این دوقلوها «پیرترین» نوزادانی هستند که تا به حال به دنیا آمده‌اند – ۳۰ سال پس از فریز شدن!

2022 11 25 09 49 50

دوقلوهایی به نام‌های لیدیا و تیموتی ریج وی در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ – بیش از ۳۰ سال پس از فریز شدن به عنوان جنین – به دنیا آمده‌اند. طبق سوابق رسمی، آنها می‌توانند باقدمت‌ترین جنین‌های منجمد شده باشند که تاکنون متولد شده اند.

جنین‌ها برای یک زوج متاهل ناشناس با استفاده از لقاح آزمایشگاهی (IVF) ایجاد شدند و سپس در ۲۲ آوریل ۱۹۹۲ در دمای -۱۹۶ درجه سانتیگراد در نیتروژن مایع ذخیره شدند. آنها اجازه داده بودند از جنین‌ها برای مقاصد علمی یا اهدا به زوج‌هایی که بچه می‌خواهند استفاده شود.

جنین‌های دوقلو به مرکز ملی اهدای جنین (NEDC) در ناکسویل، تنسی اهدا شده بودند.

فیلیپ و همسرش راشل در حال حاضر دارای چهار فرزند دیگر هستند که همگی زیر ۱۰ سال سن دارند.

رکورددار قبلی “پیرترین” نوزاد ، مولی اورت گیبسون بود که در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰ از جنینی متولد شد که به مدت ۲۸ سال منجمد شده بود.

اما این امکان وجود دارد که یک جنین منجمد قدیمی بدون ثبت سن آن استفاده شده باشد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، میزان موفقیت و سایر داده‌ها را برای خدمات باروری دنبال می‌کند، اما به طور خاص سن جنین‌های منجمد را بررسی نمی‌کند.

جنین ها را می توان تقریباً به طور نامحدود منجمد کرد، اگرچه میزان بقا پس از ذوب شدن حدود ۸۰ درصد است و تنها کسری از جنین های منتقل شده منجر به تولد زنده می شوند. در این مورد، پنج جنین ذوب شدند، و سه جنین قابل انتقال بودند و در نتیجه دو تولد زنده به دنیا آمد.

علیرغم گذراندن زمان زیادی در انجماد عمیق، انتظار می‌رود که کودکان به اندازه جنین عادی، سالم باشند. بیشتر سن اهدا کننده و گیرنده جنین است که در موفقیت این روش تفاوت ایجاد می کند.

اکنون، پس از مدت ها انتظار، لیدیا با وزن تولد حدود ۲.۶ کیلوگرم و تیموتی با وزن ۲.۹ کیلوگرم دنیای را تجربه می‌کنند که با ۳۰ سال قبل خیلی تفاوت دارد! آیا آنها اگر ۳۰ سال قبل به دنیا می‌آمدند بهتر بود یا حالا؟!

تیم NEDC امیدوار است که سایر والدین بالقوه تشویق شوند تا پس از تولد لیدیا و تیموتی به این سمت بیایند. این سازمان تا به حال با استفاده از جنین های اهدایی به تولد بیش از ۱۲۰۰ نوزاد کمک کرده است.

جان دیوید گوردون، پزشک NEDC، که انتقال جنین را انجام می‌گوید که تصمیم‌گیری دشوار است. آیا کسی حاضر است جنین‌هایی را که ۵، ۱۰، ۲۰ سال پیش ایجاد کرده‌اند، بپذیرد .

و سوال دیگری که شاید به فکر خیلی‌ها بیاید این است که آیا بهتر نیست که جنین‌های منجمد کنند که در دوره و زمانه مناسب‌تری پا به روی زمین بگذارند؟ اگر چنین زمانی اصلا وجود خارجی داشته باشد؟!

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.