اساسینز کرید بسیار دیر به فکر ژاپن افتاده است

مجموعه اساسینز کرید (Assassin’s Creed) را می‌توان یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی دانست. یکی از نکات جالب این بازی‌ها این است که در هر عنوان به یک قسمت از دنیا می‌رود. برای مثال در والهالا (Valhalla) به مناطق شمالی اسکاندیناوی رفته یا در عنوان جدید معرفی شده به نام معراج (Mirage) به بغداد می‌آید.

بیشتر بخوانید: یوبی‌سافت پروژه‌های آینده‌ی اساسینز کرید را معرفی کرد؛ ژاپن فئودال و اروپای قرون وسطی

به طور کلی شرکت یوبیسافت (Ubisoft) مانند شرکت‌های دیگر عناوین خود را معرفی نمی‌کند. به این شکل که در رویدادهای بزرگ حضور نداشته و رویداد مخصوص خود را دارد. این کار باعث می‌شود تا طرفداران کارهای یوبیسافت به طور متمرکز به یک رویداد توجه کرده و از آن لذت ببرند. حال چندی پیش رویداد اصلی این شرکت بود. در این رویداد از عناوین زیادی پرده برداری شد و مجموعه اساسینز کرید پایه اصلی آن بود. البته لازم به ذکر است که بسیاری از موارد معرفی شده قبل از این رویداد لو رفته بودند!

اساسینز کرید پایه اصلی کارهای یوبیسافت

به طور کلی این مجموعه را می‌توان مهم‌ترین مجموعه ساخته شده توسط یوبیسافت دانست. به همین دلیل است که در رویداد اخیر یوبیسافت نیز اکثر تمرکز آن روی این مجموعه بود. قبل از اینکه رویداد یوبیسافت اجرا شود، بازی معراج لو رفته بود. این بازی در اصل یک عنوان جانبی و کوچک بوده که این مجموعه را به ریشه‌های خود باز می‌گرداند. نکته اصلی در مورد دو عنوان دیگری بود که در مورد آن صحبت شد.

اساسینز کرید ژاپن

آخرین عنوان معرفی شده از مجموعه اساسینز کرید معراج بوده که در بغداد جریان دارد.

قبل از رویداد گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد دو بازی دیگر بود. اینکه این دو بازی بیشتر روند اساسینز کریدهای مدرن را در پیش داشته و عناوین بسیار بزرگی هستند. نکته اصلی این است که دو عنوان دیگری که در مورد آن بحث شد در این رویداد حضور نداشتند. به همین دلیل این مطلب همچنان حالت گمانه‌زنی دارد.

طبق چیزی که گفته شده دو بازی بعدی اساسینز کرید بسیار بزرگ هستند. همین موضوع باعث خواهد شد تا زمان ساخت آن بیشتر طول بکشد. از طرفی نیاز به افراد بیشتری هم در روند ساخت داشته باشید. یوبیسافت در اینجا سیاست درست را انتخاب کرده است. با عرضه معراج طرفدارانی که منتظر عناوین یوبیسافت هستند، با این بازی کوچک راضی خواهند شد. همینطور اینکه به دلیل اینکه یک عنوان کوچک و جانبی است چندان وقت تیم سازنده را نخواهد گرفت.

در کنار آن این شرکت به ساخت بازی‌های بزرگ‌تر خود می‌پردازد. البته این موضوع به فروش بازی نیز کمک خواهد کرد. وقتی که طرفداران ببینند ساخت آن چقدر طول کشیده، ایمان خواهند آورد که با یک بازی بزرگ روبرو هستند. یکی از شایعاتی که در مورد آن زیاد بحث شد این بود که یکی از اساسینز کریدهایی که در آینده عرضه خواهد شد در ژاپن جریان دارد. این موضوع بسیار خوب است اما یک مشکل اساسی اینجا وجود دارد. ساکر پانچ (Sucker Punch) زودتر به این موضوع فکر کرده است.

اساسینز کرید در رقابت با گوست آو سوشیما خواهد بود

استودیوی ساکرپانچ سازنده بازی گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) است. در اصل زمانی که طرفداران از یوبیسافت یک بازی در دنیای ژاپن می‌خواستند، چیزی مثل گوست آو سوشیما مد نظرشان بود. این بازی درست است که از لحاظ تاریخی چندان دقیق نیست و این کاملاً منطقی است. به هرحال یک بازی بوده و باید در برخی مواقع از عنصر مبالغه استفاده کند. نکته اصلی اینجاست که تمرکز گوست آو سوشیما روی دنیای ژاپن قدیم بسیار بیشتر از اساسینز کرید است. همینطور اینکه به شدت پرطرفدار است.

اساسینز کرید ژاپن

بازی گوست آو سوشیما چه خوب و چه بد یکی از پرطرفدارترین عناوین چند سال اخیر است.

