اینتل با رهبری پت گلسینگر در سال‌های آینده AMD و TSMC را پشت سر می‌گذارد

intel ceo pat gelsinger speech suit glasses

شرکت سرمایه‌گذاری Northland در یادداشتی می‌گوید AMD روزهای درخشانش را پشت سر گذاشته و احتمالاً عوامل مختلف دست‌به‌دست هم می‌دهند تا اینتل اختلافش را در بازار پردازنده با تیم قرمز بیشتر کند. به گفته‌ی Northland کاهش فروش کامپیوترهای شخصی به‌خصوص در چین تأثیر قابل توجهی روی AMD می‌گذارد و اینتل به مرور زمان در حال دستیابی به فناوری‌های مدرن‌تر برای رقابت شدید با AMD است.

براساس نوشته‌ی Wccftech، شرکت سرمایه‌گذاری Northland پیش‌بینی کرده است ای ام دی در سال آینده‌ی میلادی ۲۴ میلیارد دلار درآمد کسب کند تا سود هر سهم این شرکت بدون احتساب قوانین GAAP به ۲٫۴۵ دلار برسد. این در حالی است که تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی کرده‌اند سود هر سهم ۳٫۹۶ دلار و درآمد نهایی ۲۶ میلیارد دلار باشد.

Northland می‌گوید که احتمالاً در سال آینده‌ی میلادی مشتریان سازمانی AMD در چین هزینه‌کرد خود را کاهش می‌دهند. دولت چین برنامه دارد استفاده از پردازنده‌های خارجی را در زیرساخت‌هایش متوقف کند و به همین دلیل سراغ ساخت پردازنده بر پایه‌ی معماری آرم رفته است. همین موضوع باعث شده معماری آرم بخشی از سهم AMD در بازار چین را به خود اختصاص دهد.

در همین حین کارشناسان می‌گویند اینتل در زمینه‌ی پیشرفت ترانزیستور توانسته است تا حد زیادی خودش را به AMD نزدیک کند. Northland اعتقاد دارد که اینتل تا نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی سراغ استفاده از لیتوگرافی کلاس چهار نانومتری می‌رود. در همان دوران احتمالاً AMD پردازنده‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی پنج نانومتری TSMC می‌سازد. Northland پیش‌بینی می‌کند که AMD در سال ۲۰۲۴ از لیتوگرافی کلاس چهار نانومتری بهره بگیرد.

با وجود این‌که TSMC هرگونه تأخیر در نقشه‌ی راه خود را تکذیب می‌کند، اکثر کارشناسان می‌گویند که پردازنده‌های سه نانومتری این شرکت دیرتر از حد انتظار از راه می‌رسند و به همین دلیل AMD با یک‌سری چالش‌های جدید مواجه خواهد شد.

Northland می‌گوید ترانزیستورهای GAA شرکت TSMC عملکرد ضعیف‌تری نسبت‌به ترانزیستورهای ساخت اینتل خواهند داشت. این ترانزیستورهای جدید که TSMC مانور زیادی روی آن‌ها داده است در سال ۲۰۲۵ وارد مرحله‌ی تولید انبوه می‌شوند. اینتل تا آن زمان فناوری‌های پردازشی خود را بسیار پیشرفته‌تر می‌کند. Northland می‌گوید اینتل در دهه‌های اخیر قبل از رقبایش توانسته ترانزیستورها را ارتقاء دهد و به‌لطف رهبری پت گلسینگر، آینده‌ی درخشانی پیش روی خود می‌بیند.

مقاله‌های مرتبط:

Northland می‌گوید اوج فروش کنسول‌های نسل جدید را پشت سر گذاشته‌ایم و به همین دلیل دور از انتظار است که AMD بتواند در ادامه درآمد هنگفتی ازطریق ایکس باکس و پلی استیشن به جیب بزند. تمامی این عوامل باعث شده‌اند Northland پیش‌بینی ارزش هر سهم AMD را از ۸۰ دلار به ۶۰ دلار کاهش دهد. ارزش سهام AMD در سال جاری میلادی حدودا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر لیزا سو، مدیرعامل AMD، می‌گوید که آینده‌ی درخشانی در انتظار شرکتش است و همین حالا نیز تقاضا برای محصولات AMD بالا است. او همچنین پیش‌بینی کرده است که فروش محصولات سرور در فصل‌ پیش رو افزایش یابد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link