اورواچ ۲؛ رتبه‌بندی تمامی قهرمان‌ها در کلاس‌های مختلف

همانطور که احتمالا می‌دانید، عرضه‌ی Overwatch 2 دقیقا طبق برنامه پیش نرفت و این بازی با انتقادات زیادی را از همان ابتدا مواجه شد، اما این اثر تیراندازی قهرمانی از آن زمان تاکنون ثابت کرده است که به طرز عجیب و غریبی محبوب است و قرار نیست که این انتقادات، تاثیر خاصی روی عملکرد آن بگذارد. البته یکی از دلایل این افزایش محبوبیت ناگهانی این است که بسیاری از بازیکنان، تا حد زیادی قهرمان‌های محبوب خود را پیدا کرده‌اند و دیگر در سردرگمی نیستند.

هرچند حتی بازیکنان قدیمی اورواچ هنوز در حال آشنایی با المان‌های مختلف بازی هستند زیرا نه تنها برخی از شخصیت‌های قدیمی نسخه‌ی اول برای دنباله بازسازی شده و تغییر کرده‌اند، بلکه فرمت جدید مسابقات بازی که به صورت ۵v5 است نیز در کنار اضافه شدن چند قهرمان جدید، ماهیت رقابتی بازی را تغییر داده است. در واقع با وجود این تغییرات، استراتژی‌ها، همکاری‌های تیمی خاص و برخی از قهرمانان، ممکن است که به طور ناگهانی برای شما دیگر بی‌فایده به نظر برسند. با این حال، قبل از پرداختن به همه‌ی این موارد و شخصیت‌ها، چند نکته در مورد رتبه‌بندی‌ها وجود دارد که باید به آن‌ها اشاره کرد.

اورواچ 2

اول از همه باید به این نکته توجه داشته باشید که به استثنای چند مورد خاص، تعداد زیادی قهرمان وجود ندارند که آنقدر قدرتمند باشند که اساسا مجبور شوید همیشه آن‌ها را انتخاب کنید. در واقع بهترین شخصیت هنوز هم آن شخصیتی است که با آن راحت‌تر هستید. از طرفی ثبات و سازگاری بزرگترین عامل در رتبه‌بندی‌های این مقاله است. این بدان معنی است که هرچه شخصیتی در موقعیت‌های بیشتری عملکرد بهتری از خود نشان دهد، احتمال اینکه در این فهرست رتبه‌ی بالاتری داشته باشد، بیشتر می‌شود.

همچنین این رتبه‌بندی‌ها بیشتر با در نظر گرفتن بازیکنانی با سطح مهارت متوسط ​​تعیین شده‌اند. به عبارت دیگر شما ممکن است که با یک شخصیت خاص بسیار حرفه‌ای باشید اما عموم بازیکنان نتوانند به خوبی از آن استفاده کنند. در نهایت گفتنی است که اورواچ ۲ به عنوان یک اثر قهرمان محور و آنلاین، به مرور به‌روزرسانی‌ها و تغییرات زیادی را دریافت می‌کند، بنابراین ممکن است که این رتبه‌بندی‌ها نیز تغییر کنند.

بهترین هیلرها و شخصیت‌های کلاس ساپورت

کیریکو

۸. زنیاتا (Zenyatta)

۷. مرسی (Mercy)

۶. بریجیت (Brigitte)

۵. بپتیست (Baptiste)

۴. کیریکو (Kiriko)

۳. مویرا (Moira)

۲. آنا (Ana)

۱. لوسیو (Lucio)

یک بازیکن حرفه‌ای با زنیاتا (Zenyatta) افزودنی خوبی به تیم شما خواهد بود اما تفاوت بین یک بازیکن حرفه‌ای و یک بازیکن معمولی یا نسبتا خوب در حال حاضر بیشتر از همیشه قابل توجه است. شما در هنگام استفاده از این شخصیت باید بتوانید که به خوبی گوی‌های او را مدیریت کرده و همچنین از خودتان هنگامی که یک دشمن در جلوی شما ظاهر می‌شود مراقبت کنید که کار آسانی به خصوص برای تازه‌واردان نخواهد بود. به صورت کلی این شخصیت در حال حاضر تنها بدست یک بازیکن حرفه‌ای کارآمد است.

