از مراسم رونمایی آیفون ۱۴ چه انتظاراتی داریم؟

فقط ۴ روز دیگر در تاریخ ۱۶ شهریور، گوشی‌های سری آیفون ۱۴ بعد از مدت‌ها انتظار معرفی می‌شوند. طی ماه‌های گذشته در مورد محصولاتی که در این رویداد معرفی می‌شوند، گزارش‌های زیادی منتشر شده و در ادامه به این محصولات و ویژگی‌های احتمالی آن‌ها می‌پردازیم.

آیفون ۱۴

مهم‌ترین تغییر برای مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴، کنار رفتن مدل مینی است که به دلیل فروش پایین‌تر از حد انتظار، اپل تصمیم گرفته این مدل را بازنشسته کند. با این حال، یک مدل جدید جایگزین مدل مینی خواهد شد.

آیفون 14

به طور مشخص امسال به جای آیفون ۵.۴ اینچی، با یک آیفون دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی روبرو می‌شویم. تا مدتی قبل گفته می‌شد این مدل با نام آیفون ۱۴ مکس رونمایی می‌شود اما اخیرا گزارش‌هایی در مورد احتمال انتخاب نام آیفون ۱۴ پلاس برای آن منتشر شده است.

به غیر از این تغییر در اندازه، به طور کلی مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ از نظر ظاهری عملا هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند و اپل بیشتر توجه خود را به مدل‌های پرو معطوف کرده است. بنابراین شکل و شمایل این گوشی‌ها مانند نسل قبلی است.

آیفون 14

همانطور که احتمالا می‌دانید، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ بار دیگر با همان چیپست استفاده شده برای نسل قبلی یعنی A15 راهی بازار می‌شوند. از بین معدود ارتقاهای صورت گرفته برای این دو مدل می‌توانیم به استفاده از دوربین اولترا واید و دوربین سلفی بهتر اشاره کنیم.

ظاهرا این دو مدل به جای استفاده از رم ۴ گیگابایتی، از رم ۶ گیگابایتی بهره می‌برند و مودم اسنپدراگون X65 هم سرعت و کیفیت اینترنت ۵G را بهبود می‌بخشد. این مودم از نظر سخت‌افزاری از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر شایعاتی در مورد بهره‌گیری تمام مدل‌های آیفون ۱۴ از این مشخصه منتشر شده است.

آیفون ۱۴ پرو

با وجود اینکه مدل‌های استاندارد عملا با تغییر خاصی روبرو نمی‌شوند، اما برای مدل‌های پرو با تغییرات گسترده‌ای روبرو خواهیم شد.

آیفون 14

مدل‌های پرو به جای استفاده از بریدگی نمایشگر، از دو حفره‌ی دایره‌ای و کپسولی شکل بهره می‌برند که میزبان دوربین سلفی و سیستم فیس آی‌دی هستند. البته به نظر می‌رسد اپل با بهره‌گیری از نرم‌افزار، پیکسل‌های بین دو حفره را خاموش کند تا کاربران هنگام استفاده از آیفون ۱۴ پرو صرفا با یک حفره‌ی بسیار بزرگ و کپسولی روبرو شوند. برخی افشاگران اعلام کرده‌اند که در این پیکسل‌های خاموش شده، نشان‌گرهای مربوط به استفاده از میکروفون و دوربین به نمایش درمی‌آید.

آیفون 14

از دیگر ویژگی‌های مدل‌های پرو آیفون ۱۴ می‌توانیم به استفاده از نمایشگر پروموشن با رفرش ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز اشاره کنیم که قرار است بعد از مدت‌ها انتظار، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را ارائه کند. دوربین سلفی این گوشی‌ها مانند مدل‌های استاندارد است و حالا از لنز مبتنی بر دیافراگم بزرگ‌تر و قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد.

همچنین باید به استفاده از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اشاره کنیم که لنز و سنسور استفاده شده برای آن بزرگ‌تر از نسل قبلی است. به لطف همین دوربین، کاربران قادر به ضبط فیلم‌های ۸K خواهند بود.

*آیفون 14

این مدل‌ها مانند نسل قبلی دارای رم ۶ گیگابایتی هستند و در ضمن باید به احتمال بهره‌گیری از حداکثر ۲ ترابایت حافظه داخلی هم اشاره کنیم. برخی منابع به احتمال عرضه‌ی‌ مدل‌های پرو در رنگ بنفش اشاره کرده‌اند. در رابطه با قیمت این مدل‌ها هم باید به احتمال افزایش ۱۰۰ دلاری قیمت آن‌ها اشاره کنیم.

اپل واچ سری ۸

بر اساس شایعات منتشر شده، اپل واچ سری ۸ هیچ تفاوت ظاهری با نسل قبلی ندارد. این یعنی بار دیگر با مدل‌های ۴۱ و ۴۸ میلی‌متری روبرو خواهیم شد. همچنین به نظر می‌رسد چیپ S8 تعبیه شده درون این ساعت هوشمند، از نظر عملکردی تفاوتی با چیپ S7 ندارد.

