اسنپدراگون ۸ نسل ۲ پیشرفته ترین پلتفرم ۵G رسما توسط کوالکام معرفی شد

کوالکام در ساعات گذشته به صورت رسمی چیپست پرچمدار گوشی‌های هوشمند یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرد و این جدیدترین پردازنده موبایلی است که توسط این شرکت آمریکایی تولید شده است. این سیستم روی چیپ یا SoC با آن‌چه که کوالکام آن را هوش مصنوعی پیشگامانه نامیده عرضه خواهد شد و توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار است در محصولات آینده مورد استفاده قرار گیرد.

اولین سری از گوشی‌هایی با پشتیبانی از این چیپست قرار است در پایان سال جاری میلادی در دسترس قرار گیرند. این پردازنده توسط نودهای ۴ نانومتری TSMC تولید خواهد شد و مدیران کوالکام طراحی این تراشه را کاربر محور توصیف کرده‌اند. این پردازنده قرار است یکی از اصلی‌ترین تراشه‌های قدرتمند اسمارت‌فون‌ها در سال ۲۰۲۳ لقب گیرد و قرار است تجربه گیمینگ سطح بالا، ارائه اتصالات دیجیتال بی‌سیم باکیفیت و هوش مصنوعی بهبودیافته را برای کاربران در دسترس قرار دهد.

پیشرفته ترین پلتفرم پردازشی ۵G موبایل با پشتیبانی از سرعت دانلود ۵.۸ گیگابایت بر ثانیه و حسگر هوش مصنوعی همیشه فعال

کوالکام همراه با معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، عملکرد هوش مصنوعی آن را تا ۴.۳۵ برابر از چیپست نسل قبل سریع‌تر عنوان کرده و این تراشه اولین چیپست از کوالکام است که با حسگر هوش مصنوعی همیشه فعال عرضه خواهد شد. شرکت سازنده در همین رابطه اذعان کرده که تراشه جدید از یک شبکه عصبی هوش مصنوعی به صورت متناوب استفاده می‌کند تا جزئیات ثبت شده توسط سنسور دوربین مانند چهره‌ها، ویژگی‌های صورت و موها، لباس‌ها و موارد دیگر را شناسایی کند و بهبود ببخشد.

معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2

Snapdragon 8 Gen 2 از معماری ۶۴ بیتی با استفاده از یک هسته اصلی ۳.۲ گیگاهرتزی Cortex-X3، چهار هسته Performance با فرکانس پردازشی ۲.۸GHz و سه هسته E-core 2.0GHz عرضه خواهد شد. این پردازنده جدید از عکس‌برداری با کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسل و ضبط ویدئو ۸K HDR 10-bit پشتیبانی می‌کند و کوالکام نیز در زمینه پخش موسیقی بهبودهایی را بر روی این تراشه اعمال کرده است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با پشتیبانی از نسخه ارتقا یافته پردازنده گرافیکی Adreno عرضه می‌شود که بهبود عملکردی ۲۵ درصدی را به ارمغان خواهد آورد. این تراشه همچنین با پشتیبانی از CPU Kryo عرضه می‌شود که قرار است تا ۴۰ درصد بهره‌وری در مصرف انرژی را ارائه دهد.

معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را پیشرفته‌ترین پلتفرم ۵G می‌داند و این تراشه قرار است با پشتیبانی از مودم پیشرفته X70 5G Modem-RF عرضه شود که توانایی ارائه سرعت ۵.۸ گیگابایت در ثانیه را خواهد داشت.

پردازنده جدید کوالکام همچنین با پشتیبانی از اتصال بلوتوث دوگانه و Wi-Fi 7 عرضه می‌شود. طبق گفته‌های کوالکام مسائل امنیتی نیز در طراحی این تراشه در نظر گرفته شده و این پلتفرم با پشتیبانی از تکنولوژی Snapdragon Secure عرضه خواهد شد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link