ادعای وزیر ارتباطات: عضویت یک شبه ۱۷ میلیون کاربر در پلتفرم داخلی!

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین اظهارات خود ادعا کرده است که ۱۷ میلیون کاربر تنها در یک روز به عضویت یک پلتفرم داخلی درآمده‌اند.

زارع پور صبح امروز برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به میدان بهارستان رفت و اظهارات جالبی در این حضور داشت. او در رابطه با اقدامات انجام‌شده در جهت ارتقا پیام‌رسان‌ها و شبکع‌های داخلی عنوان کرد:

در این زمینه کارگروهی ویژه برای توسعه خدمات پیام‌رسان‌های داخلی راه اندازی شده است. هدف ما ارتقا پیام‌رسان‌های داخلی است به نحوی که زمانی که مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند احساس کنند که تفاوتی با پیام ‌سان‌های خارجی ندارند. در این دو ماه هر روز بنده وضعیت پیشرفت پلتفرم‌های داخلی را رصد کردم و تمام ظرفیت‌ها را پای کار آوردم تا به گونه‌ای شاهد تقویت پلتفرم‌های داخلی باشیم تا مردم ترجیح دهند که از آنها استفاده کنند. با حمایت‌های صورت گرفته قابلیت‌های خوبی به پلتفرم‌های داخلی اضافه شده و امروز هر کدام از این پلتفرم‌ها را باز می‌کنیم افراد متعددی به آنها پیوسته‌اند، این نشان از اعتماد مردم به پلتفرم‌های داخلی دارد.

حضور ۱۷ میلیون در یک پلتفرم داخلی – حریم خصوصی خط قرمز ما!

وزیر ارتباطات در اظهارات خود عنوان کرد که شاهد حضور ۱۷ میلیون کاربر در یک روز در یک پلتفرم داخلی بودیم که این در تاریخ کشور یک رکورد به حساب می‌آید. او در ادامه این ادعای عجیب خود گفت که حالا ۶۰ درصد ترافیک مصرف به حوزه داخلی اختصاص یافته و برای اولین بار ترافیک تولید داخلی دو برابر شده است. او این آمارها را نشانه از اعتماد اقبال مردم از پلتفرم‌های داخلی دانست و عنوان کرد به دنبال این بوده تا قابلیت‌های جدیدی ایجاد شود که مردم از پلتفرم‌های داخلی بیشتر استقبال کنند.

عیسی زارع‌پور

عیسی زارع‌پور در سخنان خود در مجلس اعلام کرد که حریم خصوصی مردم در پلتفرم‌های داخلی خط قرمز ما است و احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم را در این پلتفرم‌ها ندارند. او در ادامه با اشاره به آیین‌نامه رئیس قوه قضاییه برای صیانت از حریم خصوصی مردم در پلتفرم‌ها گفت:

براساس این آیین‌نامه اطلاعات مردم در پلتفرم‌های داخلی مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی شده و هیچ احدی حق ندارد به آنها دسترسی داشته باشد البته ما برای حفاظت از داده‌های مردم شاهد خلأ قانونی بوده و وزارت ارتباطات لایحه‌ای را برای حفاظت از حریم خصوصی و داده‌های اشخاص در پلتفرم‌های داخلی به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده و انتظار می‌رود با قید فوریت به قانون تبدیل شود.

زارع‌پور در پایان اعلام کرد  که برای حمایت از کسب‌و‌کارها نیز صدور مجوز برای آن دسته از کسب و کارهایی که وارد پلتفرم‌های داخلی می‌شوند تشکیل شده است و در بحث مالیات نیز کسب‌و‌کارهایی که سابقه مالیاتی ندارند تا دو سال از معافیت مالیاتی در پلتفرم‌های داخلی برخوردار می‌شوند، مجموعه اقدامات حمایتی از کسب و کارهای اینترنتی در پلتفرم‌های داخلی پیش بینی شده است.

صباغیان: آقای وزیر ارتباطات اعصاب مردم را خرد می‌کنید

صباغیان، نماینده بافق و مهریز در مجلس در جلسه علنی و پس از اظهارات زارع‌پور، خطاب به او گفت که ر جریان صحبت‌هایش چندین نفر با او تماس داشتند که مدام مکالمه تلفنی قطع می شد. این نماینده مجلس گفت: وزیر ارتباطات اعصاب مردم را خرد می‌کنید حداقل مکالمه تلفنی را از مردم نگیرید.

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران نیز که سؤالاتی  از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت کاهش شدید سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر و اقدامات انجام شده برای توسعه شبکه ملی اطلاعات مطرح کرده بود، از پاسخ‌های او قانع شد و گفت که «به شرط آن که آقای وزیر ظرف سه ماه مشکلات کسب‌و‌کارها را رفع و در واقع شرایطی را فراهم کند که ضمن تقویت شبکه ملی اطلاعات امکان فعالیت کسب و کارهای داخلی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی تسهیل شود، قانع می‌شوم».

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.