برخی از مدل‌های آیفون شاید در هفته‌های آتی کمیاب شوند

با تصمیم دولت چین مبنی بر شدیدتر شدن محدودیت‌های کرونایی، انتظار می‌رود تولید گوشی‌های آیفون هم به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

با اعلام دولت چین، محدودیت‌های کرونایی بار دیگر در این کشور شدت پیدا کرده‌اند. در حالی که بسیاری از بازارها به شرایط عادی بازگشته‌اند، چین ظاهرا همچنان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و این خبر خوبی برای اپل نیست. این شرکت آمریکایی بزرگ‌ترین شرکت تولید مونتاژ خود را در چین دارد که سالانه گوشی‌های زیادی را هم تولید می‌کند اما انتظار می‌رود با محدودیت‌های یادشده، این شرکت میزان تولید خود را ۳۰٪ کاهش دهد. در نتیجه‌ی این موضوع شاید در هفته‌های آتی سخت بتوان برخی از مدل‌های آیفون را یافت.

یک منبع داخلی در گفت‌و‌گویی با نشریه‌ی رویترز مدعی شده که این کاهش تولید از ماه بعد عملی خواهد شد. البته شرکتی که تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته، اصلی‌ترین شعبه‌ی فاکسکان به حساب می‌آید که در شهر ژنگژو واقع شده است. حال این شرکت انتظار دارد بتواند در یک شعبه‌ی دیگر که در شنژن واقع شده تا حدودی این کاهش تولید را جبران کند.

در روز یک شنبه فاکسکان اعلام کرد که به همراه یک سری از شرکت‌های وابسته به خود در تلاش هستند تا بلکه بتوانند شرایط را تحت کنترل در بیاورند. فاکسکان به صورت کلی ۷۰٪ از کل تولیدات آیفون‌هایی که به بازارهای جهانی ارسال می‌شوند را بر عهده دارد که  تعداد محدودی از آن‌ها هم در هندوستان تولید می‌شوند. به صورت کلی این شرکت فقط از تولید آیفون ۴۵٪ از درآمد کل خود را به دست می‌آورد.

آیفون

در تاریخ ۲۱ اکتبر امسال، فاکسکان اعلام کرد که شرایط عادی است و تولید آیفون‌ها هم به خوبی پیش می‌رود. کمتر از ۱۰ روز قبل، فاکسکان در گفت‌و‌گویی با رویترز اعلام کرد که شرکت واقع در ژنگژو همچنان وضعیت پایداری دارد و کمترین ضربه را از محدودیت‌های کرونایی دریافت کرده است. رویترز همچنین گفته که فاکسکان مجبور شده ۲۰۰ هزار کارمند جدید را استخدام کند چرا که بسیاری از کارکنان این شرکت بعد از اعمال محدودیت‌های سفت و سخت کرونایی برای جلوگیری از شیوع کرونا شرکت را ترک کرده‌اند.

علی‌رغم انتشار چنین خبری، یک منبع دیگر می‌گوید شرایط همچنان عادی است و تولید محصولات هم ادامه دارد. البته این حرف به معنای عدم کاهش تولید آیفون‌ها نیست چون به نظر می‌رسد این اتفاق خواهد افتاد. این خبر خوبی برای اپل نیست چرا که درست قبل از دوران تعطیلات که معمولا تقاضا برای خرید آیفون‌ها افزایش پیدا می‌کند، این شرکت مجبور است تولیدات خود را کاهش دهد.

اپل البته یک سری اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در شرکت فاکسکان انجام داده که از جمله این موارد می‌توان به ممنوع شدن خوردن غذا به صورت گروهی در یک سالن اشاره کرد. بدین ترتیب کارکنان فقط باید غذا را در خوابگاه خود صرف کنند. چین محدودیت کرونایی را به شکل فوق‌العاده جدی پیگیری می‌کند و اصلا نمی‌خواهد حتی یک مورد بیمار هم در سطح شهرها وجود داشته باشد در نتیجه قرنطینه‌ی کامل را اجباری کرده است. البته یک سری از کسب و کارها به شرط اینکه کسبه در محل کار خود زندگی کنند، باز هستند.

از ۱۹ اکتبر تا کنون (تقریبا ۱۰ روز) در ژنگژو ۲۶۴ مورد مبتلا به کرونا یافت شده که فاکسکان اصلا اشاره‌ای نکرده که آیا در این بین کارکنان این شرکت هم بوده‌اند یا خیر. البته این شرکت هم برای حفظ سلامتی کارمندان خود، سیاست‌های شدیدی را در پیش گرفته است اما برخی از افراد به خاطر این محدودیت‌ها کلافه شده‌اند.

در حال حاضر نمی‌دانیم کدام مدل از آیفون‌ها قرار است به خاطر این کاهش ۳۰ درصدی تولید در بازار کمیاب شوند اما به صورت کلی اپل از سال ۲۰۲۰ تاکنون بارها به خاطر ویروس کرونا و محدودیت‌های مربوط به آن ضربه دیده است. با این حال فاکسکان به شدت در تلاش است تا راهی برای جلوگیری از زیان دیدن اپل پیدا کند چون این شرکت آمریکایی برای فاکسکان اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد.

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link