برطرف کردن مشکل فرکانس حافظه Arc A770 با درایو جدید اینتل

همانطور که در هفته پیش نیز گزارش شده، برخی از کاربران با کارت گرافیک‌های Arc A770 Limited Edition مشکل فرکانس حافظه را تجربه کرده‌اند و در همین راستا طبق گزارش‌ها اینتل با عرضه درایو جدید این مشکلات را برطرف کرده است. این پردازنده‌های گرافیکی مجهز به VRAM 16 گیگابایتی هستند که با سرعت ۱۷.۵ گیگابیت بر ثانیه کار می‌کنند، و این در حالی است که در بسیاری از موارد سرعت کلاک در ۱۶ گیگابیت در ثانیه کمتر گزارش شده است.

این مشکل در نهایت بر پهنای باند حداکثری تاثیر گذاشته و آن را از ۵۶۰ گیگابایت بر ثانیه به ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه می‌رساند که کاهش ۱۷ درصدی است. با این حال در جدیدترین خبرها مشخص شده که این مشکل قابل حل است و اکنون با درایو گرافیکی جدید نسخه بتا این مشکل ظاهرا برطرف شده است.

اینتل همچنین تایید کرده که این مشکل به دلیل شکاف فیزیکی در کارت بوده و هم‌اکنون با فرآیند نظارت و اعتبارسنجی جدید چنین مسائلی در آینده نباید دیده شود. این مشکل اولین بار توسط وب‌سایت VideoCardz گزارش شده و در آن عنوان شده بود که کلاک پردازشی باید در ۲,۱۸۷ MHz اجرا می‌شد اما بنابر دلایلی نامعلوم، کاربران گزارش کردند که مموری پردازنده گرافیکی دقیقا در فرکانس ۲۰۰۰ مگاهرتز مشغول کار است.

درایو Arc A770

اینتل در همین راستا با عرضه درایو جدید خود وعده برطرف‌سازی این مشکل را داده است. در همین رابطه مشخصات رسمی پچ منتشر شده به این مشکل و برطرف‌سازی آن برای پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ سری اینتل A700 اشاره می‌کند.

خوشبختانه، تایید اینتل در این باره مشخص می‌کند که مشکل مربوط به بایوس GPU یا سیستم عامل نیست و این در حالی است قبل‌تر برخی از افراد از وجود مشکل در این زمینه خبر داده بودند. با این حال همانطور که مشخص است این درایو نسخه بتا است، بنابراین احتمال وجود مشکلات در آن نیز وجود دارد.

درایو Arc A770 اینتل علاوه بر برطرف کردن مشکل فرکانس حافظه، مشکلات دیگر مانند باگ Ambient Occlusion در بازی Marvel’s Spider-Man Remastered و بافت‌های گرافیکی خراب در PayDay 2 موقع هدف‌گیری را برطرف کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.