چیزی که مرسی (Mercy) به تیم شما اضافه می‌کند غیرقابل جایگزین است، اما از آنجایی که اورواچ ۲ به شما تنها اجازه‌ی داشتن یک شخصیت از کلاس تانک را در گروه‌تان می‌دهد، مرسی دیگر مانند قبل تاثیرگذار نیست. البته این هیلر هنوز هم با یک تانک محض مانند راینهارت به خوبی می‌تواند سازگار شود، اما فارغ از آن، بهره‌ای که از آن می‌برید به میزان توانایی شما در شفا دادن سخصیت‌های دمیج (DPS) و زنده نگه داشتن خود بستگی دارد. هرچند میزان شفای آهسته، تک هدف بودن و فقدان قابلیت‌های دفاعی خاص همچنان از معایب قابل توجه هستند.

 بریجیت (Brigitte) نیز دیگر آن شخصیت سابق نیست و هرگز نمی‌توانید از او به عنوان یک هیلر اصلی استفاده کنید. با این حال، او را می‌توانید به عنوان نوعی تانک در موقعیت‌های خاص استفاده کرد. البته او جایگزین تانک دومی که اورواچ ۲ از شر آن خلاص شده نخواهد شد، اما می‌تواند استراتژی‌های جدیدی را معرفی کند.

بپتیست (Baptiste) یک هیلر نسبتا خوب است که به راحتی می‌توان با او آسیب زیادی نیز به دشمنان وارد کرد. قابلیت بقای او از شرایط سخت بسیار عالی است، اما شما باید او را با یک تانک و یا یک شخصیت دمیج (DPS) مناسب همراه کنید تا بیشترین بهره را از او ببرید. او معمولا به عنوان یک همراه خوب برای یک بازیکن حرفه‌ای که از لوسیو استفاده می‌کند، در نظر گرفته می‌شود.

اورواچ 2

کیریکو (Kiriko) یکی از قهرمان‌های جدید بازی است که که با توجه به کلاس خود، میزان آسیب قابل توجهی وارد می‌کند و از طرفی دارای برخی از قابلیت‌های دفاعی جذاب و یک قدرت ویژه یا همان آلتیمیت شگفت‌انگیز است. با این حال بسیاری از بازیکنان به جای یافتن راهی برای ایجاد تعادل در هر دو جنبه از این شخصیت، تمایل زیادی به تمرکز روی قابلیت‌های دفاعی یا حمله به صورت مستقل دارند.

برخی از بازیکنان از مویرا (Moira) متنفرند یا به طور کلی آن را دست کم می‌گیرند، اما به ندرت می‌توان از حضور او در تیم خود ناراحت شد. او به عنوان شخصیتی طراحی شده که تعادل خوبی بین آسیب و درمان دارد؛ همان چیزی که بسیاری از شخصیت‌های ساپورت فرعی در حال حاضر باید بر آن تأکید کنند. هرچند آلتیمیت او می‌تواند مقداری روی مخ بسیاری برود اما فارغ از آن، قابلیت‌های مناسبی داشته و یادگیری او نیز بسیار آسان است.

در رابطه با آنا (Ana)، اگر به قابلیت‌های او مسلط شوید، شخصیت فوق‌العاده تاثیرگذاری است. آلتیمیت و نارنجک بیوتیک (Biotic Grenade) او، دو تا از بهترین توانایی‌هایی است که می‌توانید در شخصیت‌های ساپورت بازی مشاهده کنید. از طرفی دارت خواب‌آور (Sleep Dart) او اکنون یکی از معدود توانایی‌های شگفت‌انگیزی است که در اورواچ ۲ غیر تغییر باقی مانده است. استفاده‌ی بهینه از آنا دشوار است، اما پتانسیل او غیرقابل انکار است.

در نهایت لوسیو (Lucio) وجود دارد. هیچ موقعیتی وجود ندارد که یک بازیکن معمولی با این شخصیت نتواند به تیم خود کمک کند. این در حالی است که یک بازیکن حرفه‌ای با این شخصیت می‌تواند حسابی تیم شما را اذیت کند. البته گفتنی است که تسلط بر لوسیو به هیچ وجه برای تازه‌واردان آسان نیست و باید زمان زیادی را با این قهرمان بگذرانند تا بتوانند بر او و قابلیت‌های شگفت‌انگیزش مسلط شوند.

