اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است

Snapdragon 8 Gen 2 3

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام است، در مراحل نهایی توسعه قرار دارد. حالا یکی از افشاگران اعلام کرده که این تراشه نسبت به نسل قبلی حدود ۲۰ درصد سرعت بیشتری ارائه می‌کند. با توجه به اینکه این تراشه هم مانند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مبتنی بر فناوری ۴ نانومتری شرکت TSMC است، پس از نظر بهره‌وری انرژی باید انتظار ارائه‌ی عملکرد مشابه داشته باشیم. انی افشاگر خاطرنشان کرده که جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام بدون ایجاد گرمای زیاد می‌تواند کار کند ولی در این زمینه اطلاعات بیشتری ارائه نداده است.

بر اساس گزارش‌های فاش شده، هسته‌ی Cortex-X3 موجود در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با سرعت ۳.۲۰ گیگاهرتز انجام وظیفه می‌کند که این یعنی از سرعت مشابه Cortex-X2 موجود در اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره می‌برد. اما تفاوت اصلی این دو هسته این است که X3 از معماری جدیدتر و بهتری استفاده می‌کند. همچنین باید به وجود دو هسته Cortex-A715 با سرعت ۲.۸۰ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A710 با سرعت ۲.۸۰ گیگاهرتز و در نهایت سه هسته Cortex-A510 با سرعت ۲.۰۰ گیگاهرتز اشاره کنیم.

در هر صورت همین که کوالکام تصمیم گرفته برای تراشه‌های پرچم‌دار خود دیگر با سامسونگ همکاری نکند و در عوض از کارخانه‌های TSMC استفاده کند، خبر خوبی برای کاربران محسوب می‌شود زیرا TSMC در این زمینه حرف بیشتری برای گفتن دارد و تراشه‌های بسیار بهتری را تولید می‌کند.

منبع: wccftech

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.