اپل واچ سری 8

مهم‌ترین ویژگی جدید این ساعت، بهره‌گیری از سنسور تشخیص دمای بدن است که می‌تواند تغییرات دما در بدن انسان را تشخیص دهد. گفته می‌شود تشخیص دقیق دمای بدن برای یک ساعت هوشمند کار بسیار سختی است و به همین خاطر صرفا روند تغییرات دمای بدن را اندازه‌گیری خواهد کرد.

همچنین احتمالا این ساعت از قابلیت تشخیص تصادف رانندگی هم پشتیبانی خواهد کرد. برخی افشاگران اعلام کرده‌اند که نسل جدید اپل واچ هنگام فعال بودن حالت مصرف انرژی، قابلیت‌های بیشتری نسبت به گذشته ارائه می‌دهد.

اپل واچ پرو

در کنار اپل واچ سری ۸، این شرکت قصد دارد از مدل پرو ساعت هوشمند خود هم رونمایی کند. این ساعت از نمایشگر ۲ اینچی بهره می‌برد و رزولوشن آن به ۴۱۰ در ۵۰۲ می‌رسد.

اپل واچ پرو

در کنار اندازه‌ی بزرگ‌تر، این ساعت از بدنه‌ی مقاوم‌تری بهره می‌برد و به همین خاطر به طور مشخص برای ورزشکارانی که دوام بدنه‌ی ساعت هوشمند اهمیت زیادی دارد، ساخته شده است. همچنین درون بدنه باتری بزرگ‌تری تعبیه شده و می‌تواند عمر باتری طولانی‌تری ارائه دهد. گفته می‌شود این ساعت با قیمت بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد و بنابراین یک ساعت هوشمند بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شود.

نسل دوم اپل واچ SE

در رابطه با توسعه‌ی نسل دوم اپل واچ SE هم گزارش‌های متعددی منتشر شده ولی هنوز نمی‌توانیم در مورد ویژگی‌های آن با قاطعیت صحبت کنیم.

دیگر رونمایی‌های احتمالی

به غیر از محصولات اشاره شده، اپل در حال آماده‌سازی محصولات دیگری است که البته معرفی آن‌ها در این رویداد بعید به نظر می‌رسد و احتمالا در رویداد اکتبر شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود.

ایرپاد پرو ۲

اپل در سال ۲۰۱۹ از ایرپاد پرو رونمایی کرد و از آن زمان هنوز نسل بعدی آن راهی بازار نشده است. در ابتدا گفته می‌شد نسل دوم آن از طراحی کاملا متفاوت بهره می‌برد و فاقد ساقه است. اما بر اساس اطلاعات جدید، طراحی این هدفون شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی دارد.

ایرپاد پرو 2

از تغییرات صورت گرفته می‌توانیم به تعبیه‌ی اسپیکر کوچک در کیس اشاره کنیم که هنگام گم شدن ایرپاد پرو با انتشار صدا، به کاربر کمک می‌کند آن را پیدا کند. همچنین ظاهرا چیپ استفاده شده بهبود یافته و در نتیجه سیستم حذف نویز بهتری را ارائه می‌کند.

نسل دهم آیپد

در رابطه با این آیپد می‌توانیم به استفاده از لبه‌های تخت، حاشیه‌های باریک‌تر و دکمه‌ی هوم حاوی تاچ‌ آی‌دی اشاره کنیم. برخی افشاگران بر این باور هستند که نسل دهم آیپد با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی، پورت USB-C، چیپست A14، پشتیبانی از اینترنت ۵G و بدنه‌ی فاقد جک هدفون راهی بازار می‌شود.

نسل دهم آیپد

نسل جدید آیپد پرو

اپل قصد دارد به‌زودی از نسل جدید مدل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو هم رونمایی کند که مهم‌ترین ویژگی‌ آن‌ها، بهره‌گیری از چیپست M2 خواهد بود.

نسل جدید آیپد پرو

در ابتدا شایعاتی در مورد بهره‌گیری مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو از نمایشگر mini-LED مطرح شد ولی به نظر می‌رسد به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین، شاهد عملی شدن این مشخصه نخواهیم بود. از دیگر ویژگی‌های احتمالی می‌توانیم به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم مگ‌سیف اشاره کنیم. در رابطه با مدل جدید قلم اپل پنسل هم شایعاتی مطرح شده ولی مدت‌هاست در این مورد اطلاعات جدیدی فاش نشده و بنابراین به احتمال زیاد امسال هم شاهد رونمایی از نسل جدید این قلم نخواهیم بود.


مراسم رونمایی از آیفون ۱۴ در تاریخ ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود و مطابق معمول، دیجی‌کالا مگ به طور کامل این رویداد را پوشش خواهد داد.

منبع: MacRumors

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.