بهترین شخصیت‌های کلاس تانک

جانکر کوئین در اورواچ 2

۱۰. رودهاگ (Roadhog)

۹. رکینگ بال (Wrecking Ball)

۸. راینهارت (Reinhardt)

۷. دوم‌فیست (Doomfist)

۶. جانکر کوئین (Junker Queen)

۵. وینستون (Winston)

۴. سیگما (Sigma)

۳. اوریسا (Orisa)

۲. زاریا (Zarya)

۱. دی‌.وا (D.va)

رودهاگ (Roadhog) در حال حاضر تانک عجیب و غریبی است. او به عنوان یک تانک ثانویه در اورواچ ۱، تاثیرگذاری زیادی داشت اما به عنوان یک تانک تنها در تیم شما در اورواچ ۲، او تاثیرگذاری سابق خود را ندارد. در واقع اگر از بازیکنان حرفه‌ای نباشید و نتوانید به خوبی از قلاب خاص او استفاده کنید، باید به دنبال تانک دیگری باشید.

رکینگ بال (Wrecking Ball) نیز از مشکل مشابهی رنج می‌برد. به عنوان یک تانک فرعی در تیم شما، او به خوبی می‌تواند روی مخ تیم دشمن برود اما به عنوان تنها تانک تیمتان، او تاثیرگذاری زیادی نخواهد داشت. البته یک بازیکن حرفه‌ای که بتواند با تیم خود به خوبی هماهنگ شود، می‌تواند از قابلیت‌های خاص او نهایت استفاده را ببرد اما سایر بازیکنان بهتر است که به سراغ او نروند.

راینهارت (Reinhardt) هنوز هم بهترین تانکی است که می‌توانید از او به عنوان یک محافظ استفاده کنید اما ریتم گیم‌پلی در اورواچ ۲ افزایش یافته و این می‌تواند گاهی اوقات سبک دفاعی او را به یک مشکل تبدیل کند. در حالی که او ارزش او در موقعیت‌هایی خاص غیرقابل انکار است، اما آن موقعیت‌ها مانند گذشته دیگر در طول هر دور از بازی رایج نیستند. در نهایت اگر می‌خواهید از او استفاده کنید، باید تهاجمی‌تر از قبل عمل کنید.

حرف‌های ضد و نقیض زیادی در مورد دوم‌فیست (Doomfist) وجود دارد و استدلال‌هایی نیز برای این حرف‌ها دیده می‌شود. با این حال او در پریدن به میان گروهی از دشمنان و ایجاد هرج و مرج مهارت دارد. یادگیری نحوه‌ی استفاده از او مدتی طول می‌کشد، اما این فرآیند ممکن است در نهایت ارزش تلاش شما را داشته باشد.

اورواچ 2

جانکر کوئین (Junker Queen) احتمالا یک شخصیت دمیج (DPS) است که لباس مبدل تانک به تن کرده است. در حالی که او نسبت به شخصیت‌های کلاس دمیج برتری زیادی در این زمینه ندارد اما توانایی او در ایجاد هرج و مرج و در عین حال زنده ماندن در مبارزه قطعا قابل توجه است. بزرگترین مشکل او در حال حاضر این است که برخی از بهترین حریف‌ها برای مقابله با او، شخصیت‌های محبوبی هستند که بازیکنان زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. با این حال در شرایط مناسب، او می‌تواند تبدیل به یک کابوس شود.

وینستون (Winston) از همان مشکلاتی که رکینگ بال را به یک انتخاب خاص تبدیل می‌کند، رنج می‌برد اما او چند مزیت قابل توجه در برخی از شرایط کلیدی دارد. او برای سبک خاصی از بازی یعنی پریدن به وسط گروهی از دشمنان و ایجاد هرج و مرج ساخته شده است که اورواچ ۲ در حال حاضر بر آن تاکید زیادی دارد و قابلیت حباب دفاعی او به اندازه‌ی کافی قدرتمند است که به او اجازه می‌دهد تا مدت طولانی‌تری زنده بماند. تسلط بر توانایی اصلی او دشوار است اما وینستون در حال حاضر دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که برای انجام آن طراحی شده است.