به طور کلی عناوین اساسینز کرید بدون رقیب هستند. برای مثال هیچ عنوان در دنیای عثمانی قدیمی با وایکینگ‌ها حضور ندارد. این حرف به این معنا نیست که بازی‌های اساسینز کرید صرفاً بی‌رقیب بوده و بی‌کیفیت هستند. به خاطر اینکه اینگونه نیست. اساسینز کرید در این مدت پیشرفت خوبی داشته و توانسته دوباره توجه منقدان و طرفداران را به خود جلب کند. در اصل این بی‌رقیب بودن باعث شد تا به صورت پیش‌فرض پرطرفدار باشند.

حال بحث اصلی اینجاست که وارد دنیای ژاپن شدن، یعنی رقابت با گوست آو سوشیما که این کار با وضعیت فعلی اساسینز کرید بسیار دشوار به نظر می‌رسد. گوست آو سوشیما یک عنوان شاهکار نیست. این بازی نیز مانند عناوین دیگر مشکلات خود را دارد. مشکل اینجاست که طرفداران بسیار زیادی دارد. همینطور اینکه اساسینز کرید در این مدت افت زیادی داشته و نتوانسته طرفداران را چندان راضی نگه دارد. به همین دلیل است که این مجموعه دوست داشتنی در شرایط بسیار سختی قرار می‌گیرد.

افت اساسینز کرید

مجموعه اساسینز کرید در این مدت افت زیادی داشته است. تعدد کرکتر و از طرفی ساخت شخصیت‌های بی‌محتوا باعث شده تا بازی‌های جدید این مجموعه بسیار خسته‌کننده شده و حالت تکراری به خود بگیرد. این در صورت است که در گذشته بازی‌های اساسینز کرید یک شخصیت اصلی منسجم داشته و داستان قدرتمندی هم داشتند. همین باعث می‌شد تا عناوین اساسینز کرید به هیچ عنوان خسته کننده نباشند. در گذشته ما علاقه داشتیم تا اساسینز کرید را به اتمام برسانیم. حال اینگونه شده که ما بازی می‌کنیم چون چاره‌ی دیگری برای اتمام بازی نداریم!

اساسینز کرید فرصت خود را از دست داد. در گذشته پتانسیل بسیار خوبی برای ساخت یک عنوان در دنیای ژاپن وجود داشت. مخصوصاً با سلاح و دنیای بسیار جالب ژاپن در گذشته قطعاً نتیجه جالبی یوبیسافت از این کار دریافت می‌کرد. مشکل اینجاست که گوست آو سوشیما زودتر عمل کرده و این فرصت از دست یوبیسافت خارج شد. همین باعث شد که اساسینز کرید یک فرصت بسیار خوب را از دست بدهد.

اساسینز کرید ژاپن

به زودی ما شاهد عرضه بازی اساسینز کرید اینفینیتی (Infinity) خواهیم بود. این بازی شامل تعداد زیادی از کرکترهای قبلی مجموعه اساسینز کرید خواهد بود.

یک بحث که مطرح می‌شوند روند کاری یوبیسافت است. در این مدت یوبیسافت تلاش کرده تا با عرضه عناوین مختلف و زیاد شهرت اساسینز کرید را حفظ کند. بنابراین ساخت یک بازی در دنیای ژاپن از این نظر منطقی به نظر می‌رسد. به دلیل اینکه قطعاً از آن استقبال خواهد شد. حتی با وجود اینکه شاید کیفیت بالایی نداشته باشد. با اینحال طرفداران پر و پا قرص به همراه افرادی که به فرهنگ ژاپن علاقه دارند، قطعاً از این بازی استقبال خواهند کرد.

این راه یوبیسافت در آینده بلند مدت چندان خوب نخواهد بود. به دلیل اینکه دیدگاه افراد رفته رفته نسبت به مجموعه اساسینز کرید بد شده و اعتبار خود را از دست خواهد داد. در حال حاضر روند یوبیسافت این بوده و باید دید که تا کجا به این کار ادامه خواهد داد.

اینکه عنوان بعدی اساسینز کرید چه خواهد بود یا اینکه چه کیفیتی خواهد داشت هنوز معلوم نیست. با این حال با توجه به وضعیت فعلی اساسینز کرید وارد شدن به دنیای ژاپن و رقابت با سوشیما غیرمنطقی به نظر می‌رسد. این روند شاید در ابتدا برای یوبیسافت خوب و درآمدزا باشد ولی رفته رفته به اعتبار اساسینز کرید آسیب سنگینی وارد خواهد کرد. همینطور اینکه با این روند جدید یوبیسافت به طور کامل از ریشه‌های خود و اساسینز کرید فاصله می‌گیرد.

در انتها به این موضوع دقت کنید که هیچکدام از موارد گفته شده به طور رسمی تأیید نشده است. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که عناوین بعد از عرضه معراج چه عناوینی خواهند بود. حتی امکان دارد که یوبیسافت به طور کامل یکی از پروژه‌های بزرگ خود را منحل کند. به همین دلیل هنوز هیچ چیز معلوم نیست.

منبع: TheGamer.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link