آیا سامسونگ با حذف گلکسی S22 فن ادیشن به دردسر می‌افتد؟

گفته می‌شود سامسونگ تصمیم گرفته گلکسی S22 فن ادیشن را از برنامه‌ی امسال خود حذف کند. اگر این حقیقت داشته باشد، این شرکت کره‌ای نمی‌تواند به‌سادگی جای خالی این گوشی را پر کند.

اگر بخواهیم به معنای واقعی کلمه بگوییم، سامسونگ طی چند سال اخیر کاربران خود را با رونمایی از گوشی‌های متعدد بدعادت کرده است. به گونه‌ای که هر فصل انتظار داریم این شرکت یک رونمایی بزرگ داشته باشد. حال این رونمایی می‌خواهد برای گوشی‌های سری گلکسی S باشد، می‌خواهد برای گوشی‌های تاشو باشد و یا حتی میان‌رده‌ای قدرتمند از سری گلکسی A.

سامسونگ از سال‌ها قبل تا سال ۲۰۱۹ هر سال از دو دسته پرچم‌دار رونمایی می‌کرد؛ سری گلکسی S در نیمه‌ی نخست سال و سری گلکسی نوت هم در نیمه‌ی دوم. از سال ۲۰۲۰، گوشی‌های تاشو و پرچم‌داران اقتصادی سری فن ادیشن هم به این مجموعه اضافه شدند تا سامسونگ مجبور شود تغییری در این برنامه ایجاد کند. اینطور شد که در سال ۲۰۲۱، این شرکت کره‌ای تصمیم گرفت سری گلکسی نوت را کاملا از برنامه‌های خود حذف کرده و گوشی‌های تاشو را جایگزین آن کند.

الان سامسونگ در نیمه‌ی نخست هر سال از گوشی‌های سری گلکسی S و در نیمه‌ی دوم هر سال هم از گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد و زد فلیپ رونمایی می‌کند. دو سال است که در این بین از گوشی‌های سری فن ادیشن که مدل مقرون به صرفه‌ی پرچم‌داران سری گلکسی S هستند هم رونمایی می‌شود. البته در این میان گوشی‌های سری گلکسی A هم رونمایی می‌شوند اما نگاه‌ها همه به سمت این چند دسته‌ی قدرتمند معطوف می‌شود.

حالا تصور کنید ساعت هوشمند، ایرپادزها و تبلت‌ها را هم هر سال شاهد هستیم که این باعث می‌شود در طول یک سال، سامسونگ واقعا برنامه‌ی شلوغی داشته باشد. اما این شرکت کره‌ای قصد دارد تغییری در برنامه‌های خود ایجاد کند. تغییری که شاید باعث شود این شرکت نتواند با آن دست و پنجه نرم کند.

اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ می‌خواهد گلکسی S22 فن ادیشن را از برنامه‌های خود خارج کند. این یعنی امسال یا سال آینده دیگر خبری از یک پرچم‌دار اقتصادی نخواهد بود در حالی که گلکسی S20 فن ادیشن و نسل بعد آن یعنی S21 فن ادیشن از لحاظ فروش واقعا عالی ظاهر شده‌اند. سامسونگ حتی مدعی شده بود هر سال از یک مدل فن ادیشن رونمایی می‌کند اما خیلی زود نظرش را تغییر داد و فعلا تصمیم گرفته گلکسی S22 فن ادیشن را از دستور کار خود خارج کند.

حذف گلکسی S22 فن ادیشن

از آن‌جایی هم که این محصول قرار بود از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره ببرد، سامسونگ ترجیح داده به‌جای اینکه تراشه‌های یادشده را در این بحران کمبود تراشه، در S22 فن ادیشن مورد استفاده قرار دهد، برای S22 اولترایی نگه دارد که حاشیه سود آن بیشتر است. گلکسی S22 اولترا تاکنون با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده و حتی در سه ماه دوم امسال پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در بازار آمریکا نیز بوده است. سامسونگ در ابتدا قصد داشت سه میلیون دستگاه گلکسی S22 فن ادیشن تولید کند اما با فروش بالای S22 اولترا متوجه شد کنسل کردن پروژه‌ی فن ادیشن و تولید تعداد بیشتری S22 اولترا برایش سودآورتر خواهد بود.

حالا آیا این تنها دلیلی بوده که امسال خبری از گلکسی S22 فن ادیشن نخواهد بود مشخص نیست. این اطلاعات را از رسانه‌های کره‌ای به دست آورده‌ایم چون خود سامسونگ رسما چیز خاصی در این رابطه نگفته است. اکنون نه در رابطه با S22 فن ادیشن و نه در رابطه با کل سری فن ادیشن، اطلاع رسمی در اختیار نداریم. در گزارشات اما آمده که سامسونگ در سال ۲۰۲۳، گلکسی S23 فن ادیشن را راهی بازار خواهد کرد و عدم عرضه‌ی S22 فن ادیشن به معنای کنسل شدن پروژه‌ی فن ادیشن به طور کامل نیست. مثل گلکسی نوت ۶ که هیچوقت راهی بازار نشد اما سری نوت تا زمانی که سامسونگ تصمیم بر حذف آن بگیرد به کار خود ادامه داد.

الان مشکلی که سامسونگ با آن مواجه شده این است که تا سه چهار ماه آینده هیچ رونمایی بزرگی ندارد. یعنی حداقل رونمایی بزرگی که کاربران زیادی منتظرش باشند. معمولا گوشی‌های پرچم‌دار به خاطر قیمت بالایی که دارند، اگرچه مورد انتظار هستند اما هر کسی توانایی خرید آن‌ها را ندارد. گوشی‌های سری فن ادیشن با همان قدرت سخت‌افزاری در دسترس قرار می‌گیرند اما در عین حال قیمت‌شان به مراتب کمتر است.

حذف گلکسی S22 فن ادیشن

حالا وقتی سامسونگ محصولی نداشته باشد که به عنوان یک پرچم‌دار اقتصادی راهی بازار کند، کاربران نمی‌توانند به محصولی دسترسی داشته باشند که در عین بهره‌مندی از توان سخت‌افزاری بالا، قیمت مناسبی هم داشته باشد. در نتیجه شاید اصلا به سراغ محصولاتی از برندهای دیگر بروند. هیچ محصول دیگری هم از برند خود سامسونگ وجود ندارد که بخواهد جای خالی گلکسی S22 فن ادیشن را پر کند. نه قدرتمندترین گوشی از سری گلکسی A، نه مدل استاندارد یک پرچم‌دار و نه گلکسی زد فلیپ.

با این حال این تصمیم سامسونگ دو چیز به این شرکت می‌فهماند. یا متوجه می‌شود که بازار به گوشی‌های سری فن ادیشن نیاز شدید دارد و در نتیجه سال بعد به تولید آن‌ها ادامه می‌دهد. یا می‌بیند که با حذف این گوشی و کمتر شدن گزینه‌ی خرید، اشتیاق کاربران برای خرید پرچم‌دارها به مراتب بیشتر شده است. این شاید باعث شود شرکت کره‌ای از تصمیمی که گرفته برنگردد چون در نهایت به نفعش خواهد شد.

حال نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا سامسونگ با حذف گلکسی S22 فن ادیشن مرتکب اشتباه بزرگی شده است؟

منبع: SamMobile

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link