سیگما (Sigma) در حال حاضر بهترین گزینه برای استفاده به عنوان یک تانک اصلی در تیم شما نیست اما ترکیب جالبی از بقا و آسیب را فراهم می‌کند. بزرگترین مشکل او احتمالا زمانی است که باید برای تسلط بر او صرف کنید. با این حال یک بازیکن حرفه‌ای با سیگما می‌تواند هم میزان قابل توجهی از آسیب را به دشمنان وارد کند هم مدتی طولانی را در نبرد زنده بماند.

دی.وا

اگرچه اوریسا (Orisa) قدرت دفاعی سابق را ندارد، اما ترکیبی غیرقابل انکار از بقا، آسیب و ویژگی‌های Crowd control را ارائه می‌دهد. او را می‌توان به عنوان یک شخصیت دمیج در نظر گرفت که از استقامت بالایی برخوردار است و می‌تواند تیم شما در درگیری‌های پیچیده نجات دهد. نقاط قوت او نقاط ضعفش را جبران می‌کنند و این باعث شده تا او به جان سخت‌ترین شخصیت بازی تبدیل شود.

زاریا (Zarya) در حال حاضر شگفت‌انگیز است. حباب‌های او به او این امکان را می‌دهند که خود و هر بازیکن دمیج دیگر را بیشتر از قبل زنده نگه دارد. از طرفی آلتیمیت او همچنان یکی از بهترین راه‌ها برای تغییر روند مبارزه یا کسب پیروزی در نبرد است. برای کسانی که به دنبال جایگزینی برای راینهارت در اورواچ ۲ هستند، زاریا پیشنهاد می‌شود.

در نهایت دی‌.وا (D.Va) وجود دارد. توانایی دفاعی او می‌تواند برخی از قوی‌ترین توانایی‌های دشمن را در بازی خنثی کند و از طرفی با ترکیب ویرانگری از سرعت و میزان آسیبی که وارد می‌کند، این شخصیت چیزهای زیادی را برای اکثر تیم‌ها به ارمغان می‌آورد. او همچنین برای بازیکنان تازه‌وارد مناسب است اما طبیعتا استفاده‌ی بهینه از او نیاز به صبر و تمرین دارد.

گفتنی است که یک تانک جدید نیز با نام راماترا (Ramattra) در ۶ دسامبر (۱۵ آذر) یعنی همزمان با شروع فصل دوم بازی در دسترس قرار خواهد گرفت.

بهترین شخصیت‌های کلاس دمیج (DPS)

اورواچ 2

۱۷. سیمترا (Symmetra)

۱۶. جانکرت (Junkrat)

۱۵. توربیورن (Torbjörn)

۱۴. ویدومیکر (Widowmaker)

۱۳. فرح (Pharah)

۱۲. بسشن (Bastion)

۱۱. می (Mei)

۱۰. هنزو (Hanzo)

۹. کسدی (Cassidy)

۸. اش (Ashe)

۷. سولجر ۷۶ (Soldier: 76)

۶. ریپر (Reaper)

۵. اکو (Echo)

۴. سومبرا (Sombra)

۳. تریسر (Tracer)

۲. سوجرن (Sojourn)

۱. گنجی (Genji)

نظرات ضد و نقیض زیادی در مورد شخصیت‌های دمیج اورواچ ۲ وجود دارد اما جانکرت (Junkrat)، سیمترا (Symmetra) و توربیون (Torbjörn) عموما در رتبه‌های نه چندان خوب لیست‌ها یافت می‌شوند. هیچ یک از این شخصیت‌ها برای گیم‌پلی فعلی بازی مناسب نیستند، بنابراین یا باید تغییر کنند یا بازی به طور کلی به‌روزرسانی شود.

