اورکلاک کارت گرافیک GALAX RTX 4090 HOF تا فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز

روز گذشته خبری منتشر شد که طبق آن، نمونه‌های بدون کولر کارت گرافیک RTX 4090 Hall of Fame (HOF) توسط شرکت GALAX برای اورکلاکرها به منظور تست و اورکلاک ارسال شده بود. این کارت گرافیک، اولین کارت گرافیک سفارشی RTX 4090 است که نیروی مورد نیاز آن توسط دو درگاه ۱۶ پین تأمین می‌شود و حال، اورکلاکر OGS توانسته رکورد جدیدی با آن ثبت کند.

همان طور که گفتیم، شرکت GALAX نمونه‌های کارت گرافیک RTX 4090 HOF را بدون سیستم خنک کننده برای اورکلاکرها فرستاده تا اورکلاکرها با استفاده از نیتروژن مایع، این کارت گرافیک را تا حد امکان و در دمای زیر صفر اورکلاک کنند.

RTX4090 3.7GHZ

اورکلاکر OGS موفق شده با استفاده از خنک کننده نیتروژن مایع، فرکانس یک دستگاه کارت گرافیک GALAX RTX 4090 HOF را در بنچمارک GPUPI به ۳۷۰۵ مگاهرتز برساند – بنچمارکی که جزو بنچمارک‌های رسمی رنکینگ HWBOT است. این بنچمارک نسبت به بقیه بنچمارک‌های گرافیکی بنچمارک ساده و سبکی به حساب می‌آید و به همین خاطر، فرکانس کارت گرافیک در آن نسبتاً بیشتر است. فرکانس حافظه در این تست دستکاری نشده، ولی فرکانس بوست GPU با ۸۲۵ مگاهرتز افزایش نسبت به فرکانس پایه، به ۳۳۴۵ مگاهرتز رسیده است. البته میزان افزایش فرکانس نسبت به فرکانس مرجع انویدیا، حدود ۱۱۸۵ مگاهرتز است.

شکستن رکورد Port Royal توسط RTX 4090 HOF اورکلاک شده

OGS همچنین توانسته رکورد بنچمارک ۳DMark Port Royal را با کارت گرافیک GALAX RTX 4090 HOF بشکند – این بنچمارک یکی از محبوب‌ترین بنچمارک‌ها در بین اورکلاکرهای حرفه‌ای کارت گرافیک است. فرکانس کارت در حین ثبت رکورد با ۱۳۰ مگاهرتز کاهش به ۳۵۷۰ مگاهرتز رسیده و امتیاز ۳۱۰۹۶ توسط کارت ثبت شده است. این امتیاز، بیش از ۱۰۰۰ امتیاز با رکورد پیشین در بنچمارک Port Royal اختلاف دارد.

RTX4090 PORTROYAL

کارت گرافیک GALAX RTX 4090 Hall of Fame در حال حاضر قدرتمندترین کارت گرافیک حال حاضر جهان است. با در نظر گرفتن اینکه شرکت EVGA دیگر کارت گرافیک تولید نمی‌کند و خبری از سری EVGA Kingpin نیست، کارت گرافیک RTX 4090 HOF در حال حاضر هیچ رقیبی از هیچ برند و شرکتی ندارد و قاعدتاً تنها انتخاب اورکلاکرهای کارت گرافیک در سراسر جهان خواهد بود. شرکت GALAX تا به این لحظه چندین دستگاه از این کارت گرافیک را برای اورکلاکرها ارسال نموده، پس به طور قطع این رکورد، آخرین رکورد آن نخواهد بود.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link