با انجام این ۶ بازی استرس خود را کاهش دهید

همه‌ی ما در طول روز مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داریم و تلاش می‌کنیم تا به بهترین شکل ممکن از پس انجام آن‌ها بربیایم. گاهی اوقات در تلاش برای انجام دادن کارهای روزانه، اتفاقات غیر منتظره‌‌ای رخ می‌دهد و نمی‌توانیم این وظایف را به درستی انجام دهیم و در نتیجه دچار استرس و اضطراب می‌شویم. راهکارها و روش‌های زیادی برای کاهش استرس و اضطراب روزانه وجود دارد که افراد می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. یکی از آن‌ها، انجام بازی‌های آرامش‌بخش است. در این مقاله قصد داریم شما را با ۶ بازی جهت کاهش استرس آشنا کنیم. بنابراین اگر استرس زیادی را در طول روز تحمل می‌کنید، با دیجی کالا مگ در این مقاله همراه شوید.

۱. بازی SelfCare#

بازی کاهش استرس

#SelfCare، یک بازی غیررقابتی است که بر آرامش و راحتی تمرکز دارد. این بازی می‌تواند به شما کمک کند در فضای مجازی احساس راحتی و آرامش کنید و استرس روزانه خود را تا حد زیادی کاهش دهید. هنگامی که برای اولین بار وارد این بازی می‌شوید، این اپلیکیشن نحوه‌ی عملکرد خود را در چارچوب انرژی‌های مختلف به شما توضیح می‌دهد: جشن، کنجکاوی، عشق، نیت و مراقبت. هر زمان که وارد این بازی می‌شوید، می‌توانید انرژی متفاوتی را برای جست‌وجو انتخاب کنید.

شروع این بازی در یک اتاق خواب با تصویر زیبا انجام می‌شود و می‌توانید با تک تک عناصر آن تعامل داشته باشید. به عنوان مثال، شما قادر خواهید بود تا گربه‌‌ای که در اتاق دیده می‌شود را برای مدتی نوازش کنید تا حس خوبی به شما القا شود و همچنین واکنش گربه را نیز ببینید. پتوی تخت را با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تزیین کنید تا فضایی آرامش‌بخش را ایجاد کرده که از آن لذت می‌برید.

برای انجام بازی کلمات می‌توانید روی آیکون کتاب ضربه بزنید و با این کار کمی به ذهن خود آرامش تزریق کنید. با زدن روی آیکون گل وارد تمرینات تنفسی خواهید شد که انجام دادن آن‌ها حجم زیادی از استرس روزانه‌ی شما را کم می‌کند. درون محیط بازی چیزهای زیادی برای تعامل وجود دارد و می‌توانید بازی‌ها و اشیاء جدیدی را در طول زمان کشف کنید. بازی همه اسرار خود را به یک‌باره فاش نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود تا گیم پلی آن جذاب شود. جست‌وجو در این اتاق و کشف اینکه هر شی شما را به انجام چه کاری دعوت می‌کند، بسیار سرگرم‌کننده و جالب است. این بازی حتما را انجام دهید و تأثیر آن روی کاهش استرس خود مشاهده کنید.

دانلود از گوگل پلی

Logo | Myket

دانلود و نصب خودکار برنامه کافه بازار 20.1.1 جدیدترین نسخه 1401 (2022) | چیکاو

دانلود کافه اینستاگرام

۲. بازی Patterned

بازی کاهش استرس

بازی Patterned که توسط سرویس Apple Arcade ارائه شده، یک بازی پازلی بسیار جالب است که برای کمک به تمرکز و آرامش شما طراحی شده است. در حالی که تکه‌های پازل‌ها را در یک الگوی تکراری زیبا گردآوری می‌کنید، موسیقی لذت‌بخشی نیز برای شما پخش می‌شود که حس بسیار خوبی را القا می‌کند. هر الگو به عنوان یک طرح آغاز می‌شود و شما باید از سرنخ‌های موجود برای گردآوری مجدد قطعات درهم استفاده کنید. قطعه به قطعه، هر الگو با افزایش مقدار رنگ و ساختار، طرحی واقعی را به شما نشان می‌دهد. هنگامی که آخرین قطعه‌ی پازل را در کنار سایر قطعات قرار می‌دهید، تصویر جالبی را مشاهده خواهید کرد.

