچنین اطلاعاتی در مورد ویدیوهای یوتیوب و سایر آهنگ‌های موجود در همان آلبوم دریافت خواهید کرد.

این اپ علاوه بر شناسایی آهنگ، فید اخبار و مقالات مرتبط با موسیقی و همچنین ویدیوهایی را ارائه می‌کند که آخرین اخبار، مصاحبه‌ها و ویژگی‌های موسیقی را شامل می‌شوند. رویکرد همه‌جانبه‌تر این برنامه ممکن است برای کسی که فقط به‌دنبال یافتن آهنگ در حال پخش است، مناسب نباشد؛ اما محتوای اضافی Genius آن را به یک افزودنی خوب برای علاقه‌مندان به موسیقی تبدیل کرده است.

بهترین برنامه های تشخیص آهنگ اندروید

دستیار گوگل

می‌توانید از دستیار گوگل خود بخواهید آهنگ‌هایی را که در اطراف شما پخش می‌شوند، شناسایی کند. فقط نیاز است که Google Assistant در دستگاهتان ازپیش فعال باشد. دستیار گوگل فقط می‌تواند آهنگ‌هایی را شناسایی کند که متن دارند.

در تلفنتان دکمه صفحه اصلی را لمس کنید و نگه دارید یا بپرسید Hey Google What’s this song?. اکنون باید اجازه دهید تا به موزیک شما گوش دهد. می‌توانید آهنگ را پخش کنید یا ملودی یک آهنگ را زمزمه کنید و بخوانید.

درصورت پخش آهنگ، گوگل اسیستنت نام آهنگ را تعیین می‌کند. می‌توانید آهنگ را به اشتراک بگذارید، ویدیو آن را در یوتیوب تماشا کنید یا آن را به فهرست پخش یوتیوب موزیک اضافه کنید.

درصورت زمزمه یا خواندن آهنگ دستیار گوگل گزینه‌هایی که احتمالاً با آن مطابقت‌ دارند را شناسایی می‌کند.سپس شما می‌توانید یکی از آن‌ها را برای مشاهده صفحه نتایج جستجو و گوش دادن به آهنگ، خواندن متن موزیک یا مشاهده موزیک ویدیو انتخاب کنید.

Google App

استفاده از این برنامه به اندازه استفاده از دستیار گوگل ساده است. در اکتبر ۲۰۲۰ گوگل ویژگی hum to search را نیز در برنامه و ویجت گوگل معرفی کرد. Hum to search مانند هر برنامه موسیقی دیگری است و استفاده از آن بسیار آسان است؛ فقط کافی

مقاله‌ی مرتبط:

است موزیک موردنظرتان را زمزمه کنید تا گوگل آن را پیدا کند. کاربران اپل می‌توانند از این ویژگی به زبان انگلیسی استفاده کنند، درحالی‌که کاربران اندروید می‌توانند آهنگ‌های چندین زبان گوناگون را جستجو کنند.

با استفاده از ورودی زمزمه‌شده شما، الگوریتم جستجوی گوگل آهنگ‌های احتمالی را که به آهنگتان نزدیک‌تر به نظر می‌رسند، شناسایی می‌کند و نتایج را به شما ارائه می‌دهد تا شما از آن گزینه مناسب را انتخاب کنید. نتایج شامل اطلاعات مربوط به هنرمند و آهنگ، موزیک ویدیوهای مرتبط، کاورها، متن موزیک و تجزیه و تحلیل آهنگ است. نگران کیفیت زمزمه خود نباشید؛ نیازی نیست که کامل باشد، فقط باید به اندازه کافی متمایز و واضح باشد. نحوه استفاده از برنامه گوگل برای تشخیص آهنگ به این صورت است:

  • اپلیکیشن گوگل یا ویجت جستجوی گوگل را در گوشی خود باز کنید و روی دکمه میکروفون ضربه بزنید.
  • قبل از این‌که آهنگ را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه زمزمه کنید، روی دکمه Search a song بزنید یا بپرسید ?what’s this song.

