فهرست بستن

اجرای Ray tracing با برنامه Notepad ویندوز ممکن شد

تکنیک رندرینگ Ray tracing یکی از موضوعات داغ صنعت گرافیک و گیم است که در کنار سخت افزارهای پرقدرت و گران قیمت، به دانش برنامه نویسی بالا هم نیاز دارد. اما یک برنامه نویس خبره تصمیم گرفته آنها را به چالش بکشد و به همین منظور  Ray tracing را با برنامه Notepad ویندوز پیاده سازی کرده است.

Ray tracing به خلق گرافیک کامپیوتری واقع‌گرایانه‌تر کمک می‌کند اما متأسفانه به سخت افزارهای پرقدرت وابسته است که عمدتاً بسیار گران هستند. پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 20 انویدیا نمونه‌ای از آن هستند که البته هنوز قدرت آنها در شتاب بخشی به Ray tracing به گونه‌ای نیست که خیلی دلچسب باشد. با این حال بازی‌ها هم در پشتیبانی از Ray tracing محدودیت جدی دارند و بهره گیری از این فناوری ملزم به پیاده سازی آن در سطح موتور بازی‌ها است.

ezgif-4-5cf80854e10d.gif

Kyle Halladay یک برنامه نویس خبره است که در زمینه توسعه موتور بازی و گرافیک فعالیت دارد. این برنامه نویس با بهره گیری از تکنیک‌های DLL Injection ،API Hooking و Memory Scanning در ترکیب با توانایی خود در برنامه نویسی، موفق شده یک صحنه سه بُعدی را با نرخ فریم دهی 30 فریم در ثانیه در Notepad ویندوز رندر کند. این صحنه Ray tracing را در یکی از ساده‌ترین اشکال آن شبیه سازی می‌کند.

ezgif-4-be8f74a89181.gif

آقای Halladay حتی با Notepad بازی معروف Snake را شبیه سازی کرده است. البته هیچ یک از دو پروژه این برنامه نویس کاربردی نیستند اما دست کم در کنار سرگرم کننده بودن، نشان می‌دهند برای انجام کارهای پیچیده لزوماً به سخت افزارها و نرم افزارهای پیشرفته نیاز نیست.

Let’s block ads! (Why?)

لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.