در زمان جمع کردن قطعات پازل کنار یک‌دیگر، اگر قطعه‌ای را در جای غلطی قرار بدهید، آن قطعه به رنگ قرمز در می‌آید تا شما متوجه شوید. این برنامه شامل بیش از ۵۰۰ پازل است، بنابراین می‌تواند برای مدتی شما را مشغول کند و از استرس‌های روزانه‌ی شما بکاهد. دسته‌بندی تصاویر پازل شامل تصاویر فصل‌ها، کودکان، حیوانات، اشکال هندسی و موارد دیگر است. با انجام این بازی، مطمئناً برخی از تصاویر چشم‌نواز را پیدا خواهید کرد که نحوه‌ی چینش آن‌ها کنار هم لذت خواهید برد. پس از تکمیل تصویر یک پازل می‌توانید از آن‌ها به عنوان تصویر زمینه‌ی گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

بازی Patterned، تنها برای کاربران سیستم‌عامل iOS در دسترس است.

دانلود کافه اینستاگرام

کارجوپلاس در آی اپس - کارجو+

۳. بازی Prune

بازی‌های کاهش استرس

Prune، یک بازی بسیار آرامش‌بخش و در عین حال جذاب است که شما در آن به پرورش درخت‌ها می‌پردازید. گیم پلی این بازی متکی بر مکانیزم سرگرم‌کننده‌ای است. هدف بازی کاشت یک نهال درخت و پرورش آن تا زمانی است که درخت شکوفه بدهد. در واقع در بازی Prune شما شاخه‌های اضافی درخت تان را قطع می‌کنید تا درخت بیشتر رشد کند و در نهایت شکوفه‌های آن پدیدار شوند. گرافیک‌ ساده و موسیقی مدیتیشن با هم ترکیب می‌شوند تا تجربه منحصربه‌فرد و همه‌جانبه‌ای را از بازی Prune به یاد داشته باشید.

طبیعتاً رشد و پرورش یک درخت به این راحتی‌ها نخواهد بود. شما باید با کشیدن یک انگشت نور خورشید را به درخت برسانید و تمام شرایط لازم را برای رشد آن ایجاد کنید. مشکلات زیادی برای شما در این راه ایجاد خواهد شد. خطراتی مانند گرما و سرما، حشرات و یا کمبود آب موجب می‌شود تا فرایند رشد درخت شما به کندی صورت بگیرد. بنابراین باید تلاش کنید تا رشد درخت شما به بهترین شکل ممکن انجام شود. اگرچه ترکیب رنگی بازی بیشتر روی ارائه‌ی رنگ‌های تیره متمرکز شده، اما تعادل این ترکیب رنگی را می‌توان در بازی احساس کرد. انجام این بازی نیز می‌تواند به شما در کاهش استرس روزانه و آرام شدن ذهنتان کمک شایانی کند.

دانلود از گوگل پلی

دانلود کافه اینستاگرام

کارجوپلاس در آی اپس - کارجو+

۴. بازی Fidget Toys 3D – Antistress

بازی کاهش استرس

در این بازی بسیار جالب شما با بیش از صدها اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده روبرو می‌شوید که می‌توانید از آن‌ها به دلخواه خود بهره ببرید. شما در این بازی می‌توانید بشقاب‌ها را بشکنید، با نشانه‌گیری بادکنک‌ها آن‌ها را بترکانید، مدادهای رنگی را مرتب کنید، پنجره مه آلود را پاک کنید و در نهایت با بازی‌های اعداد خود را سرگرم کنید. این مجموعه‌ی ساده اما در عین حال سرگرم کننده با موسیقی‌های آرام و دلنشینی همراه می‌شوند که حس بسیار خوبی را به شما القا می‌کنند.

البته باید اشاره کنیم که نسخه‌ی رایگان این بازی با تبلیغات ویدیویی طولانی و همچنین بنرهای درون بازی همراه هستند، اما می‌توانید با خرید نسخه‌ی پولی از شر آن‌ها خلاص شوید. در صورتی که ترجیح می‌دهید بدون پرداخت هزینه‌ای از بازی‌های آرامش‌بخش لذت ببرید، طبیعتاً بازی‌های بسیار زیادی وجود دارد که تبلیغات کمتری دارند. اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از انجام بازی‌های ساده لذت می‌برید، Fidget Toys 3D انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

