با این مرورگر روشنایی گوشی آیفون شما به حداکثر می‌رسد

اینطور که به نظر می‌رسد، یک مرورگر وجود دارد که اگر از آن استفاده کنید می‌توانید بیشینه‌ی روشنایی در گوشی‌های آیفون را به حداکثر برسانید.

یک اپلیکیشن تحت عنوان Vivid در مک‌بوک پروهای اپل وجود دارد که باعث می‌شود میزان روشنایی نمایشگر این محصولات تقریبا دو برابر افزایش پیدا کند و به عبارتی ساده‌تر، آن‌ها به بیشینه‌ی روشنایی تبلیغات شده توسط شرکت سازنده یعنی اپل دست پیدا می‌کنند بدون اینکه اصلا از کیفیت تصاویر کاسته شود. حالا همین قابلیت به شکلی متفاوت به گوشی‌های آیفون نیز راه پیدا کرده است.

در کامپیوترهای مک و در تنظیمات مربوط به روشنایی، کاربران می‌توانند بیشینه‌ی روشنایی را بدون هیچگونه محدودیتی افزایش دهند اما در گوشی‌های آیفون یک سری محدودیت از این حیث وجود دارد چرا که اپ استور اجازه نمی‌دهد هر اپلیکیشنی هرطور که توسعه‌دهنده بخواهد از یک سری از قابلیت‌ها استفاده کند. بنابراین شما نمی‌توانید از اپلیکیشن Vivid در تمام محیط‌های iOS استفاده کنید.

اما اگر تمایل دارید آیفون خود را در بیشترین میزان روشنایی آن مشاهده کنید، می‌توانید از طریق یک مرورگر وب به اپلیکیشن یادشده دسترسی داشته باشید و از تمام روشنایی پنل Super XDR Retina Display و Super Retina Display گوشی خود بهره ببرید. از این نمایشگر در آیفون X به بالا مورد استفاده قرار گرفته شده و در نتیجه کاربرانی که بخواهند بیشینه‌ی روشنایی را در گوشی خود فعال کنند باید از این محصولات استفاده کنند. طبق گفته‌های دو توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن، مشکل خاصی هم در این حالت برای گوشی‌ها پیش نمی‌آید و در نتیجه جای هیچ نگرانی هم نخواهد بود.

مرورگر روشنایی آیفون

اگرچه این اپلیکیشن قرار است در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) در کنار نسخه‌ی دوم خود برای سیستم‌عامل MacOS، برای گوشی‌های آیفون هم در دسترس قرار بگیرد، وب‌سایت TechRadar توانسته آن را در عمل مورد بررسی قرار دهد. در نتیجه توانستیم ببینیم فرق یک گوشی آیفون در حالت عادی و در شرایطی که از اپلیکیشن Vivid استفاده می‌کند چقدر است.

البته چون Vivid مرورگری بسیار ساده و بدون قابلیت‌های جذاب است، در نتیجه شاید کاربران تمایلی به استفاده از آن به عنوان مرورگر پیش‌فرض نداشته باشند اما اگر مثلا مشغول خواندن متنی در اینترنت و از طریق مرورگر سافاری باشند، می‌توانند از طریق گزینه‌ی share sheet، آن صفحه را با مرورگر Vivid به اشتراک بگذارند و در آن، با روشنایی حداکثری به خواندن ادامه دهند. همچنین یک اسلاید هم برای شما به نمایش در می‌آید تا نشان دهد در حالت عادی و حالت روشنایی حداکثری، تفاوت کیفیت پنل چقدر با هم تفاوت دارند.

اگرچه دو توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن مدعی شده‌اند که هیچ مشکلی در این حالت برای نمایشگر به وجود نمی‌آید و شواهدی هم  دال بر این موضوع وجود ندارد، با این حال نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم وقتی از تمام روشنایی پنل گوشی خود استفاده می‌کنید چه تأثیری ممکن است روی طول عمر مفید آن داشته باشد. خود اپل هم فعلا چیزی در این رابطه نگفته است اما اگر مشکلی وجود نداشته باشد، باید انتظار داشت این شرکت در آینده این قابلیت را برای بخش‌های دیگری نظیر ویدیوها و SharePlay هم در نظر بگیرد. توجه داشته باشید در صورتی که گوشی با حداکثر میزان روشنایی خود محتوایی را به نمایش بگذارد، قطعا باتری آن سریع‌تر به شارژ مجدد نیاز خواهد داشت.

منبع: Tech Radar

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.