اندروید ۱۳ برای گلکسی A53 5G عرضه شد

Untitled 1 12

سامسونگ در ادامه‌ی انتشار اندروید ۱۳ برای گوشی‌های خود این آپدیت را به همراه رابط کاربری One UI 5.0 اینبار برای گلکسی A53 5G عرضه کرد.

گلکسی A53 5G اگرچه یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آید اما در عین حال یک میان‌رده نیز هست. این یعنی انتظار نمی‌رفت به این زودی به اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 مجهز شود چرا که هنوز تمام گوشی‌های پرچم‌دار در تمام مناطق جهان این آپدیت را دریافت نکرده‌اند. البته برای تمام پرچم‌داران از سری S20 تا S22 این آپدیت عرضه شده ولی در یک سری از مناطق کاربران باید برای دریافت آن اندکی بیشتر منتظر بمانند.

گلکسی A53 5G در ماه مارس امسال به عنوان یک میان‌رده‌ی نسبتا قدرتمند با نمایشگر ۶٫۵ اینچی ۱۲۰ هرتزی و اندروید ۱۲ به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض رونمایی شد. این گوشی طبق سیاست جدید سامسونگ باید تا ۴ سال از لحاظ نرم‌افزاری پشتیبانی شود که این یعنی با دریافت اندروید ۱۶ به کار خود پایان خواهد داد. در واقع اندروید ۱۳ تازه نخستین آپدیت عمده‌ی این محصول به حساب می‌آید.

فرایند انتشار آپدیت اندروید ۱۳ برای گلکسی A53 5G به‌تازگی آغاز شده تا بدین ترتیب جایگاه سامسونگ به عنوان شرکتی قدرتمند در زمینه‌ی آپدیت نرم‌افزاری بیش از پیش مستحکم شود چون با نگاهی به لیست گوشی‌های غیر گلکسی که آپدیت اندروید ۱۳ را دریافت کرده‌اند می‌بینیم که فقط نام سونی اکسپریا ۱ مارک ۴ و وان‌پلاس ۱۰ پرو به چشم می‌خورد که آن‌ها هم پرچم‌دار هستند.

گلکسی A53 5G با دریافت اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 کلی قابلیت جدید دریافت خواهد کرد. این آپدیت چیزی حدود ۲ گیگابایت حجم داشته و قابلیت‌هایی را برای شخصی‌سازی رابط کاربری، بهبود عملکرد کلی گوشی، دسته‌بندی ویجت‌ها و… به گوشی اضافه خواهد کرد.

این آپدیت فعلا برای کاربران بازار اروپا در دسترس قرار دارد اما انتظار می‌رود طی روزهای آتی تمام کاربران بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. نکته‌ی جالب اینجاست که به همراه این آپدیت، بسته‌ی امنیتی جدیدی عرضه نمی‌شود و این یعنی احتمالا سامسونگ می‌خواهد بعد از عرضه‌ی اندروید ۱۳، بسته‌ی امنیتی ماه نوامبر را برای کاربران این گوشی عرضه کند.

با عرضه‌ی آپدیت اندروید ۱۳ برای یک گوشی میان‌رده می‌توان امیدوار بود که در سال جاری بسیاری از گوشی‌های جدید سامسونگ آپدیت یادشده را دریافت کنند. البته پیش از این هم قرار بود این اتفاق بیفتد و بسیاری از گوشی‌های سامسونگ اعم از میان‌رده‌ها و پرچم‌داران اقتصادی نظیر سری فن ادیشن و لایت به اندروید ۱۳ آپدیت شوند.

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.