دانلود از گوگل پلی

Logo | Myket

دانلود و نصب خودکار برنامه کافه بازار 20.1.1 جدیدترین نسخه 1401 (2022) | چیکاو

دانلود کافه اینستاگرام

کارجوپلاس در آی اپس - کارجو+

۵. بازی Hex – Anxiety Relief and Relax

بازی کاهش استرس

Hex، نام یک بازی آرامش‌بخش است که اساس کار آن با یک جدول شش‌ضلعی آغاز می‌شود و شما را دعوت می‌کند تا به شکل‌های مختلفی و جذابی در مورد خطوط فکر کنید. روی شکل‌های شش‌ضلعی ضربه بزنید تا آن‌ها را بچرخانید و خطوط را به شکل‌های زیبا تبدیل کنید. تماشای درهم آمیختگی خطوط که به آرامی به یک شکل پیوسته تبدیل می‌شوند، سرگرم کننده است. به علاوه، اگر روی پازل خاصی گیر کردید، یک گزینه‌ی راهنما وجود دارد که دستورالعمل‌هایی را برای شکلی که می‌سازید، ارائه می‌دهد.

در حقیقت این بازی برای شما چنین امکانی را فراهم می‌کند تا با متصل کردن قطعات مختلف اشکالی با الگو‌های بسته بسازید.  این بازی در سبک بازی‌های فکری قرار دارد، اما هدف اصلی طراحی آن فراهم کردن زمانی برای تفریح و آرامش کاربران است. شما می‌توانید اشکال بسیار جالب و عجیبی را در این بازی بسازید. در عین حال که به ساختن اجسام و اشکال گوناگون می‌پردازید، موسیقی لذت‌بخشی برای شما پخش می‌شود که به آرامش هر چه بیشتر شما کمک می‌کند. در ضمن باید اشاره کنیم که برای ساخت اشکال گوناگون از لحاظ زمانی هیچ گونه محدودیتی ندارید و می‌توانید با خیالی راحت، اشکال مد نظر خود را طراحی کنید.

دانلود از گوگل پلی

Logo | Myket

۶. بازی My Oasis: Anxiety Relief Game

بازی کاهش استرس

آخرین بازی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، بازی My Oasis: Anxiety Relief Game است. در این بازی شما به یک دنیای خیالی سفر می‌کنید؛ جایی که یک آبادی کوچک در حال شکل گرفتن است و شما باید این آبادی را به دلخواه خود گسترش داده و این منطقه را به یک محیط آرام برای زندگی افراد بیشتر تبدیل کنید. گیم پلی این بازی به نحوی طراحی شده که هیچ استرسی را به کاربران منتقل نمی‌کند.

همچنین موسیقی بسیار لذت‌بخشی در طول این مسیر برای شما پخش می‌شود که گویی شما به یک منطقه آرام برای استراحت کردن سفر کرده‌اید. در بخشی از بازی می‌توانید با نت‌های موسیقی، یک ریتم جالب ایجاد کرده و موسیقی مخصوص به خودتان را بسازید. برای به دست آوردن قلب‌ها که در اصل واحد پول بازی هستند، روی صفحه ضربه بزنید. شما همچنین می‌توانید تبلیغات را تماشا کنید تا قلب‌های بیشتری به دست آورید. موجودات و حیوانات مختلف، باغ‌های سرسبز، حوض‌های زیبای آبی و عناصر بی‌نظیر دیگری که در این بازی به چشم می‌خورند، بازی My Oasis را به تجربه‌ای لذت‌بخش برای شما تبدیل می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید روی حیواناتی که در منطقه‌ی شما زندگی می‌کنند ضربه بزنید و آن‌ها جملات تاکیدی نشاط‌بخش و مثبتی را به شما ارائه می‌دهند.

وقتی آبادی خود را گسترش دادید، می‌توانید به نقاط دیگر سفر کرده و به همین شکل مناطق دیگر را نیز گسترش دهید و جزایر دیگری را ایجاد کنید این بازی برای آن دسته از کاربرانی که  می‌خواهند اندکی از دنیای واقعی فاصله بگیرند، انتخاب بسیار مناسبی تلقی می‌شود.

دانلود از گوگل پلی

Logo | Myket

دانلود و نصب خودکار برنامه کافه بازار 20.1.1 جدیدترین نسخه 1401 (2022) | چیکاو

دانلود کافه اینستاگرام

کارجوپلاس در آی اپس - کارجو+

سخن آخر

بازی کاهش استرس

استرس و فشار عصبی روزانه مشکلی است که اکثر افراد جامعه را درگیر خود کرده است. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض استرس ممکن است منجر به بروز مشکلات مختلفی از جمله افسردگی یا افزایش مشکلات سلامت جسمی شود. در این مقاله به معرفی ۶ تا از بهترین بازی‌های آرامش‌بخش پرداختیم و امیدواریم که با استفاده از آن‌ها، درگیری‌های ذهنی شما کمتر شود.

منبع: Makeuseof

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.