افزایش سهم پردازنده های لپ تاپ آرم تا ۲۰۲۳ به ۱۳.۹ درصد

بر اساس گزارش DigiTimes معماری پردازنده آرم همچنان به نفوذ خود در بازار لپ تاپ ادامه می‌دهد و در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۳.۹ درصد از بازار را در اختیار خواهد گرفت. سهم ۱۳.۹ درصدی ممکن است زیاد به نظر نرسد اما پیشرفت تقریبا ۱۰ برابری از ۲۰۲۰ تاکنون است زمانی که لپ تاپ های مجهز به پردازند‌ه های آرم، تنها ۱.۴ درصد از بازار را در اختیار داشتند.

گزارش دیجی تایمز همچنین روند دیگری از وضعیت این صنعت را نشان می‌دهد و در همین راستا می‌توان گفت که سهم بازار اینتل و تسلط آن در این بازار کاهش پیدا کرده است. سال‌های گذشته و حتی آینده نیز وضعیت بازار لپ تاپ برای محصولات آرم مناسب پیش بینی شده اما اکنون مشکلات اقتصادی بر این بازار نیز تاثیر گذاشته و افزایش تورم جهانی و کاهش خرید و نیاز کاربران در این بازار تاثیرگذار بوده است.

سهم پردازنده های لپ تاپ آرم از ۲۰۲۰ تاکنون ۱۰ برابر شده است

دیجی تایمز همچنین اشاره می‌کند که بازار کلی لپ تاپ نسبت به سال گذشته ۲۲.۸ درصد کاهش یافته و در مجموع در یک سال گذشته ۱۹۰ میلیون دستگاه لپ تاپ به فروش رفته است. با این حال برای سال آینده میلادی ثبات نسبی در این بازار پیش بینی شده است. اپل در اواخر سال ۲۰۲۰ با محصولات مک بوک وارد بازار لپ تاپ‌های مبتنی بر آرم شد که عملکردی متعادل در زمینه پرفورمنس و باتری را ارائه داده است.

13.9 درصد پردازنده لپ تاپ آرم

علاوه بر شرکت Apple کوالکام نیز اقداماتی را برای عرضه پردازنده‌های PC مبتنی بر آرم انجام داده و در گزارش اخیر همچنین اذعان شده که استفاده از کروم بوک‌های مبتنی بر آرم رشد نسبی را داشته است. وضعیت در بخش پردازنده‌های لپ تاپ برای اینتل کاملا مناسب نیست و علاوه بر تلاش آرم برای رقابت با اینتل شرکت دیگر فعال در این بخش یعنی AMD که از معماری x86 اینتل بهره می‌برد نیز با عرضه CPU های لپ تاپ و بهره‌وری و عملکرد مناسب به رقیب جدی برای اینتل تبدیل شده است.

بر اساس گزارش دیجی تایمز سهم بازار پردازنده‌های لپ تاپ اینتل در ۲۰۱۶ نزدیک به ۸۲.۲ درصد بوده و این در حالی است که AMD در همان زمان نزدیک به ۱۷.۸ درصد از این بازار را در اختیار داشته است.

با این حال طبق آخرین آمارها در سه ماهه دوم ۲۰۲۲، اینتل اکنون ۶۳.۵ درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد و شرکت عمده دیگر این صنعت یعنی AMD با سهم فروش ۳۶.۴ درصدی پیشرفت قابل توجه‌ای را شاهد بوده است. با این وجود می‌توان پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۲۴ که کوالکام در نظر دارد پردازنده‌های دسکتاپ Nuvia مبتنی بر آرم را منتشر کند، نمی‎توان انتظار تغییر وضعیت آنچنانی در این بخش را داشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.