افشای مشخصات پردازنده لپ تاپ ۱۶ هسته ای اینتل Core i7-13700HX

چند روز پس از افشای جزئیات پردازنده Core i9-13900HX، مشخصات یکی دیگر از CPU های لپ تاپ رپتور به نام Core i7-13700HX به بیرون درز پیدا کرده است. پردازنده افشا شده جدید Intel Core i7-13700HX بخشی از پردازنده‌های نسل سیزدهم رپتور لیک مخصوص لپ تاپ خواهد بود. این سری سی پی یو‌های HX از همان Die محصولات دسکتاپ Raptor Lake-S بهره می‌برند، بنابراین پیکربندی هسته‌های مشابه‌ای را ارائه خواهند داد.

در رابطه با مشخصات پردازنده جدید افشا شده Core i7-13700HX باید انتظار پشتیبانی از ۱۶ هسته که به صورت مساوی به دو سری هسته‌های پرفورمنس و کم‌مصرف تقسیم می‌شوند را داشت. در این پیکربندی در مجموع ۲۴ رشته نیز وجود دارد که مطابق همان پیکربندی Core i7-13700K است.

این سی پی یو همچنین از ۳۰ مگابایت حافظه کش L3 بهره می‌برد و در لپ تاپ Lenovo 82WQ با پشتیبانی از ۱۶GB رم DDR5 مشاهده شده است. نکته جالب توجه در خصوص این پردازنده پشتیبانی از فرکانس پایه ۲.۱۰GHz است که با فرکانس بوست این میزان به ۵ گیگاهرتز نیز افزایش پیدا می‌کند.

پردازنده Core i7-13700HX

لپ تاپی که مشخصات این پردازنده را افشا کرده همچنین از پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti بهره می‌برد و این بدان معناست که شرکت‌های OEM و سازنده این محصولات همچنان برای ساخت محصولات جدید خود به جای استفاده از آخرین نسل انویدیا به GPU های سری GeForce RTX 30 این کمپانی متکی هستند.

با این حال باید گفت که سری GPU های لپ تاپ انویدیا هنوز در دسترس قرار نگرفته و شرکت آمریکایی قرار است آن‌ها را در CES 2023 رونمایی کند. در ماه‌های گذشته اینتل اعلام کرد که پردازنده‌های سری لپ تاپ رپتور لیک خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار خواهد داد.

با این حال فعلا مشخص نیست که اینتل این سری پردازنده‌های لپ تاپ را با GPU های Arc عرضه می‌کند یا نه، اما برخی انتظار عرضه پردازنده‌های گرافیکی اینتل نسل جدید را در سیستم تراشه‌های یکپارچه و On Board دارند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.