از طرفی ویدومیکر (Widowmaker)، فرح (Pharah) و بسشن (Bastion) نیز در حال حاضر در جایگاه‌های نسبتا مشابهی قرار دارند. هر یک از این شخصیت‌ها با بازیکنان حرفه‌ای و  یا بازیکنانی معمولی در شرایط مناسب مفید خواهند بود، با این حال در اغلب اوقات، آن‌ها تاثیرگذاری سابق را ندارد. از بین این سه شخصیت، بسشن احتمالا در شرایط مختلف تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

صحبت درباره‌ی تاثیرگذاری می (Mei) دشوار است. او می‌تواند سرعت بسیاری از قهرمانان را کاهش داده و بسیاری از استراتژی‌هایی را که تاثیر زیادی بر بازی می‌گذارند، تا حد زیادی خنثی کند، با این حال او برای تاثیرگذاری بیشتر باید تغییراتی داشته باشد. از طرفی تسلط بر او مقداری زمان‌بر است.

اورواچ 2

در این میان هنزو (Hanzo) کمی انعطاف‌پذیرتر از ویدومیکر است. این ویژگی به او اجازه می‌دهد تا با تیمش کمی بهتر هماهنگ شود و در عین حال برای اهداف دوربرد گزینه‌ی مناسبی محسوب شود. هرچند حتی بازیکنان حرفه‌ای نیز ممکن است که برای بدست آوردن حداکثر استفاده از او در اورواچ ۲ مشکل داشته باشند، اما او قطعا گزینه‌ی مناسبی برای بازیکنان مختلف است.

کسدی (Cassidy) و اش (Ashe) نیز از برخی از مشکلات اساسی مشابه رنج می‌برند. آن‌ها شخصیت‌هایی هستند که به طور باورنکردنی به هدف‌گیری بازیکنی که از آن‌ها استفاده می‌کند، وابسته هستند. در حالی که اش در این زمینه انعطاف‌پذیرتر است اما هر دو شخصیت به هدف‌گیری بالا، شناخت بخش‌های مختلف نقشه‌های بازی و توانایی درک نقشتان در اکثر تیم‌ها نیاز دارند. در واقع اگر مهارت‌های تک‌تیراندازی ندارید، ممکن است که آن‌ها گزینه‌ای مناسب برای شما نباشند.

سولجر ۷۶ (Soldier: 76) شخصیتی است که به تازه‌واردان بسیار پیشنهاد می‌شود. استفاده از او آسان است و توانایی وارد کردن آسیب زیادی دارد. او همچنین در شرایط مختلف عملکرد نسبتا خوبی از خود نشان می‌دهد که باعث شده تا به گزینه‌ای محبوب برای بسیاری تبدیل شود.

از طرفی ریپر (Reaper) نیز در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد. چه بخواهید که از جناحین به یک گروه حمله کنید یا فقط اعصاب تانک دشمن را بهم بریزید، او می‌تواند در شرایط مختلف مفید باشد. البته شما باید در نحوه‌ی جایگیری او در نقشه دقت داشته باشید.

گنجی

اکو (Echo) یکی از آن شخصیت‌هایی است که برای زمانی که روی او می‌گذارید، به شما پاداش می‌دهد. اکو ممکن است که روی کاغذ مانند یک شخصیت ویرانگر و با آسیب بالا به نظر نرسد، اما مهارت‌های منحصر‌به‌فردش به او اجازه می‌دهد تا به طور موثر با برخی از محبوب‌ترین شخصیت‌های حال حاضر به خوبی مقابله کند. یک بازیکن حرفه‌ای با استفاده از اکو می‌تواند کاری کند که تیم مقابل به فکر تغییر استراتژی‌های خود بیفتد.

سومبرا (Sombra) هنوز هم تاثیرگذاری خود را دارد اما تغییراتی در توانایی‌های او باعث شده تا کمی انعطاف‌پذیرتر از قبل باشد. در حالی که او هنوز مسئول اصلی خنثی کردن قابلیت‌های دشمنان است، همچنین در حال تبدیل شدن به یک شخصیت با میزان آسیب بالا است. یادگیری نحوه‌ی استفاده از سومبرا برای اکثر بازیکنان زمان می‌برد، اما برخی از سخت‌ترین تیم‌هایی که در اورواچ ۲ با آن‌ها روبرو خواهید شد، یک سومبرا همراه خود خواهند داشت.