اپ Beatfind Music Recognition

اپ Beatfind Music Recognition

Beatfind Music Recognition یک برنامه کاربردی برای شناسایی آهنگ‌ها است که ACRCloud آن را پشتیبانی می‌کند. برنامه به آهنگ در حال پخش گوش می‌دهد و به شما می‌گوید که چیست. سپس می‌تواند شما را به یک ویدیوی یوتیوب از آن ببرد، لینک آن را در اسپاتیفای یا Deezer به شما بدهد و یک پیش‌نمایش به شما نشان دهد تا مطمئن شوید آهنگ مناسب را پیدا کرده است. UI آن بسیار عادی است و چیز خاصی که قابل ذکر باشد، ندارد؛ اما استفاده از آن ساده و مؤثر است.

BeatFind همچنین دارای party mode است که با نور فلش دوربین شما کار می‌کند. تب تاریخچه، امکان جستجوی آهنگ‌های قبلی که شناسایی کرده‌اید را برای شما فراهم می‌کند. این برنامه از تبلیغات پشتیبانی می‌کند، بنابراین در بین شناسایی آهنگ‌ها تبلیغات ویدیویی دریافت خواهید کرد.

این اپ یک ویژوالایزرنیز دارد. این برنامه کاملاً رایگان، یکی از بهترین گزینه‌های مناسب برای کاربران اندرویدی است.

بهترین برنامه های تشخیص آهنگ iOS

سیری

اگر کاربر آیفون هستید، می‌توانید از سیری برای شناسایی آهنگ‌ها استفاده کنید سیری در کنار قابلیت‌های شگفت‌انگیز دیگر همچنین می‌تواند آهنگ‌ها را شناسایی کند و موسیقی را تشخیص دهد. وقتی یک آهنگ خوب می‌شنوید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیری را راه‌اندازی کنید و بپرسید ?what song is playing right now و بگذارید سیری بقیه کارها را انجام دهد. می‌توانید روی آهنگ در نتایج ضربه بزنید تا آن را در Apple Music نیز مشاهده کنید. استفاده از سیری شاید بهترین و ساده ترین راه برای شناسایی آهنگ‌ها در آیفون باشد. سیری رایگان و بی‌دردسر روی آیفون شما آماده به کار است.

سایت آنلاین برای تشخیص آهنگ

وب‌سایت AHA Music

وب‌سایت AHA Music برای تشخیص آهنگ

کافی است به وب‌سایت AHA Music بروید و انتخاب کنید که می‌خواهید موزیک در حال پخش را شناسایی کنید یا با زمزمه یک آهنگ آن رابیابید.

افزونه کروم AHA Music نیز آهنگ‌هایی که در مرورگر شما پخش می‌شوند را با اسپاتیفای، Deezer، فایل‌های ویدیویی و صوتی و لینک‌های پخش یوتیوب شناسایی می‌کند.

وب‌سایت Midomi

وب‌سایت Midomi برای تشخیص آهنگ

Midomi نه‌تنها برای شناسایی آهنگ‌های ناشناخته مفید است، بلکه یک وب‌سایت جامعه محور است که کاربران می‌توانند به آن متصل شوند. این سرویس یک فروشگاه موسیقی دیجیتال با بیش از۲ میلیون آهنگ دارد. Midomi از نمونه‌گیری صدا استفاده می‌کند که می‌تواند برای شناسایی آهنگی که در ذهنتان است، مفید باشد. آهنگ را بخوانید، زمزمه کنید یا حتی سوت بزنید. استفاده از وب‌سایت Midomi آسان است و تنها چیزی که نیاز دارید یک میکروفون است. این گزینه برای مواقعی که نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های شناسایی موسیقی برای نمونه‌برداری هم‌زمان از یک آهنگ استفاده کنید، مفید است.

***

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. شما برای تشخیص موزیک از کدام اپ‌ها استفاده می‌کنید؟ از نظر شما بهترین برنامه های تشخیص آهنگ کدام هستند؟ دیدگاه خود را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.