تریسر (Tracer) یکی از ستاره‌های گیم‌پلی سریع‌ اورواچ ۲ است. البته این واقعیت که او نسبت به گذشته زمان کمتری را برای خسته کردن تانک‌های کند صرف می‌کند، به این معنی است که بازیکنان باید کمی بیشتر از گذشته شخصیت‌های دمیج را انتخاب کنند. با این حال هر کسی که با تریسر آشنا است، احتمالا می‌تواند این تغییر را بپذیرد.

سوجرن (Sojourn) در حال حاضر در سطح خوبی قرار دارد. او به اندازه‌ی سولجر: ۷۶ قابل اعتماد است، اما برخی از قابلیت‌هایش او به او اجازه می‌دهند تا بازیکنان حریف را به گونه‌ای از میان بردارد که برای سولجر: ۷۶ امکان‌پذیر نیست. توانایی Disruptor Shot او همچنین برای مقابله با بسیاری از قهرمانان و استراتژی‌های حال حاضر مناسب است. البته به نظر می‌رسد که قدرت او به زودی کاهش یابد.

در نهایت گنجی (Genji) وجود دارد. در حالی که او همچنان شخصیتی است که به تمرین زیادی برای تسلط به او نیاز دارید، به نظر می‌رسد که در گیم‌پلی اورواچ ۲ تاثیرگذاری بیشتری دارد. او سریع است، قدرت بسیاری دارد و آلتیمیت او همچنان یکی از بهترین‌ها در بازی است. در هر صورت اگر برای هدف‌گیری با او و حرکاتش وقت بگذارید، در اکثر مواقع می‌توانید شرایط مسابقه را به نفع تیم خود تغییر دهید.

بهترین شخصیت‌ها برای تازه‌واردان

سولجر: 76

همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد، هیچ معیاری وجود ندارد که مشخص کند که چه شخصیتی مناسب شما خواهد بود و باید با او بازی را شروع کنید یا با او حرفه‌ای شوید. این به شما بستگی دارد که به چه سبکی از بازی علاقه‌مند باشید و شخصیت‌های چه کلاسی را ترجیح دهید. البته که تمرین نیز معیاری اساسی خواهد بود. با این حال در ادامه از هر کلاس تعدادی شخصیت انتخاب شده که برای تازه‌واردان مناسب خواهد بود.

تانک

  • اوریسا (Orisa)
  • وینستون (Winston)
  • زاریا (Zarya)

ساپورت

  • مویرا (Moira)
  • مرسی (Mercy)
  • لوسیو (Lucio)

دمیج

  • سولجر: ۷۶ (Soldier: 76)
  • ریپر (Reaper)

همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، چند تفاوت کلیدی در اینجا نسبت به رتبه‌بندی‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، زاریا در کل تانک بهتری نسبت به وینستون و اوریسا است، اما تسلط بر او کمی دشوارتر از دو شخصیت ذکر شده محسوب می‌شود. در واقع بازیکنان جدید احتمالا با اوریسا و وینستون احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و می‌توانند در اواخر بازی از آن‌ها استفاده‌ی زیادی ببرند. البته راینهارت نیز زمان زیادی برای یادگیری نیاز ندارد اما تاثیرگذاری پایینی دارد. از طرفی لوسیو هنوز هم عالی است، اما تسلط بر مویرا با توجه به قدرت‌هایی که دارد، چندان سخت نیست. مرسی نیز مانند گذشته نیست، اما همچنان گزینه‌ی خوبی برای کسانی است که بازی را تازه شروع کرده‌اند. در نهایت در رابطه با شخصیت‌های دمیج، هیچکدام از آن‌ها ساده محسوب نمی‌شوند اما سولجر: ۷۶ و ریپر در اکثر مسابقات مفید هستند. البته تسلط بر سولجر آسان‌تر است اما احتمالا در درازمدت بیشتر بازیکنان روی ریپر سرمایه‌گذاری کنند.

بازی اورواچ ۲ هم اکنون برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی پلی‌استیشن، ایکس‌باکس، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع: Den of Geek

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.